`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. kj

    kj 2nd gear

    Minnehän se Special on kadonnut?
    Muistaakseni sellanenkin oli tuossa Suomi 58 ryhmässä...
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä oli. Ja Century myös. Kaikki olivat mustia 4D HT malleja, yksi joka mallia. Olen niitä metsästellyt. Toisen jäljet loppuu Lahteen, toisen Ahvenanmaalle.
    Tuota Limitediä etsin vuosia ja olisin sen ostanut. Silloin sen jäljet loppui Espooseen. AKE ei löytänyt tietoja NEO-5 kilvestä millä se oli viimeksi liikenteessä in mid 80'. Nyt en pysty. Soitin myyjälle ja kerroin suoraan asiani. Se on paremmassa kunnossa kuin luulin. Toivottavasti Limited saa hyvän kodin.
     
  3. kj

    kj 2nd gear

    Katos juu, unohdin tuon Centuryn...
    Ollaan sitten oltu jokseenkin samoilla "vesillä".
    Itsekin haaveilin aikoinaan tuota Majavien Limitediä mutta kun ei pienellä
    löytynyt niin hommasin muuta tilalle...
    Toivon samaa että tuo LTD saa ansaitsemansa asiallisen kodin
    ettei sitä laikata vaan älytään sen arwo 8) ...
     
  4. mpj

    mpj 1st gear

    Terve, kyselisin että onko, tuohon nesteen vaihtoon mitään ylimääräsiä kikkoja jota pitäs huomioida, onko ilmausruuvia yms.? ja meneekö tonne tosiaan 16,5 guarts(n.18l) jäähytys järjestelmään ainetta?? :eek:
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ilmausruuvia ei ole. Laita molopää käymään lämppäri täysillä hanat auki ja kaada lisää nestettä sitä mukaan kun sinne menee. That's it.
     
  6. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead


    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Pussihousut on ripustettu toistaisex naulaan, siihen rautasahan viereen. Himottas kyl perkuleesti, nyt on jotain aivan muuta projektia työn alla. Kesäx koitettaan saada tallissa maannut pikku mopari pikkis radalle ja aivan "sikakunnossa". Ei siihenkään raaski rautasahhaa näyttää, on jo tarpeex ruma valmiiks ja mikä hauskinta, ainoa laatuaan suomessa, ehkä koko EU alueella!
    Uskaltaisin väittää että ei ole majavan limited!!!
    :eek: :eek: :eek:

    Tampesteriin lavvantaina, mut buicki jää kotiin talliin.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    [
    Revi pussihoususi ja kaiva esiin rautasahasi! :rotfl:[/quote]


    Uskaltaisin väittää että ei ole majavan limited!!!


    Pannaanko pieni veto? Kyllä se on Majavan auto.
    Ehkä ot, mutta kerro lisää pikkiksestä. Ei ole eka vanha pikkis sulla. Selvä mieltymys sulla vanhoihin pikkareihin, pitäsköhän sulle hankkia puukengät? :rotfl:
     
  8. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    ...pannaan vaan, ehdottaisin panokseksi perinteistä *** jallupulloo!
    Puukengät mä heitin saunan pesään jo 70-luvulla, joten älä helvetissä mulle hommaa sellasia. -52 Fargo PickUp näillänäkymin ois tarkoituksen saada radalle vielä kesän rientoihin. Eikä kaunistella ulkokuorta yhtään, sen näköisenä kun se ladosta löytyi muutama vuosi sitten liikenteeseen.
    :D :D :D
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiinni veto! 'virtuaali kädenpuristus'

    Hävisit juuri jallupullon. Soitin myyjälle toispiävänä ja kyllä se on Majavan Limited. NEO-5 rekisteriote löytyy ja tietoa 60 luvulta asti.

    Eikä sitten mitään yhen tähen jallua kitoos. :rotfl:
     
  10. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    ethän vielä nuolaissu? Suomi Buickit kaikki alunperin mustia ja KM mittarilla! Tässä ainakin mailimittari ja auto on tuotu suomeen 60-70-luvulla!
    :poff: :poff: :poff:
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mä en nuollaissu viel miid. Nuolen ja juon sitten kun sä sen ei yhden* vaan sen ***tähden pullon mulle tuot. Ai että se maistuu hjyvältä sano entinen ryssä.
    Nyt Jallu lue koko ketju läpi. Ettei totuus unohdu varsinkin jos jotain historiikkia olet viis-kaseista tekemässä? Kirjoitin jioskus että Limited olisi kolaroitu pahasti early 60'. Siihen hankittiin osia ja niitä osiia lyötyyt vielä tänäänkin. Etupuskuri mikä pAhiksella, maski mikä vieläkin aaamattomana paketissa ym. Tämä on kuitenkin Majavan Auto mikä "uitettu" mutta täyttää minusta Suomi auton kriteerit.
    Kyseinen Majavan Auto on siis ollut Suomessa -ei vuodesta 58- vaan 60 alusta ja se mielestäni täyttää Suomi Auton kriteerit ja ansaitsee sen statuksen, Amen. Ja olet edelleen pullon *** velkaa..
     
  12. mercman

    mercman Gearhead

    Tuo nettiautossa myynnissä oleva ´majavan buick´ seisoi 5-10 vuotta sitten
    talvisäilössä Pornainen/Haarajoki linjalla Halkian tien varrella olevassa talllissa. Kävin sitä kyselemässä mutta, oli silloin jo lähtenyt eteenpäin.
    Ilmoituksessa lukee muuten valm. määrä n.1500 vaikka Buick historiikin mukaan 4d .tä on tehty 5500 .Ja sitten 5 vuotta aimmin näin kaikki nuo euroopan Limitedit
    Powerissa Ruotsissa rintarinnan ???? Kuva oli myös Power magazinessa...
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Minä nämä epäkohdat myyjälle selviti kun soitin hänelle. Hän sai lisää infoa autostaan, mikjä hänelle tullut isältään. Hän ei sitä pysty laittamaan kuosioin, siksi myynti-ilmotus.
    Toiv saa hyvän kodin.
     
  14. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Virtual Buick Club of Finland?

    ...joskus viime vuonna kyselin, olisiko B58 urpoilla kiinnostusta aihetta käsitteleviin sivustoihin...no 1-2 vastausta tuli ja semmoinen nojoo-hohhoijjaa...

    Tämä Buick-haperoiden kerho meiltä puuttuu tai ainakin kovasti se Googlea väistelee...

    Itse olen luotsannut paikallista autokerhoa jonkin vuoden ja liian monta vuotta takapiruna. Nyt on pitkästä aikaa semmoinen tilanne, etten ole ko. kerhon toiminnassa kuin tallipaikkaa maksamassa, enkä hoida minkään yhdistyksen web-maisterin virkaa.

    Voisin jotkin webbisivut oksentaa ja meitä Buick-urppja lähentää keskenään. Ootteko muuten koskaan ajanu 50-luvun lopun Moppea 100mp/h ja sen jälkeen generaalimoottorin vastaavaa tuotetta?

    HUI! MoPar on parsa!

    - Väisäs Janne -
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Re: Virtual Buick Club of Finland?

     
  16. Ahis

    Ahis Gearhead

    Re: Virtual Buick Club of Finland?

    Ilman muuta nettisivut pystyyn, hyvä idea vieläkin :D

    -57 raislerin kyydissä olen ollut noissa nopeuksissa... Niin ja buickilla sen takapuskurin imussa samoissa nopeuksissa :lol:
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä sinne menee uskomattoman paljon litkua. Pari vuotta vanhempiin menee vielä enemmän koska niissä Dynaflow on nestejäähdytetty.
    Onko sulla lisälämppäri penkin alla? Se kasvattaa nesteen tilavuutta. Mullaaa oli, vaikka se oli Alabama car.
    Jos siis olet nesteitä vaihtamassa mikä pitää tehdä joka vuosi niin tee se pitkän kaavan mukaan. Naulapää niin kuin muutkin motit tahtoo kerätä kalkkikiveä kanaviin. Varsinkin mopopäässä yläpään kierto tykkää jäädä ahtaaksi. Hae tarvikeputkasta "flush" ainetta ja huuhtele mottisi kunnolla. Ensin lämppäri kiinni, koska irtoava paska tykkää tukkia lämppärin kennon. Lattiakaivon päällä teet operaation ja paloruiskulla uutta vodaa peliin koneen käydessä. Sitä likaista tulee muuten uskomattoman paljon, älä pelästy sitä. Parin kerran jälkeen avaat lämppärin hanan ja sama homma uusiksi. Nyt en muista mitä aineita olen käyttänyt huuhteluun, mutta taisi olla Holtsin tuotteitta ja toimi. Suosittellen ja jos kyseessä 58 Buick niin jopa vaadin!

    Niin mpj, sinähän tiedät että huuhteluoperaation voi tehdä vedellä, mutta lopullisessa täytössä käytät pakkasnestettä vaikka vain kesällä ajaisitkin. Niin kuin tiedät, pelkkä vesi ruostuttaa eikä muutenkaan jäähdytä niin hyvin kuin 58/42 glykoliseos.
     
  18. mpj

    mpj 1st gear

    Juu kyllä siellä penkinalla on läppärit. Viime kevväänä puhistin pelkällä veellä ja kyllä siellä sontavettä meleko kauvan tuli, itteä alko vaan epäilyttään viimeksi että oisko ilmaan jäänyt jonnekkin putken mutkaan kun välillä tuntuvat niin "tyhjiltä" mut tehään uuvelleen nyt.
    Otteko soodalla kokkeeleen puhistaa järjestelmää?? ite ei ole tohtinu.
    Kiitti vinkeitä, taijan lähteä nesteiden vaihtoon :D
     
  19. Ilu#77

    Ilu#77 1st gear

  20. Otto

    Otto Gearhead

    Mitä?! Näinkö oikein että 58:n pellin alla lymyää sbc? Hei tohon vois laittaa sinitarralla naulapään venakopat päälle vaakatasoon... eikun mitenpäin se meni? (Tajusko muut ku Rebel?)

    Kippis ja hjuvaa vabua!
     

Kerro tästä muillekin!