545RFE ja outouksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja JAMANT, 3.5.2016.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jeepissä tommonen 545RFE -laatikko ja kylmänä kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy ja seisoo jarrun päällä joko D päällä tai vaikka R päällä, kone käy hetken aikaa normaalisti, sitten on kuin manuaalivaihteistolla nostais jarrua vasten kytkimen ja kone sammuu... Mikä perhana tota vaivaa, kellään hyviä ideoita?? Vaihdettu jo solenoidiyksikkö, turbiini avattu ja tarkastettu ja kunnossa olevaksi todettu, painetunnistin vaihdettu laatikon ulkopuolelta, tyyppivikakohde tarkistettu (eli ohjelmapöydän oikealla puolella oleva ruuveilla kiinnitetty peitekansi, ei ole löysällä ja kaikki ruuvit kireällä/tallella), TCM mukautettu... Ideat loppuu... Samoin lievää tärinää havaittavissa kuormitettaessa kiihdyttäessä... Auto siis Jeep Wrangler 2009 2.8CRD (Italo-VM).
     
  2. timant

    timant 2nd gear

    Momentinmuunnin lukkiutuu ja sammuttaa koneen?
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, niin päättelin myös, mutta miksi?? Kun ei vaan keksi syytä moiseen!! Tuon takia ne solenoidit vaihdettiin ja turbiini kävi avattavana, mutta vika jatkuu...

    Tuossa laatikossa pitäisi olla kaksi öljynpaineen mittapistettä, toinen on turbiinilukon kytkentä ja toinen on turbiinilukon avaus, mutta ilmeisesti laatikko on perjantai-kappale, kun koneistaja jättänyt reiät tekemättä, ei pysty mittaamaan....
     
  4. timant

    timant 2nd gear

    Voiko tässä temppuileva jarruvalokatkaisija aiheuttaa tuon?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    En kyllä ymmärrä miten se sen tekis, mutta nyky-sähkö-autoissa kaikki on mahdollista :(:(
     
  6. timant

    timant 2nd gear

    eikös joku signaali tuota kautta kulje, oikein toimiessaan esim kun jarrupoljinta painaa -> jarruvalot syttyy, vakionopeudensäädin menee pois päältä ja kertoo vapauttamaan momentinmuuntimen lukituksen.. tai näin ainakin muistaisin vanhemmissa jeepeissä olevan
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Miksi se tekee sitä vain kylmänä???
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ainiin, nytkun muistelin uudestaan, niin kokeilin myös tasaisella ilman jarrun painallusta, eli auto lievässä ylämäessä, tekee ihan samaa, mutta ei jaksa lähteä liikkeelle, sammuu kuin kytkintä nostais liian nopeasti....
     
  9. timant

    timant 2nd gear

    Ilmavuoto joka sekottaisi paineet ja momun lukkiutumisen? Toisaalta luulisi tekevän saman lämpöisenä o_O
     

Kerro tästä muillekin!