'55-'56 desoto diplomatit ja plymouth belvederet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jeanie, 15.9.2004.

  1. Jeanie

    Jeanie 1st gear

    Että sattuiskohan kellään oleen kyseisiä autoja käytössä. Ihan mielenkiinnosta ois kiva tietää, mikä tekniikka ja semmosta, kun meillä ois työn alla sellanen ja tekniikan vaihto ois käsillä ja ois kiva kuulla muitten kokemuksia ja ylipäänsä onko niitä. Juu, DeS ei tartte vastata :wink: .
     
  2. harri60

    harri60 Gearhead

    Mulla olisi tuollaiseen (56) taakse valua oleva kulmapala valon alle. Ei koskaan autossa ollut kiinni.
     
  3. kristersuokuusi

    kristersuokuusi 1st gear

    mul on 55 4d balvedere(otteen mukaan!).Alkup.(241hyfire)v8+aut.Ei tosin liikenteessä,mut tallessa kumminkin!Ja vain n.25km loimaalta...
     
  4. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    kristersuokuusi-> tsekkaa priva

    Jeanie-> mulla on työn alla 56 soto diplomat. Koneena joku 70-luvun puolivälin 318 + 3-lovinen tomaagi. Ollut alunperin 270 kasilla + loikkarimanuaalilla.

    Minkälaista tekniikkaa sovittelette konepellin alle?

    Tarkoitus saada ensi kesäksi radalle, saa nähdä miten käy.......
     
  5. Jeanie

    Jeanie 1st gear

    Tossa oli kanssa alunperin 318 ryppyreuna, mutta vanhempi, luultavasti jotain 50-60 luvun vaihteen tienoilta (josta vois olla btw osia myytävänäkin..). Näillä näkymin ois tulossa aspenista perä, vaihdelaatikko, jarrut ym, kun sopii kai aika heittämällä, mutta kone ois vielä vähän hakusessa. 360 tai 400 saattais olla lähimmät vaihtoehdot. Ens kesäksi ois meilläkin tarkotus tuo saada liikenteeseen, mutta sitähän ei sitten tiedä..
     
  6. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Kerrohan Jeanie lisää tuosta aspenin osien soveltamisesta. Itselläni on nimittäin ongelmia tuon kiilavetariperän jarrujen, tai lähinnä jarrujen osien kanssa... Pitäisi jostain kummasta löytää 11" rumpuja varten jarrukilvet, siis taakse... Eteen jää silloin vain 10" rummut, joten nekin mielelläni päivittäisi 11" kokoon.

    On ollut kanssa harkinnassa jonkun sopivan levyisen 8 3/4 perän vaihtaminen tilalle. Vähän olen elätellyt toiveita jotta jos mopsin A-bodyissa olisi suht sopiva leveys. Niistä taitaisi löytyä vielä 10" rummuilla, joten etujarrut voisi pitää alkuperäisenä, ellei niillekin löydy sopivaa korviketta jostain.
     
  7. DeS

    DeS Gearhead

    Naxu!! Jos sulla on orkkis veekasi-auto sulla pitäis olla 11" etujarrut. Perskynän perä on liian levee, muistaakseni A-kopan ja 55 plymarin perien leveydessä ei ole eroa kuin muutama sentti siten että A:n perä on kapeempi. Kommentoimpa vaikka kiellettiin... :odroll:
     
  8. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    DeS,

    Noita etujarruja en tosiaan ole tarkemmin vielä ehtinyt edes katsomaan-> siis mittaamaan kokoa. Saattavat ollakin 11". Takajarrut olivat 10".

    Tuo on orggis V-8 malli, konehuoneessa oikein suomenkielinen lätkä jossa kerrotaan koneen koko + tehot jne. (ex-suomipoliisi, joten tiedä sitten jotta millä varusteilla on alunperin ollut, ainakin 4-lovinen loikkarimanuaali joka on vieläkin tallessa).

    Tarttee siis alkaa jossain vaheessa metsästämään sopivaa A-bodyn 8 3/4 perää. Pulttijakokin on sama 4.5"
     
  9. Jeanie

    Jeanie 1st gear

    En ole myöskään mitannut tuota omaani, mutta keskustelin tuossa erään epäluotettavan tahon kanssa, joka varmisti oletukseni siitä, että se pyllykynän perä kyllä sopisi. Ainakin '54 "sianpää volgaan" oli sopinut ja kyseisessä autossa on myös plymarin body ja tuskinpa se ainakaan pieneni vuoteen '56. Ja siinä ois sitten muuten 9" jarrut..
     
  10. MH

    MH 3rd gear

    Soita ylim. osista jos viitsit 040-7550667/Mikko
     
  11. kapa

    kapa 3rd gear

    mulla on 55 belvedere orkkis lättäpää kutosella ja automaatilla. tarkoitus säilyttää samalla tekniikalla eli jos joltain jää pelittävää pikkutekniikkaa joutilaaks ni saa tarjota mulle.
     
  12. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Lälläslää!!! mullapa ois tiiossa yhessä autopurkaamossa Dodgen lättäpääkuutonen!
     
  13. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    A-bodyn 8 3/4 on alunperin 4" pulttijaolla ja melko harvinainen. 8 1/4 olis ehkä parempi vaihtoehto. Yleisempi, halvempi ja valmiiks 4,5" jaolla.
     
  14. Degenerated

    Degenerated Gearhead



    Onko Aspenissa ollut 9" jarruja?
     
  15. Jeanie

    Jeanie 1st gear

    Sitä se on kun luottaa epäluotettaviin tahoihin :-? . 10" nuo jarrut näyttäis luettelossa olevan...
     
  16. kapa

    kapa 3rd gear

    puli-song->en usko ellet laita sen purkurin nimee/puhelin-numeroo mulle privana.........
     
  17. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Näitä on aika harvoin tarjolla, 1955 DeSoto Diplomat:
    MYYTY!
     
  18. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!