-55 Chrysler projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja amalo, 16.8.2005.

  1. amalo

    amalo Gearhead

    Hot Rods & Custom Stuff -pajalla. Lopputulos on taas uskomattoman hieno, mutta lähtökohta vois olla kyllä paskempikin... ennemmin vaikka vastaava "tusina" new yorker.
    Chrysler C-300
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    C 300 sattuu muuten olemaan -57 ei 55!
     
  3. tapiiri

    tapiiri 1st gear

    jotta totuus tulisi julki niin:

    1955 Chrysler C-300
    1956 Chrysler 300B
    1957 Chrysler 300C
    1958 Chrysler 300D

    jne jne.......
     
  4. roku65

    roku65 Gearhead

    Hienosti toteutettu proggis lähtökohdasta huolimatta. Itseäni miellyttää suuresti toi "nykyaikainen koripaneelien sovitus". Uskomatonta mitä se vaikuttaa auton ku auton kokonaisilmeeseen.. perinteisesti jenkit on ollut tehdaslinttoja jo uudesta asti joten pakkelointialat lähes samaa luokkaa ku tutuksi käyneellä tallilla :D
     
  5. Olis voineet jättää väliin ton :-? Idiotiaa. Jos harvinainen sarjatuotantoauto selviää yhtenä palana suht siitissä kunnossa 50-vuotta..

    On barbariaa tuhota se. Vähän kuin menisi "korjailemaan" Mona Lisaa "muodinmukaisesti" nitromorsilla ja kynäruiskulla, blondaten eukon ja lisäten isot silikoonitisut, muutaman nyt "cool" tatskan ja piirrellen vaatteet päälle uusimmasta HennesMauritzin gatalogista. Muoti on muoti ja se menee ohi. Alkuperäisyys kestää .. varsinkin kun lähtökohta oli tuo. Jossain vaiheessa nyky-tuunig Civic on aikansa edustaja.. mutta tänäpäivänä nyky- muodinmukaiseksi hässitty 1955 klassikko aiheuttaa säälin , vihan ja oksennuksen välisiä tuntemuksia.

    Olisivat edes customoineet auton tosiaan riittävällä orgistekniikalla 50-luvun henkiseksi kustomiksi, niin ei tekisi mieli yrjötä.. Tai aihio olisi ollut tyhjä hylsy.. mutta..



    Miksi eivät hankkineet sopivaa tyhjää kori-hylsyä jostain Arizonan aavikko hautausmaista. Tämän jälkeen pussaan jokaista vanhasta Suomi hiekkakuopasta kaivetusta raadosta tehtyä hitek customin tai rodin vääntänyttä.. (tosin old school on kauniimpaa silti)

    Taitaisi tuota kuvasarjaa ennemmän syödä psyykettä joku "Snuff"-filmi, jossa uhri on ihminen :(

    No mitäpä ihmiset tekevät päästäkseen "järkyttämään"? Rautaahan se oli, ja omistaja tehköön mitä haluaa.. Mutta silti..

    Mullikkaa kesäloma vierailullani Savossa lukiessa samanlainen karvat pystyyn nostava kauhistus iski äskettäin. Höyrylaiva Leppävirran omistavan Leppävirran kunnan mukaan säilytyksessä uponneen satavuotiaan alkuperäisasussan säilyneen höyrylaivan kunnostaminen 200 000 € Laittaatsillassa on liian kallista. Homma tulee kuulemma "halvemmaksi" Leppävirralla, jossa samalla laivaan "saadaan dieselmoottori", jonka jälkeen yli 100 vuotta höyrylaivana säilynyt harvinainen ehjä alus on saatavissa tarvittaessa ajoon 15 minuutissa "vanhanaikaisen lämmittelyn sijaaan" AARgh!! :mad: :mad:

    Siis mistä Suomesta löytyy ajokuntoinen 30 m kanavantäyteinen historiallinen yli 100 vuotta vanha höyrylaiva?? Suurin osa dieselöitiin 60-70-luvuilla.. Taitaa kohta ex. Mikkeli, eli nykyinen Varkauden kaupungin Paul Wahl olla viimeinen ehjä mohikaani?

    Siis joku kunnan valtuutettu on valmis laikkauttamaan Leppävirrasta 100 vuotta vanhat toimivat koneet "säästön vuoksi" .. Siis ennemmin vaikkka koko laiva nauloiksi please! Miksi eivät osta itselleen geneeristä dieselaivaa, jos muutaman tunnin lämmitys ennen ajoa on ongelma?

    Mentiin vähän ohi aiheesta, mutta .. Tietyt asiat loppuvat lopulta maailmasta.. Miksi tuhota niitä yhä tietoisesti , kun enää ei ole paljon paskaakaan jöljellä? :odroll:
     
  6. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Eihän tuo mielestäni ole tuhottu. Onko väärin jos joku haluaa autoonsa esim nykyaikaiset jarrut, jotta tarvittaessa myös pysähtyy? Jos vielä jatketaan tuota vertausta tauluihin, niin sanottakoot että tuo on retusointia, jota tässä auto harrastuksessa kutsutaan hot roddingiksi.
    Hyvä värisävy tuossa kraisussa.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kiva kone siihen tuli, 700 hp race ready Hemi :D
    http://www.hotrodscustomstuff.com/Cars/ ... -11-09.jpg
    Tommonen tekniikka kyllä vaatiikin alkuperäiseen nähden jo aika paljon muutoksia alustaan, vahvistuksia koriin jne. jotta auto on sitten myös ajettavissa ja kestää nipussa.
     
  8. roku65

    roku65 Gearhead

    Hetkinen, nyt alkaa mennä tosi pussihousumeiningiksi. En tiedä avautuko pas2man mua vai tota projektia kohtaan yleisesti? Sen enempää rakentelutyyliin kantaa ottamatta, kaikentyyliseen hyvin tehtyyn korityöhön kuuluu osien kunnollinen sovitus. 50-luvun korit useimmiten ovat sen verran krouvisti tehtyjä, että näyttelytasoisen lopputuloksen aikaansaamiseksi vaaditaan paikoin hitsaamista ja tinaamista ja osin materiaalin poistoa jotta koripaneelien rajat ovat tasaiset. Se ei ole mielestäni todellakaan hienon aihion tuhoamista olipa kyse kirjainsarjan chryslerista tai yleisemmästä mallista. Jos c300:sen entisöi tai kustomoi "hyväksyttyyn" tyyliin tuleeko tehtaan työnjäljen virheet plagioida? Vai onko pyhäinhäväistys tehdä esim kunnollinen maalipinta tai huolelliset koneistukset? Kuvista päätelle 300nen oli ollut ajossa ja sitä oli aiemminkin kunnosteltu joten mikään koskematon survivor harvinaisuus se ei ollut.
    Itsekin näkisin craisun mieluiten hyvin entisöitynä. Mut on osattava antaa tunnustus ammattitaitoiselle työlle, vaikka kaikki komponenttivalinnat eivät ole linjassa suomalaisen tyylitajun kanssa. Ehkäpä olisi hyväksyttävämpää ku ton maalais telalla mattamustaksi ja kaikki kymmenen kaveria matkustais auton päällä maaten, jolloin se ois oikeaoppisessa harrastekäytössä?
     
  9. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Minkähän takia kustom vehkeet pitäis aina tehdä raadoista?

    Kyllähän se on niin, että jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, makuasioista voi kiistellä loputtomiin....

    Periaatteessa tuo Craisu on äkkivilkaisulla alkuperäisen näköinen, eikös se ollut tuolla mobiilipuolella se tärkein ajatus (koneet voi vaihtaa, jarrut nykyaikaistaa jne.... kunhan muutokset ei näy :wink: ).........
     
  10. diamond reo

    diamond reo 1st gear

    uudessa hot rodissa on juttua autosta (3/2006). tuli aku ankan kanssa samaan aikaan postilaatikkoon tällä viikolla. kannattaa lukea koko lehti jos ei ole tyyli suunnasta tietoa dare to be different
     

Kerro tästä muillekin!