-57 BelAir Convertible

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja BB615, 17.8.2008.

  1. BB615

    BB615 Gearhead

    Onko Suomessa tai muualla Skandinaviassa -57 BelAir Convertible autoja?? Kuinka paljon niitä on valmistettu??
    Kiitos asiantuntijoille.
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ruotsissa ainakin on aika monta (jiotakin kymmeniä?), jopa yksi Fuel injection -varustettu.

    Suomessa taisi olla aikoinaan kolme (punainen ja kaksi (?) sinistä), olisiko se Irakista (?) tullut sitten kolmas.
     
  3. firing order

    firing order 3rd gear

    Terve!

    Suomessa sekä varsinkin muualla skandinaviassa on tosiaan otsikon mukaisia ajoneuvoja. Suomen yksilöistä on aika niukalti tietoa. Aikanaan maassamme oli ainakin yksi punainen yksilö joka esiteltiin mm. Mobilistissa, ja jonka jäljet päättyvät rekisteristä poistumiseen (vuosipoistona) -90 luvun puolivälin jälkeen. Heikkisj:n mainitsemista sinisistä toinen on todennäköisesti oikeasti turkoosi lounais-suomessa ollut yksilö, joka myytiin ensin Ruotsiin ja lienee nykyisin Tanskassa(?). Toinen on juuri tämä Irakista tuotu. Ruotsin kanta on "hieman" suurempi. Kaikkiaan niitä on valmistettu, hieman lähteestä riippuen, n 48000 kappaletta.
     
  4. human62

    human62 1st gear

    Ajossa olevia en tiedä juuri tällä hetkellä, mutta muutamasta projektista olen kuullut :)

    Arvelen että Suomessa ei olisi ainakaan yli 5 kpl avona vuoden -57 Bel Aireja.
     
  5. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuolta löytyy muuten mukava kotisivu:
    Erään avon historia
    Ja loppupuolella on vähän lukuja:
    - uutena Ruotsissa myytiin kahdeksan -57-avoa (ja yhtensä 1546 Chevyä!)
    - nyt täällä on noin 45 kappaletta
     
  7. human62

    human62 1st gear

    Chevyjä myös valmistettiin Ruotsissa eli runko ja kori kasattiin yhteen siellä ja näin niissä yksilöissä lukeekin laatassa ovipilarissa maininta Sweden...
     
  8. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    Avo-classicien valmistusmääriä

    Haynes Publishing, Chevrolet 1955 - 1957, printed 1987

    1957 Bel Air Convertible: production 47 562 kpl (em kirja sivu 64)

    Vertailun vuoksi 1957 Bel Air 4 D Sedan: production 254 331 kpl, sama vuosi 210 4D sedan production 260 401 kpl.

    1955 Bel Air Convertible: production 41 292 kpl (em kirja sivu 27)
    1956 Bel Air Convertible: production 41 268 kpl (em kirja sivu 43)

    Autoja koottiin USA:ssa tehdyillä osilla USA:n Chevyn tehtaiden lisäksi ympäri maailmaa, mm ainakin Belgiassa, Ruotsissa, Etelä-Afrikassa jne.

    Jos joku väittää että yllä esitetty taulukko pitää 100% paikkansa, niin saattaa valehdella. Mutta suuntaa antavia annetut valmistusmäärät ovat.
     
  9. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

  10. hekujape

    hekujape 1st gear

    joo, ombyggd sedan. Eli ei orkkis avo.
     
  11. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    Jos auton (Chevy `55 - `57) rintapellin cowl tagiin voi luottaa, niin se kertoo aukottomasti mikä auto on syntyessään ollut. Kuin sotu-tunnus meillä skandinaavisilla ihmisillä. Sitten vaan kirja käteen ja selvittämään mitä koodin takaa paljastuu.

    Mutta on nettisivustoja joissa kaupitellaan uusia, haluamillasi tiedoilla valmistettuja Cowl Tageja eri vuotisiin autoihin.

    Ja ottavat myös romutetuista autoista em kilpiä irti ja kauppaavat niitä.

    Eihän se kilpi ole kuin kahdella niitillä kiinni.
     
  12. human62

    human62 1st gear

    Aikoinaan vaihdoin koko puoli autoa eli etupään (ei amerikkalainen) ja katsastusmies kysyi että mites toi rintapellin valmistenumero on sitten oma vai??

    Ni mää vastasin siihen et sitä osaa ei ole vaihdettu....

    selitys: valmistenumero, pala peltiä, oli siis alkuperäinen ja etuosa vain vahdettu... :)

    Auton identiteetin vaihtaminen sinällään on rikos, jos siitä jää kiinni :)

    Toisaalta jos auto on täysin sitä mitä valmistenumero kertoo mitä se sitten vaikuttaa arvoon edellyttäen että auto onkin tällöin ikäänkuin täysentisöity...
     
  13. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    Tuli vaan mieleen, että en ole ylempänä ollutta linkkiä myynti-ilmoitusta käynyt edes katsomassa.

    Jos myytäessä asia kerrotaan kuten asia oikeasti on, niin hommahan on ok. "Uutta" harrasteautoa ostaessa kannattaa vaan olla tarkkana.

    Pessimisti ei pety, näissäkään asioissa.
     

Kerro tästä muillekin!