6.2D/Fleetsiden sähköistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Catrik, 12.5.2013.

  1. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Tervehdys. Kysymyksiä:

    1. Mikä on tämä valkoinen laatikko pultattuna pyöränkaareen? 2kpl noista johdoista menee hyttiin ja kojelaudassa olevaan 3-asentoiseen vipukytkimeen, kytkimestä lähtee vielä yksi johtoo joka menee maihin. Virtamittarilla katoin niin ihan sama missä asennossa kytkin on, kaikki kolme johtoa ovat silti yhteydessä toisiinsa :-? ??

    [​IMG]

    2. Ja sitte tämä mötikkä 6.2D:n takaosassa. Mitä se tekee? Noiden muttereiden alle on laitettu johdot jotka menee myöskin hyttiin ja niiden päässä nappi. Nappi ei tunnu tekevän yhtään mitään joten miksiköhän semmonen on laitettu??

    [​IMG]

    3. Auto on siis vm -86 Fleetside ja tuolla alkuperäisjohdotuksissa on pinkki johto (ratin alapuolella), mikähän se mahtaa olla kun siihen oli liitetty joku oma johto joka liittyi jotenki jälkiasennettuun manuaalihehkuun (en tajunnu sitä kytkentää itekkään, revin kaikki vittuhun ja pistin uudet johdot). Hehkuvalo se ei ollut ku toimii vieläkin (tosin otin polttimon pois, saa varkaat miettiä mistä napista hehkuttaa ku niitä on miljoona jälkiasennettuna :rotfl: )

    4. Jos varas haluaa viedä autoni ja sattuis tietämään jotain kyseisestä automallista, kuinka hän ohittaisi virtalukon? Ajatuksena siis hankaloittaa auton varkautta. Kertokaa vaikka YV:llä jos täällä ei saa julkisesti neuvoa kuinka auto varastetaan :odroll: Auto ei starttaa jos kytkinpoljin ei ole kokonaan pohjassa ja ajattelin laittaa vielä piilonapin tuohon eli nappi JA kytkinpoljin pohjaan että käynnistyy :p
     
  2. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tuo lokatiin kiinnitetty vaikuttais päältäpäin vanhalta latausreleeltä,(joka ei kyllä kuulu autoon alunperin.)onko siinä päällä napojen kohdalla jotain merkintöjä? Tai muita napoja kokkareen toispuolella?

    Se toinen kikkare on alkuperänen hehkujen ohjausrele. Jos sulla menee mutterien alta johdot kabiiniin, niin joku on ollu hakoteillä.

    http://ww2.justanswer.com/uploads/Micha ... diesel.gif
     
  3. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Valkosen mötikän toisella puolella on muistaakseni 2 napaa, ei johtoja niissä. Unohdin ottaa tarkemman kuvan napojen merkinnöistä mutta ne taisivat S1, S2, B1, B2 ja joku etäisesti maata kuvaava merkki.
    Mötikkä on kytköksissä kuvassa näkyviin pienempiin releisiin.


    Täytyy kattoa tota ohjausrelettä uudemman kerran. Varmaan olen katsonut väärin mihin ne johdot menee, eihän tuossa ole mitään järkeä että ne menis noiden muttereuden alle, jopa vaarallinen! Olisiko ollut ennen orkkis hehkurele toiminnassa ja siihen nappi lisähehkua varten? Nyt tuossa menee hehkut suoraan erillisen releen kautta.
     
  4. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Ettei vaan ois valojen rele.. Mulla ainakin samanlainen lisäpitkillä, tuplarele.. Paha tosin mennä sanomaan faktoja kun ei ite nää ja mittarilla pääse sohimaan
     
  5. smuige

    smuige Gearhead

    Se valkoinen on lisävalojen rele. Pinkki johto GM:ssä on virtalukon jälkeinen plussa, eli 12v virta kytkettynä.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nuo on just semmosia kytkentöjä, joissa ei välttämättä ole mitään varsinaista "vikaa", mutta niiden toiminnan ja tarkoituksen tietää vain tekijä. Ainakaan kuvan perusteella.
     

Kerro tästä muillekin!