55 perästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja asperiini, 4.9.2009.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    Olis tarvetta saada lukko 55 Handymanin perämurikkaan kun nyt ton 327:n voimalla tuntuu sutivan toinen nakki ja teho ei siirry tiehen.
    Onko alkuperäistä perämurikkaa järkeä päivittää vai vaihdanko suosiolla alle jonkun kestävämmän jossa olisi lukko jo valmiina?
    Eli jos vain lukkoyksikkö niin mikä ja mistä?
    Jos koko perä niin mikä ja mistä?
    Mulla on suhteet Amerikan päähän niin että osat saan sieltä kunhan vaan tiedän mitä hankin.
    Peräremonttia ajattelin tehdä talvipuhteella samalla kun lusikoin alle tuon 5 vaihteisen voortin laatikonkin.
     
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Vaihda koko perä...
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    OK, jos nyt kuvitellaan että koko perä menee vaihtoon niin sopiiko tilalle esim jonkun veronkiertofarkun perä vai pitääkö tässäkin mennä siihen voortin osaan?
    Tiedän että näihin on Fordin 9" periä laiteltu mutta en tiedä minkälainen homma tuo on. Saattaa olla isosti hommaa.
    Kilpuria tästä ei olla tekemässä joten perän ei tartte kestää älyttömiä, ei ole sliksejä eikä edes kovin isoja katukumeja.
    Tarkoitus olis saada lukollinen perä edes jotenkin kohtuuhintaan.
    Perustyökalut + mig + tig + plasma multa löytyy jos on tarvetta.
     
  4. JJ

    JJ Gearhead

    Se on tuo femman perä aikas kapea joten ihan helposti ei löydy sopivaa muista.
     
  5. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Mulla on -57:ssa kymppipulttinen( ehkä Novasta tai Camarosta) ja se on noin 2-4cm orkkista leveämpi. Nitähän luulisi saavan lukollisenakin hieman helpommin.
     
  6. perzza

    perzza 3rd gear

    Mun -57 on pikku caminon 10 pulttilukkoperä mielestäni ... voin olla väärässä ... on jopa orkkista kapeampi, huonopuoli on toi, et ovat usein niin harvalla välityksellä ettei siihen saa vaihdettua kovinkaan tiheetä. Itellä 2,73 välitys.
    Jos joku sanoo, ettei nää kestä ( 7,5" ) nii se on ihan kukkua mulla ollu viilatusta Buickin 455 alkaen motteja nokalla ja hyvi o kestäny ... tietysti rajansa kaikella ...
     
  7. asperiini

    asperiini Gearhead

    No onko mahdoton ajatus käyttää sitä alkuperäistä ja vahvistaa niin että kestää sen mitä tommonen 327 antaa? Eli joku 300 heppaa koneelta.
    Tai mistäs mä nyt edes tiedän että tuo nyt alla oleva on alkuperäinen...
    Mistäs sen näkee?
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Niin tää nyt alla oleva perä on semmoinen jossa ei oo takakantta ollenkaan, eli purkautuu siis kardaanin puolelta.
     
  9. JJ

    JJ Gearhead

  10. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Farkkuun ei kyllä sovi kovinkaan paljon isompi perä ulkomitoiltaan.
    En siis tarkoita leveyttä, vaan muita ulkomittoja.
    Farkkujen bensatankki on niin lähellä perää ja etenkin jos auton jousitusta on laskettu milliäkään alkuperäisistä korkeuksista tai se putoo alas kuormattaessa, niin ongelmia tulee isompi kuorisen perän kanssa.
    Mä olisin laittanu edelliseen farkkuuni Fordin 9:n (joka on ainoo asia mitä Ford on koskaan tehnyt ihan oikein ja se ihan oikeesti kestää), mutta ei ollu toivookaa saada sopimaan alkup. tankin kanssa. Sama juttu Chevyn 12 pulttisessa.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Jep, totta turiset. Bensatankki on ihan akselissa kiinni...
    Mutta ei siinä mitään, laitetaan lukkoa alkuperäiseen perään.
    Danchukilta näytti löytyvän kohtuuhintaan.
    Tarviiko tai kannattaako samalla vaihtaa jotain muuta kuten laakeria tms?
    Entä onko kasatessa jotain huomioitavaa (kuten moparin perissä se krymppirengas)? Nykyinen perä ei pidä ääntä tai klonksu mitenkään joten oletan että on periaatteessa osiltaan käyttökunnossa.
     
  12. human62

    human62 1st gear

    Kyllä se uusi lukko aiheuttaa sen että perän välykset on saatava uudelleen kohdilleen.
    Lukko-yksikkö kun uusitaan muuttuu hampaiden välykset todennäköisesti jonkin verran.
    Kannattaa uusia kaikki laakerit samalla.
    Säätölevyjä löytyy helpoiten korjaamoilta jotka on periä tehneet, eri asia antavatko niitä.
    Tälläinen "irtoperä" on helppo kiikuttaa asiantuntijalle
    Käytä ekassa koekasauksessa omia säätölevyjä...
    Heittokello olisi hyvä olla ja väri-aineella (liitu tms.) katsoa joka kasauksen jälkeen hampaiden kosketuskulmat. Lopullinen kiristys vasta kun välys on oikea.
    Googleta ni löydät kuvia "oikea-oppisista" kosketuskulmista jne...
    Koti-oloissa ilman asiantuntemusta voi saada toimivan perän mutta moni asia voi mennä pieleenkin.
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kyllä mä pari kolme perää oon auki ottanut ja takaisin kasaankin saanut.
    Heittokellot yms löytyy mutta noita säätölevyjä joutuu ehkä hankkimaan.
    Katotaan sitten kunhan saan perän irti.
     

Kerro tästä muillekin!