6,2d:n visko ja PCV-venttiili

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 1purehell, 15.2.2006.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Voiko tosiaan olla kahta eri pyörimissuunnalla olevaa viskotuuletinta 6,2 dieseliin? Siis moottori pyörii vasempaan tai oikeaan. Missä ihmeessä tuota toista käytetään?

    Sitte toi PCV-venttiili samassa konemallissa. Joku sanoi kerran, että GM:n ohjeen mukaan tuo pitäisi vaihtaa tai puhdistaa joka toinen vuosi. Kumma kyllä, tuota venttiiliä ei tahdo edes löytyä paikallisista varaosakaupoista. (olen Kanadassa nyt)

    Riittääkö sille pelkkä pesu jollain liuottimella? Tuskin se kovin monimutkainen laite on.
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Novisco ottaa voiman öljyn välityksellä.. Lienee sama kumpaan suuntaan pyörii?

    No jos löytyy toiseen suuntaan pyörivä, se on varmasti marine-versio veneeseen toiseksi moottoriksi tuplakone asennukseen.
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Höpö höpö. Toinen versio on perinteisillä kiilahihnoilla varustetulle, myötäpäivään pyörivälle vesipumpulle.

    Toinen versio on moniurahihnalla varustetulle, vastapäivään pyörivälle vesipumpulle.
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mites käy, jos laitan väärinpäin pyörivän mallin...? Niinkuin sanottu, niin öljyhän sitä voimaa välittää. Mulla on kädessä visko, missä on sellainen (ehkä) käännettävissä oleva jousi. Onko se ainoastaan siitä kiinni? Ollaan varaosamyyjän kanssa erimieltä siitä, kummin päin moottorin pyörimistä katsotaan. Clockwise or counter clockwise? :)

    Mulle on opetettu, että hevosta ja autoa tarkastellaan aina takaapäin... :lol:

    Perhana, pitää sorvata se vanha halki ja katsoa mitä se on syönyt.
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Katso moottoria auton edestä, moottori pyörii myötäpäivään.
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ok, no sitten mulla on oikea visko käsissä. Kiitokset nopeasta vastauksesta.. :p
     

Kerro tästä muillekin!