`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Laitetaan nyt tännekin ja yritetään joka paikasta, eli hakusessa olisi 364 4-reikäinen imusarja.

    Jukka
     
  2. Naukkis

    Naukkis Gearhead

    Onko 401 moottorissa erilainen?
     
  3. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    kysytään vaikka tässä...

    Löytyyköhän Buickiin minkäälaisia droppisarjoja? Eteen esim. jotain droppiolkaa, joka 1-2" pudottaisi? Takana varmaan pitää vain lyhentää jousta. Onko buikkihörhöt näitä miten toteutelleet? -55 malliin olis tarvis.
     
  4. Otto

    Otto Gearhead

    Naukkis;
    401 imari on leveämpi kuin 364.

    jumakuja;
    Harvinaisin imusarja vuosina 57-58, vaihdat kakskurkkusen semmoiseen ni jo löytyi lisää löylyä :) Alunperinkin harvassa ja viimeisen n. 5 v. sisään hinnat lähteneet karkuun...
    Sori mulla ei oo myydä semmoista... tää ei tainnut auttaa?

    Gtamazon:
    Ainakin aiemmin Gambino Kustoms ja Jamco Suspension kauppasi droppiolkia. Sulle löytyy helposti, '56 asti kingpin...
    Jamcon näkemys asiasta ei ole valettu kikkare vaan tangosta ja putkesta tiggailtu tuote, tämmöiset oon ainakin yhden setin joskus asentanut.
    Taakse '57-'58 ollaan käytetty piilofarmin jousia. Pudottaa heti muutaman sentin. Pitää vaan valita paksummasta langasta tehdyt "heavy duty" -versiot. Iskaritkin voit käyttää semmasesta kun pätkäset yläpään kiinnikkeen poikittaisen pienan poikki, sitten se sopii :)
     
  5. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    No niin, herätellääs tätä taas henkiin, uudet osatoiveet taas mielessä.

    Talven aikana tuli tehtyä uusiksi 364 pata ja löysin siihen jenkeistä AACA forumin kautta sen nelireikäisen imusarjan. Samalla piti löytää myös 4-reikäinen kaasari jalkastartilla ja alkuperäinen ilmanputsari. Korjattu Carter AFB löytyi jenkeistä ja ilmanputsari Ruotsista. Kaikki siis hyvin tähän asti,

    Olin laittamassa kasausvaiheessa jo vuosia sitten hankkimaani tuulitunnelia paikoilleen ja kun se ei sopinutkaan niin totesin että amerikan joe oli sitten vaihtanut siihen syylarin jostain toisesta vermeestä. Se nyt ei ole elämänsä tikissä ja ilman tuulitunnelin kanssa se ei riitä tyhjäkäynnillä uuden koneen lämmöntuoton kanssa.

    Long shot, mutta kokeillaan: Olisiko täällä kellään ylimääräistä '58 jäähdytintä, aihiokin kelpaa - jos sen sitten uudelleen kennottaisi.

    Jukka
     
  6. Ilu77

    Ilu77 1st gear

    Miulta löytyisi ylimääräinen jäähdytin.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  8. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Kysellääs vaikka tässä. Eihän ylimääräistä 55-56 mallista rattia olis kellekkään jäänyt? ok kuntoinen riittäs kun nykyinen murenee käsiin.
     
  9. jalluj

    jalluj 1st gear

    Tuollaine ratti löytyis, en oo varma mistä, mut veikkaisin -55-57 Buickiin sopivan, American Joe myi -58 rattina. kuvassa värivika, todellisuudessa tasaisen musta ja muovi ehjä. Puolat hiukan Y muodossa, syvyys ratin pinnasta kiinnityksen pohjaan n 14-15 cm. saa soittaa o4o8279555
    [​IMG]
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Testing testing
     

Kerro tästä muillekin!