6.2d käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kom4, 4.4.2020.

  1. kom4

    kom4 1st gear

    Haulla löysin paljon keskustelua, mutta en mitään mikä minua auttaisi.

    Ongelma: käyntihäiriö/vedot kateissa/pomppiva kyyti, varsinkin lämpimänä.

    Alunperin ongelmana oli, ettei suodattimelle tullut diesel kuten pitäisi vaan tarvikemallinen läpinäkyvä suodatin vajui vajumistaan ja veti ilman sisään. Vaihdoin opastuksesta menolinjan eikä korjaantunut sillä. Vahingossa huomasin tankin sisällä siirtopumpun joka sai alle 8v virtaa, vaihdoin johdon ja hetken aikaa pääsin kurvailemaan kunnes tämä tankin pumppu hyytyi kokonaan. Ajattelin, että laitan väliin yleismallisen pumpun ja sama ongelma jatkui. Asensin toisen lähemmäksi tankkia ja hetken se toimikin kunnes paluuletkut meni tukkoon ja vaihdoin nekin. Ennen paluun vaihtamista auton sai pyörimään tyhjäkäynnillä ja suodattimen kääntämällä "ylösalaisin" jolloin sai ilmattua suodattimen täyteen ja auto toimikin hetken mallikkaasti. Teki siis niin kovan vastapaineen, ettei suodatin päässyt täyttämistä. Vaihdoin paluulinjan, otin sähköiset pois ja jätin vain mekaanisen pumpun paikalleen, näin kerkesin ajelemaan n. 70km kun vika alkoi jälleen. Laitoin pelkän sähköisen pumpun väliin ja taas toimi hetken.

    Tällä hetkellä autolla pystyy ajamaan siihen asti kunnes se rupee lämpeämään ja häviää vedot kokonaan. Maanantaina töihin ajaessa pääsin 5km kunnes rupesi taas auto pätkimään ja kaasupohjassa saavutin 40km/h huippunopeuden ja pian olikin kengurun loikkaa. Auto sammuksiin, tupakin ajan jäähdyttelyä ja taas pääsi pikku pätkän ja ongelmat alusta.

    Putkesta tulee normaalin sävyistä pakokaasua, ei mustaa eikä sinertävää. Käyntiääni ihan normaali kuten oli ennen vikaakin. Siirtopumput toimivat, linjat PITÄISI olla auki. Vaihdoin myös pumpun päällä olevan venttiilin letkun kirkkaaksi, että näkee tuleeko ilmaa, ei tule. Ainut mitä en ole vielä avannut on itse syöttöpumppu, metallinen paluulinja suuttimilta ja itse suuttimen letkut.

    Olisiko ketään joka paininut saman vian kanssa? En haluaisi uskoa, että syöttöpumppu on tiensä päässä.
     
  2. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Tankin huohotus tukossa? Vian ilmetessä,avaa tankin korkki.Jos suhisee ilmoja sisälle ,tukossa on. (arvaus)
     
  3. 47gmccoe

    47gmccoe 1st gear

    oli hieman vaastaavanlainen vika ja se oli tankin sisalla olevan imuputken paassa oleva filtteri tukossa , teki juuri sita etta valilla antoi ajaan jonkun aikaa kunnes sammui tai voimat katos ja kunnes lopulta sammui ja kun odotti niin taas meno jatkui hiukan aikaa eli hyvin samalta kuulostaa
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tossa voisi testata raakaa linjaa tankista syöttöpumpulle. Eli karsisi kaikki muuttujat välistä.
     
  5. kom4

    kom4 1st gear

    Tankin sihti on putsattu ja nykyisin otettu mäelle. Tankin korkkiin porattu reikä, myös ilman korkkia kokeiltu.

    Tyhjäkäyntiä siis pelaa moitteetta, mutta yhtään jos ajaa niin alkaa ongelmat. Tänään pyöritin 10min tyhjänä ja ei mitään vian merkkiäkään. Ainut mitä en ole kokeillut on suoraan säiliöstä syöttöpumpulle aine ja toiseen säiliöön paluu.
     

Kerro tästä muillekin!