55 lämppäri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja Spitfire, 25.4.2012.

  1. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Tuli lämppäri entrailtua kevään aikaan. Puhallusteho kasvoi kyllä reilusti, kun sitruunahapolla liluttelin osaset. Vielä vois lisähönkää kaipailla kun tuo stw on suurehko sisäosaltaan. Olikos joku muu puhallinmoottori, mikä menis heittämällä paikalleen? Sais olla hieman enempi siipiä. Toinen vaihtoehto olisi nostaa jännitettä, mut kyrvähtääkö moottori....
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Mites, onko se koppa kunnolla tiivis? ettei puhallusteho karkaa kummallakaan puolen kennoa + että se kennon pellit täysin tiiviisti?

    Ittellä lämpes rempan jälkeen huonosti niin olin unohtanut ruuvata kennon pellin kiinni ja falskasi kylmältä puolelta lämpimälle puolelle ohi kennon.

    Ja kun tuo on ollut toiminnassa niin kovillakin pakkasilla on sedanin saanut lämpimäksi. Pitäisi siis ehjänä riittää farkun lämmittämiseen kevätaikaan!

    Niin ja aukeaahan hana kokonaan?
     
  3. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Joo, siis lämpenee nyt nopeesti ja pukkaa lämpöä. Puhallustehokin parani jonkunverran. Jumiutunut hanankin toimii nyt. Toivottavasti ei rupee vuotamaan.

    Tuossa vaan hypistellyt nykypuhaltimia, niin melko paljon enempi niissä on siipiä ja on ne isompiakin. Tuo pirssihän on muuten sellanen harakanpesä (ovi tiivisteet huonot) ettei lämpö taakse riitä. Aattelin, jos modernilla ropellilla sais kunnolla hönkää. Fiat Tipon puhallin oli harmillisen liki...
     
  4. jus57

    jus57 Gearhead

    Muistaakseni joku kertoi et vanhemman Transitin puhaltimen moottori olis suht samanlainen.
    Laiskuus pääs yllättämään ja Kiitos kaverin uus originaalin oloinen puhallin
    pitäis olla jo matkalla suomeen.
    Sit puuttuis vaan et sais sen vanhan purettua pois,on vissiin joskus tullu hitsattua pultin kannat ja hiottua näkymättömiin.
     
  5. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Se on vaan harmi kun nykyään varaosaliikkeessä kysytään vaan rekisterinumeroa. Ei meinaa myyjillä riittää intoa edes hyllystä kahtoa, että oisko joku puhallin liki samankokonen.

    No, huomenna näkee onko käytännön parannusta viimevuotiseen.
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Jeps. Esimerkiksi sbc vesipumppua varten ois pitäny tietää rek. tunnus ja kaveri soitteli ku ei ollu auto rekisterissä, sanoin että ota vuosimallia vaikkapa 1955-1985 nii pitäs sopia. Jonkinlaista tietotaitoa / tietotaidon kehittymistä vois odottaa varaosamyyjältäkin, ennenvanhaan (vielä n. 15 vuotta sitten) sai yleensä mallin kanssa autoon sopivan osanm ostettua, ei enää.
     
  7. olachevy55

    olachevy55 3rd gear

    55 LÄMPPÄRI

    No omalla kohdalla meni 73-87 Pick-upin lämppärin moottori suoraan paikalleen. Ja kyllä puhaltaa, portaaton säätökin pelaa (DELUX HEATER). Ja US PARTS:ista löytyy.

    T:OLA
     
  8. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Tuliko siinä pick-upin moottorissa myös se oravanpyöräki? Mulla on uusi moottori vaihdettu, mutta ropelli orkkis.
     
  9. olachevy55

    olachevy55 3rd gear

    Joo. Mulla ainakin moottori ja pyörä siinä. Ruuvitkin meni niin et yhden joutu poraa uudestaan. Purkaamostakin löytyy, Skottarin osia ja niissä kaikki kiinni jos uusissa ei ole pyörää. Riippuu kai mikä valmistaja osalla jos ei ropelia mukana???

    T:OLA
     

Kerro tästä muillekin!