´58 Cadillac

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Tuukka, 20.4.2007.

  1. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    En tiedä onko jo ollu täällä, muttaku muistaki viiskasi geeämmistä on ollu keskustelua niin kysytään nyt että onko ´58 Cadillaceja paljonkin? Erityisesti kiinnostaa onko Fleetwoodeja muilla
     
  2. Ahis

    Ahis Gearhead

    Eikös nimimerkki kp:llä ole viiskaseja oikein liiaksi asti?

    Missähän mahtaa Porissa (Kehmalla) 6-7 vuotta sitten ollut kuparinruskea kulkea tällä hetkellä? Oikeen kun alkoi miettimään niin tuo saattoi olla sysäys mun jenkkikuumeelle silloin...
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onks Tuukka sulla se Fleetwood mikä näkyny joskus biker piireissä? En tiedä muita 58 Fleetwoodeja kun tän harmaan.
     
  4. the slut

    the slut 1st gear

    meidän tallis on harmaa chopattu coupe de ville
     
  5. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Meillä on valkoinen, ollu aikaisemmin vihreä. Ei oo ollu meillä kun 2 vuotta
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Taitaapi olla että tuon harmaan (biker-)Fleetwoodin olen joskus nähnyt Hangossa, ei ollut mikään tapahtuma eli oli siis ihan normaaliajossa. Forssan Pick-nickissä oli monta vuotta sitten kuparinvärinen siistin tuntuinen -58 60-S. Ja hieman aihetta sivuten, 80-luvun alkuvuosina (jolloin uustuonnista vasta haaveiltiin) oli kasissa juttua Jyväskylän jenkkiautoista ja sivukuvassa -58 Series 75 -projekti pukkien päällä, myllyksi oli tulossa 500 cid. Mitäs sille kuuluu, en muista koskaan nähneeni liikenteessä?

    Kuopiossa oli parikin "tavallista" de Villeä (joissa on tullut matkustettuakin) mutta se on taas ihan toinen juttu...
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Sieltä teidän suunnalta, ainakin näin itärajalta katsottuna se Fleetwood oli. Oli joskus väkisinmakaaja kasi lehdessäkin myynnissä. Siis kauan sitten. Autoa tullut seurattua. Yllätys yllätys, se on 58! Joskus 9 vuotta sitten näin sen viimeks kun oli jotkut bileiden bileiden jatkot yhes Hesan HD pajalla ja mun Buicikilla lähti kuski viemään väsyneimpiä kotiin. Silloin näin harmaan 58 Fleetwoodin ekaa kertaa kilvissä. Mun Buick lähti Espooseen heittää porukkaa ja Fleetwood oli lähössä takas Poriin? Silloin jotain juteltiin mutta oltiin vitun kännissä. Oltiin Hot Biken edessä Sörkassa. Onko sama auto vai onko Fleetwoodeja enemmän kuin yksi Suomessa? Olisn Buickin, mutta ei ollut myytävänä. Nyt on.in muuten ostanut sen, mutta ei ollut myytävänä. Joku niist olisi ostanut mun
     
  8. kp

    kp Gearhead

    jep oli 4d ja 2d mutta molemmat tuli myytyä viime kesänä ... haussa on 58 buick/cad/tai pontiac kun tuo 60 flattop menee kaupaksi
     
  9. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Ei ole ainakaan meidän auto. Tää ei ole ikinä ollu harmaa, vihreä on ollu ja joku on maalannu valkoiseks. Kyllä niitä joidenki puheiden mukaan on muutama Suomessa, mutta minä ainakaan en ole nähny muita
     
  10. MH

    MH 3rd gear

    Harmaa oli ulvilasta kotoisin, lisäksi tältä suunnalta löytyy yksi toinen fleetwood joka on maannut pitkän aikaa tallissa. Itse asiassa vain -34 5w coupe fordeja on tällä seudulla enemmän. :rotfl:
     
  11. E.P.

    E.P. 1st gear

  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ai niin se Lahon maanhantuoma flower pick up oli Fleetwoodista tehty.
     
  13. Turnn

    Turnn Gearhead

    Onkohan tuo sama auto joka majaili kakskymmentä vuotta sitten kokkolassa?
    Malli ja väri ainakin.
     
  14. Otto

    Otto Gearhead

    Onko sille autolle muuten tapahtumassa/tapahtunut jotain? Sillon kun se tuli tänne, niin kuva oli ainakin Moblassa, ja parissa näyttelyssäkin se muistaakseni oli. Tuleeko laite radalle? Tietääkö kukaan..?

    Se harmaa tooosi tsopattu 58 oli Hangon pyöräporukoilla, nimimerkki 46c tietänee paremmin...

    Kaikki lienee lukeneet V8-makasiinin pari vuotta sitten jossa on Piian valkoinen '58 Cad... eiku olikse 58 vai sittenkin seiska? Ei voi muistaa. Sitten taas nimim Fleetline vois muistaa tämän asian paremmin.

    Ja lopuksi muistui mieleen tämä;
    [​IMG]
    Liittyy tohon vanhaan artikkeliin http://blog.washingtonpost.com/finlanddiary/
     
  15. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Erään joskus täälläkin raapustelevan Greasers-neitosen hallusahan tuo hyötyajoneuvo on. Ja kyllä se vielä joskus liikkuu omin voimin... :wink:
    Viimeksi vekotin liikkuin syksyllä Vanin hinaamana ja allekirjoittaneen ohjastamana 8)
     
  16. Kauko

    Kauko Gearhead

    Juu ja näistä tuo 2d taitaa olla mulla nykyään...
     
  17. Otto

    Otto Gearhead

    Itse itseäni lainaten; taitaakin olla 58 kun on tuplalamput.
    Löysin sattumalta kuvan tuolta Fleetlinen albuumista.
    http://rides.webshots.com/photo/1344684 ... 6785LdTYDp
     
  18. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Onks jollain muuten tietoa on vielä hengissä Salossa 80/90 luvun taitteessa pyörinyt -58 Sixty Special metallin ruskea väriltään. Kaveri vaihtoi sen aikoinaan jossain pohjoisessa -60:seen projekti limo Cädiin mustaan.. niin ja tietenkin tän limonkin kohtalo kiinnostaa. En muista kuka/minne limo lähti mutta tod.näk pääkaupunkiseudulle se heittiin hinurilla jossa luki Keravan hinaus
     
  19. 46c

    46c 1st gear

    Se harmaa tooosi tsopattu 58 oli Hangon pyöräporukoilla, nimimerkki 46c tietänee paremmin...


    Ei ollu tsopattu 58
     
  20. Otto

    Otto Gearhead

    Ai täh? Mulla on kuva siitä täällä, ja se on kyllä viiskasi!
     

Kerro tästä muillekin!