6.2d

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 21.10.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitähän öljyä kannattais laittaa 6.2 dieseliin?
     
  2. junnu78

    junnu78 1st gear

    tere

    15/45 mineraali ja laatikkoon dex 3 eli mobilin ATF premium esim.
     
  3. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    Tää on taas tämä ikuisuus kysymys...Mineraali diisseli öljyä. Talvella käynee 10w-30(40), kesällä 15w-40 tms. Ite käytän yleensä Valvoline MaxLifeä joka käy myös diisseliin, tais olla 10w-40. Välillä on ollu Kendallin 15-45. Valvoline ainaki hyvin pitää paineita vanhassaki koneessa (560tkm).
    Synteettistä ei suositella, yks korjaaja sano että kerran ku pistää rallyvormulaa ni sen jälkee on nostajat entiset, siis vanhassa koneessa.

    Tohon lootaöljyyn en ota kantaa...kerran oon vaihtanu...enkä enää muista ees mitä.
     
  4. tollo

    tollo 1st gear

    Eikäkös se maxlife ole synteettistä, vai muistanko väärin, en jaksa käydä katsomassa purkista. Hyvin on maxlaiffi toiminut omassa paljon ajetussa 6.2d:ssä, paineet on hyvät kuumallakin moottorilla.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla 330 tkm 6.2 91 vani, 5-50rally formula uudesta asti. Toinen käyttis 6.2 scotsdale mineraalilla (15-40/10-30) koko ajan. Vani kone on kuin uusi sisältä (puhdas) Scotti samoilla kilsoilla taasen paljon likaisempi. Vani menee öljynvaihdon jälkeen 500km ennenkuin öljyt tummuu, Scotti 20 km kun öljyt mustat. ELI kannattaa katsoa konetta esim. ,venakoppa pois, kun miettii mitä öljyä laittaa ja kysyä vaikka entiseltä omistajalta mitä on käyttänyt SILLÄ nämä synteettiset öljyt on todella peseviä ja "likaisessa" moottorissa lähtee paska kulkemaan ja on laakereilla nopeasti. Amerikan tuonti vehkeet on pahimpia, niissä kun on monesti käytetty ns parafiinirikkaita öljyjä jotka pikeävät koneen sisäpuolelta todella vahvasti.
     
  6. Stargraft-91

    Stargraft-91 1st gear

    Taitaa kaikkein tärkeintä, että käyttää aina samaa öljyä ettei käy just tota, että pestään rojut liikkeelle.

    Itse käytän Mobilin Delvacia 15-40. Koneella on ajettu 715000 km. Vuosi takaperin kone oli ensi kertaa auki koko historiansa aikana, syystä että molemmat kannen tiivisteet lykkäsi öljyä ulos takapään kanavista.

    Kun kerran kone oli auki, niin ihan vaan varmuuden vuoksi vaihdettiin venttiilin jouset ja nostajat, mutta venttiiliremonttiin ei ollut mitään tarvetta.

    Tällainen kilometrimäärä on ollut mahdollinen siksi, että esim öljyn vaihdot on tehty liki pilkun tarkasti 5000 km:n välein, sekä muutenkin pidetty hyvä huoli esim. hehkuista ym.
     

Kerro tästä muillekin!