6.2 Diesel J-tyyppi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gary Grand, 19.1.2007.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kertokaapa viisaat:
    Mitä erikoista otsikon koneessa on verrattuna 6.2:n jota ei kehuta J-malliseksi?
    Ilmeisesti enemmän tehoa. Onko muita eroavaisuuksia?
    Osien saatavuudessa, mitoituksissa, tms. asioissa.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Erona on ainakin imusarja (ei pakokaasun kierrätystä), toinen(?) pakosarja, syöttöpumppu ja pitäisi niissä kansissakin jotain pieniä eroja olla. Ei osien saatavuudessa ole mitään ongelmaa ollut. Peruslohko on käsittääkseni 1:1 sama.

    Onhan siinä noin 20hp enemmän ja mielestäni J-tyypin koneen päästöt pysyvät helpommin matalina, kun se ei sotke pakokaasua imuilmaan.

    Jotkut väittää, että vääntökäyrä on erillainen ja tuo malli kiertää enemmän. Lisäksi polttoainetta pitäisi palaa normiajossa enemmän. En välttämättä allekirjoita näitä väitteitä.
     

Kerro tästä muillekin!