6.2d jakopään merkit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jussi289, 9.1.2005.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onko hyvää selitystä?
    Ajosta purettu toimiva moottori -90 C2500 pikuppi. Kun ruiskupumpun
    rattaiden merkit
    ovat kirjan esittämällä tavalla vastakkain, niin nokan ketjupyörä on 180
    astetta pielessä, eli merkki ylös. Jos ketjun merkit laittaa vastakkain, niin
    kuin shop manual esittää, on pumpun merkit taas 180 astetta väärin?
    Luulisi, ettei näissä merkkauksissa ole vuosimallieroja...kai?

    J
     
  2. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    merkit

    6,2:sta en tiedä, mutta 5,7:ssa laitetaan ensin ketjun merkit kohdalleen jonka jälkeen konetta pyöritetään muistaakseni 90 astetta jolloin saa pumpun merkit kohdalleen.... Voisikohan olla samantapainen hommeli ?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se niin täytyy olla, amerikkalainen logiikka ei riitä siihen, että
    kaikki merkit olisi yhtä aikaa kohdallaan. Ei se kirjakaan kyllä väitä, että
    ne katsottaisiin samalla, onhan ketjun ohje eri kappaleessakin kun pumpun
    rattaan ohje. Ei anna aihetta enempään ihmettelyyn.

    J
     
  4. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Itseä ihmetyttää kyseinen aihe myös tällä hetkellä 6.2D kanssa. Kirjassahan sanotaan että ketjun merkit vastakkain alapuolelle. Pumpun ja nokan merkit siis kohdakkain mutta ketjussa ylärattaassa "pallo" "O" merkintä alhaalla alarattaan "O" merkinnän kanssa vastakkain mutta ketjun ylärattaassa on myös "monttu" merkintä. Annanko siis olla näin ja vaihdan ketjun sekä rattaat vai pitäiskö laittaa yläpäässä oleva merkki alarattaan kanssa vastakkain. Mutta sitten pumppu on perseellään jos ei laita pumpun rattaita takaisin paikoilleen koska pumpun käyttö ratas menee siis samaan asentoon ketjun ylärattaan kanssa ja silloinhan merkki jää alas. Vääntäkää nyt joku vaikka rautalangasta miten ne tulee laittaa että ei mene uudestaan purkamiseksi?
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, tolla "epäloogisella" tavalla laitettuna on nyt menty siis jo yli kymmenen vuotta...
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ekaks jakopään merkit vastakkain, alimmainen klo 12 ja ylimmäinen klo6.
    Sen jälkeen pitää pyörittää pikkasen että saa pumpun rattaat kohilleen.
     
  7. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Eli yksinkertaisuudessaan nyt kun pumpun käyttörattaan ja pumpun merkki on kohdallaan ja nykyisessä vanhassa ylemmässä ketjupyörässä on merkki myös alhaalla joka on kohdakkain alarattaan merkin kanssa niin nyt vain entiset pois ja uudet rattaan paikalleen siten että molemmat merkit on ylöspäin koska uusissa ei ole kuin yhdet merkit niin sillonhan kaikki pitäis olla kohdallaan ilman koneen kääntelyä? Vai oonko täysin hakoteillä.. ensimmäistä kertaa ketjua vaihdan ja sillä haluan varmistaa ettei joudu purkamaan uudestaan vaikka kysymykset voi vaikuttaa melko idiooteilta.
     

Kerro tästä muillekin!