-57 DeSotoon perämurikan osia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mika.T, 8.1.2012.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Olen tuossa muutaman kesäkauden ihmetellyt kun soton perästä kuuluu sopivalla kaasulla 30-50kmh vauhdissa vaimeaa kolahtelua.

    Nykäsin murikan tuossa lattialle niin tasauspyörästön keskitappihan siellä on pätkinä. + pientä hammaspeikon jyrsimistä pikkurattaissa.

    Saakohan noita uusia enää mistään?

    Itse asiassa en ole perehtynyt edes että mikä murikka tuolla on.
    Todennäköisesti 8"3/4

    Käympä ottamassa pari kuvaa siitä niin ihmetellään sitten mikä murikka se on. :lol:
     
  2. Mika.T

    Mika.T Gearhead

  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  4. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Nostetaampa vanha aihe takaisin ylös.

    ajattelin ottaa taas soton työn alle jospa kerkeäisi vaikka tälle syksylle käydä vielä ulkoiluttemassa.

    Tietääkö kukaan onko näitä 50-luvun lopun lotkottimien periä monellakin eri perävälityksellä?
    Nykyisessä on 3.36/1 ja voisin ostaa tuohon ehjän alle 3 välitteisen murikan.

    Perähän on tuo 8 3/4"
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mitens jos päivittäis koko hanurin uudempaan 8 3/4 banjoineen päivineen(742 tai 489 case)? tyyliin johki 60-luvun lopun? ois halvemmat osat, osia saa helpommin ja pääsis kiilavetareis/rummuist eroon, ja tilalle "normi jarrut"?? riippuu tietenkin kuinka alkuperäisenä auton haluaa pitää...
     
  6. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Kyllä ajattelin pitää tuon mahdollisimman alkuperäisenä mutta tosiaan jos ei mistään löydy sopivaa murikkaa niin kaippa se täytyy tuo taka-akseli päivittää tuoreempaan.
    Tosin se on se viimeinen vaihtoehto.

    Tietääkö kukaan mikä tuo alkuperäinen taka-akseli on malliltaan? 297??
    Tai sopiiko Noiden uudempien murikat tähän -57 käytössä olleeseen akseliputkeen/vetoakseleihin?
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  8. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Tämä 1634983 valunumero vastaa ulkomaan nettikirjotteluiden perusteella uudempaa #741 perää.
     

Kerro tästä muillekin!