6.2 diesel ilmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 3.12.2004.

  1. hyty

    hyty 1st gear

    niin ei se mun ongelma selvinnyt, et miten saan paineen suutin letkuihin asti. filtteril on jo. siin muuten ei mielestäni ole mitään ilmaus ruuvia, mitä ilmeisimminkin koska kone on -80luvun alust eli ekoja 6.2l. kaikki suutin putket on löysäl mut mitään ei ole kuulunut?? kaveri ehdotti et laita putket hetkeks kiinni, pyöritä ja avaa sit uudestaa?? on kuulemma joskus auttanu...

    sen startin puolesta vähä pelkäänkin enkä viittis iha kokeilun vuoks vaan pyöritellä
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei niitä kaikkia putkia tartte avata,puolet riittää. Lyhyttä tarttausta pikkuhiljaa puolella kaasulla. Ku hörähtää ni lutu pohjaan varoen tai jatka vaan semmosta pikku starttaamista. Se kyl hieman räkii soppaa pitkin konehuonetta,mutta ku alkaa lupailemaan nii paa kiinni vaan ne putket.
     
  3. kane

    kane 1st gear

    Ja jos on saanut pumpunkin ilmalukkoon, aktivoi kylmäkäynnistys solenoidi (jos kone lämmin/kuuma) niin avaa paluulinjan pumpusta.
    Ja pedaali pohjaan kun starttaa...
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos on paineilma vieressä, niin helppo juttu. Puhalluspistooli käteen,
    painesäätimestä 0,2 bar painetta, paluuletku pumpun päältä irti ja se
    pistoolin putki siihen paluuletkuun. Hetki painetta siihen ja jo pumpusta
    tirskahtaa(tankin korkki pitaa olla kiinni). Koko linja pumpulle asti ilmaantuu
    kerralla, vaikka olisi tyhjä suodatin.
    Minun ei ole sen jälkeen koskaan tarvinnut irrotella suutinputkia ilmauksen
    takia, ei Oldsissa eikä Chevyssä. Ei vaikka olisi ollut aivan tyhjä pumppukin.

    J
     
  5. jupitersjs

    jupitersjs 1st gear

    ei lähde käymään

    multa on kaksi kertaa loppunut, ei muuta kuin hakemaan polttoainetta tankkiin, ja ilmausruuvi auki , ja tosiaan niinkuin oli joku muukin jo aikaisemmin sanonut, sit kun ainetta tulee ruuvi kiinni ,ja ei muuta kun ajamaan, en ole tosiaan tarvinnut lisävirtaa
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei tartte sahata akkuja tyhjäks eikä polttaa starttia..

    [​IMG]

    MEILTÄ SAAT NYT KÄSIPUMPULLA VARUSTETUT TARVIKE SUODATINJALAT, JOTKA VOIDAAN ASENTAA LÄHES KAIKKIIN 5,7 D TAI 6,2 D MOOTTORILLA VARUSTETTUIHIN AUTOIHIN. TARVIKESUODATINJALKA ASENNETAAN JOKO VANHAN TILALLE TAI KOKONAAN ERI PAIKKAAN (ESIM. TULISEINÄÄN). LETKUILLA TAPAHTUVASTA LIITÄNNÄSTÄ JOHTUEN ASENNUSPAIKKA EI OLE KOVIN TARKKA.
    KÄSIPUMPPU HELPOTTAA POLTTOAINEJÄRJESTELMÄN ILMAAMISTA JA SUODATINJALKAAN KÄYVÄT ALKUPERÄISSUODATTIMIA PALJON EDULLISEMMAT TARVIKESUODATTIMET (ESIM BOSCH, LUCAS).
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

  8. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Täältähän löytyy yllättävän nättejä keinoja ilmaukseen. Itse muutamia kertoja (varomatkan päästä) 6.5 d:n ilmausta seuranneena se on tehty niin, että tankki täyteen, suodatin täyteen, kuski kapiiniin, hehkutus, kaasu pohjaan, starttaus, odottelua..., hillitön savu, kauhia meteli, hihnat vinkuu ja kaikki paikat ulvoo, tämän jälkeen kaasun hellitys ja kas, se käy taas nätisti.
     
  9. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    ilmaus

    Joskun kun itse taistelin nuitten 6.2 dieseleiden kanssa niin en kyllä ikinä saanu niitä käymään pelkästään avaimesta vääntämällä vaikka oli kuinka paljon virtaa jos oli kunnolla ilmat vetässy...Jos esim. mutkassa loppu löpö eikä yrittäny enää startata ennen kun oli hakenu lisää naftaa niin saatto lähtee ihan avaimesta... Ensin tosiaan suodattimelta ilmaruuvi auki, jos ei lähde niin käyttää suutin putkia pari kierrosta löysällä suuttimelta ja starttaa ja kun tirskaa naftaa niin putket kiinni. Jos ei vieläkään onnistu niin hehkut irti niin kone saa enemmän kierroksia startilla ja ei pala startti, kun tupsaa reilusti sumua niin tulpat paikalleen...

    Ja sitten se hehkunreleen johto kannattaa aina irroittaa jos tietää että enemmän starttailua luvassa. Yhdestä 6.2diisselistä poltin kaikki 8 hehkua kun varmaan tunnin kihnuttelin sitä tulille siirtopumpun vaihdon jälkeen. Ilmeisesti hehkut tykkäs vähän kyttyrää kun avainta käänneltiin kokoajan ja ei ollu polttoainetta yhtään jäähdyttämässä :lol:
     
  10. anbazone

    anbazone Gearhead

    Moi,
    Big probleema. Mekaanisen siirtopumpun vaihdon jälkeen en saa ilmattua 6.2diesel Suburbania. 6x suutin putket ja 6x hehkut irti, mutta silti ei tule suutin putkista mitään ulos. Suodattimelle asti tulee kyllä tavaraa. Ilmausruuvissa mulla on kirkasletku, josta näkee että se on aikalailla kumpilamatonta.

    Kokeilin myös sähköisellä pumpulla. Silläkään en saa tavaraa ulos suutinputkista. Mikähän neuvoksi?
     
  11. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Onko sulla suutinputket kokonaa irti? Kokeile laittaa kii ja vaan hieman löysätä ja kahtoo rupeeko tihkumaan. Sammutin solenoidille tulee virta?
     
  12. anbazone

    anbazone Gearhead

    Kyllä 6kpl taitaa olla aika irti. Missä tuo sammutin solenoidi on?
     
  13. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Jakajapumpun sisällä,jos mekaanine pumppu nii ei siihe mee ku kaks johtoo. Yks sammutinsolenoidille ja yks kylmäennakko säätösolenoidille. Laita virrat päälle ja nappaat liittimen irti ja takasi laittaessa kuulet solenoidin liikkuvan. Toki startates pitää myös tulla virtaa solenoidille. Pinkki johto jos väärin en muista.
     
  14. anbazone

    anbazone Gearhead

    Ok kiitoksia. Täytyy yrittää huomenna kun on taas akuissa virtaa.

    Tyhmä kysymys, mihin nuo solenoidit vaikuttaa?
     

Kerro tästä muillekin!