6.2 dsl öljyt + vähän muuta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BowTie81, 6.10.2009.

  1. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Mitä öljyä tuohon kannattaa laittaa ja paljonko sitä menee? Teboilin valikoimasta meinasin hakea jotain, mutta viskositeetti mietityttää ja olisko puoli synteettinen parempi?
    Ostin tuon southwesttraden uuden polttoaineputsarin jalan johon käy kierrettävä suti, mutta ei se ilmauspumppu joka siinä on toimi, onko niin ettei tuo voi toimia jos on mekaaninen kalvopumppu? Autossa on alkujaan neliskanttinen putsari jonka pohjaan menee sähköjohtoja, liittyykö ne tuohon lamppuun kojelaudassa "water in fuel"? Ollut ongelmia polttoainejärjestelmän kanssa, ilmeisesti toinen tuplatankeista ei toimi, linja tukossa tai jotain, en tiedä mikä.
    Paljonko yleensä on automaatin öljytilavuus, montako kannua kannattaa varata? En tiedä mikä laatikko autossa on..
     
  2. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    7 litraa tais olla suodattimen kera.

    Itse löin Guld superfelee special qc 10w30s öljyt koneeseen (tuota suosittelivat swt:llä talveksi)

    delvacia moni on kanssa suositellu käytettäväksi
     
  3. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Sähköinen siirtopumppu voisi olla myös vaihtoehto.
    Tämä bilteman voisi olla sopiva: Tuotenro 523229
    Max kapasiteetti. 130 l/tunti.
    Max paine 0,40-0,48 bar.

    Tai vastaava.

    Metri letkua ja koneenpäälle tulevan putken ja suodattimen väliin.
    Pumppu kiinni takana sojottavaan koneen korvaan.

    15w-30 delvac on vissiin kehuttu perusöljy dieseliin.
    Toi on vissiin mineraalipohjainen...

    Sähköjohtoja on:
    - Water in fuel valolle
    - Polttoaine lämmitin

    Mika
     
  4. S.L

    S.L Double Gearhead

    Mä olen käyttänyt Mobilin Delvacia, kesällä 15W-40 ja talvella 10W-30.
     
  5. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    ok, kiitos paljon tiedoista. Esilämmitin ei kuulemma monessa toimi, mutta voisiko siitä piuhasta ottaa syötön itse tehdylle lämmittimelle, esim. lämpökaapelia jos kietoisi tuon swt:n putsarin jalan ympärille tms? Tuon käsipumpun pitäisi imeä suoraan kalvopumpunkin läpi joten pitää vaan testata vielä.
    Kysynpä täälläkin vielä, onko ~900€ liikennevakuutus ilman bonuksia kallis vai normaali? Tuntuisi vähän hintavalta, oletin että se olisi luokkaa 300€ vuodessa?
     
  6. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    ilman bonareita mulla tais olla vankkurissa ifillä 890€ vuodessa.
    näin vantaalla. Jos asuisi jossain kauempana provinsseissa niin pääsisi tässäkin halvemalla...tai jos olis pienen pippelin sijasta pimpero ja tissit niin silloinkin olisi halvempata.

    nimim. harkinnut sukupuolenvaihtoleikkausta ja kirjojen siirtoa lappiin
     
  7. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Sehän selittää miksi lappalaisilla naisilla kulkuset helisee juostessa :lol:
     
  8. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Teboilin öljyistä olen Monitraa käyttänyt (10-30). Hyvä ja halpa kun ostaa isommissa kannuissa...
    Tohon tuplatankki ongelmaan voi ratkaisu olla siinä "tankin vaihtimessa".
    Tosin en sellaisesta muuta tiedä kuin että kuulemma joke sellainen sähköllä toimiva noissa on ollut...

    Ja 300 € hintaan ei edes bonuksilla Autoon saa vakuutusta.
     
  9. RockRock

    RockRock 1st gear

    Vakuutus!

    Mulla ainakin on -90 vanissa vakuutus 420€ kaskon kanssa.
    liikenne vakuutuksessa 60 pinnaa ja kaskossa se 70% bonuksia.

    Liikenne vakuutuksen osuus tuosta alle kolmesataa!
    Yhtiönä IF

    Yhtiöissä suuria eroja kun kilpailuttanut!
    Harraste auton vakuutus voi toisessa paikkaa olla sen kolmesataa kalliimpi

    Riippuu paljon mitä asioita käyttävät mittarina hinnan laskemisessa Esim moottorin koko vaikuttaa toisissa yhtiöissä.[/code]
     
  10. rötvä

    rötvä 1st gear

    vm 91 liikenne + hirvipalovarkaus yhteensä noin kuussataa tapiolassa
     

Kerro tästä muillekin!