6.2 D:n teho

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tlento, 12.6.2005.

  1. tlento

    tlento 1st gear

    Tuli hankittua tollanen Chevy Van 6.2 diesel vm. -92. Rekisteriotteeseen on moottorin tehoksi merkattu 89kW eli lyhyellä matikalla 121hp. Pitääkö tuo tieto paikkansa ja mikä mahtaa olla vääntömomentti? kone on "C"-koodilla.
    ...vanhassa 5,7D:ssä oli sentään 125hp! :rotfl:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    130 hp
     
  3. KimT

    KimT 1st gear

    Omassani luki 96 kW, eli 145 hv. Mielestäni tämä on näiden oikea ilmoitettu teho.
     
  4. Blösö

    Blösö 1st gear

    En tiedä vaneista, mutta esim -91 Blazer, 379cid 130hp3600 rpm.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    96kW=130,56 hv
    muuntokerroin on 1,36
     
  6. tlento

    tlento 1st gear

    Mulla on sellanen maahantuojan suomenkielinen esite vuodelta 1990 muistaakseni. Siinä oli vaniin annettu kaksi eri tehovaihtoehtoa, toinen oli muistaakseni 145hp ja toinen oisko ollu 152hp. Tiedä näistä!! Mikäköhän se vääntömomentti sit mahtanee olla? Hitto ku netistäkä ei meinaa löytää mitään tietoja!
     
  7. wili

    wili 3rd gear

    6,2D vääntö ("C" eli light duty) 335nm/2000rpm ja teho 129/3600rpm.
     
  8. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    ompas siinä sitten vähän vääntöö..
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    C (light duty) = ~135hp ja J (heavy duty) =~155hp. Tehot vaihtelee jonkin verran myyntialueesta ja vuosimallista riippuen. Kansia ja syöttöpumppuja löytyy paljon erillaisia, jotka vaikuttaa ulostulevaan tehoon.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tästä voisi taas aloittaa pikku kinan liikkuuko hylsy teholla vai väännöllä :odroll: . Toi vähän vääntöö alkaa jo ~1400 rundista jossa bensavehkeissä on yleensä tyhjäkäynti huonolla kaasarilla 8) .
    Kaikki 5L bensavanin omistaneet tietää millaista on vetää sellaisella vähänkin raskaampaa peräkärriä ja silti paperilla siinäkin on enemmän vääntöä? ja vastaavalla ja kiisselillä sellaista kärryä ei edes huomaa :p .
    Nimim. 158Kw takapyörästä mitattuna 6pistekakkosella ja 0.6 "puhalluksella" 8)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    "vähän vääntöä" verrattuna varmaankin nykydieseleihin joissa 1.9l lähtien yli 300nm.no joo mut millä kierrosalueella, esim.vag-koneissa tuo vääntö osuu n. 400rpm/min sisälle hankaloittaen ajoa.joutokäynnin tuntumassa sammuu sitten tulee piikki ja taas meno loppuu.ei kiitos.kyllä kuutiotuumien kasvaessa tuo vääntökäyräkin tasoittuu thats it.
     
  12. ripe

    ripe 1st gear

    Ihanne vääntökäyrähän olis, alakierroksilla suuri ja sieltä koko ajan laskeva jolloin varsinainen "voima" pysyis koko ajan samana. Ajo olis mukavaa.
    (mieluiten tietty vähintään 200hepoa koko kierrosalueen :odroll: )
    Tietysti huonoa olis että voimansiirto joutus koville.
     
  13. tlento

    tlento 1st gear

    ...niin, jos sitä oikeen ruvetaan hunteeraamaan ja räknäämään, niin eihän sitä tehoa synny ilman vääntömomenttia! Ainahan täytyy ajatella, millaisella pyörimisnopeudella saavutetaan mikäkin vääntömomentti jonka mukaan taas teho syntyy...

    Kiitoksia vastanneille! :D
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    totta tuo, pienet nykydieselit kyllä potkasee aika selkeesti, mutta kyllä se meno sitten jatkuu tasasesti koska kun vääntö laskee nousee teho..
     

Kerro tästä muillekin!