6.5TD esikammion vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja forssu, 1.5.2009.

  1. forssu

    forssu Gearhead

    Ameriikan heput kirjotaa että tökkää vaan vanhan hehkun reiästä tuurnalla pihalle ja uuden tilalle. Onnistuuko näin ja mistä noita saa mihin hintaan?
     
  2. forssu

    forssu Gearhead

    Itse itselleneni vastaten... :mad:

    Tilasin repullisen "salmiakki mallisia" esikammioita. Hinta 1/4 mitä kyselin suomesta. Jos joku muu tarvii niin pistä yv.

    Vaihtohan tosiaa onnistuu kun tyrkkää vanhan puis ja uuden tilalle. Kokolailla tiukassa ol vanhat. Ja kantta ei saa plaanata/ainakaan esikammiot paikallaan.
    0,002" pitäs jäädä kammio koholleen kansitasosta.

    ...Mun mielipiteen mielestä/mitä oon ko aiheesta opiskellut...
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole tota ennen kuullutkaan, siis että kansia plaanataan kammiot irti :eek: . Kaikki mun kannet on aina plaanattu kammiot paikallaan ja hyvin tuntuu pysyvän kilon ylipainekin pytyissä :odroll: .
     
  4. forssu

    forssu Gearhead

    NEVER resurface this cylinder head with the pre-combustion chambers in place. They MUST be removed. They will move, they will shift, they will suck into the grinding wheel and appear to be level with the surface and then drop into the cylinder head upon installation and cause a cylinder head gasket leak.

    http://www.enginebuildermag.com/Article ... _6500.aspx

    ...Mun mielipiteen ja jonkun muunkin mielipiteen mielestä... :lol:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No milläs ne etukammiot sitten koneistetaan mittaansa?
    Yksikään koneistaja jonka tiedän ei plaanaa noita irtonaisina enkä ole koskaan kuullut että joku vika olis tullu sen takia. Noi kammiot yleensä "niitataan" paikalleen ennen kannen suoraksi HIONTAA. Mutta kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee ja kokee.
     
  6. forssu

    forssu Gearhead

    No minä meinasin ainaki käyttää ihan työkalu hiojalla.
     
  7. forssu

    forssu Gearhead

    Sain kammioita ja ne näytti vähän isoilta tossa tönärillä mittaillen vanhoihin verraten. Mutta tyrkkäsin kammiot pakkaseen ja vähän lämmitin kantta ni sinnehää ne meni senku kuminuijalla napautti. Noin 0.1 jäi ylös kannesta eli vähän toleranssin yläpäässä kun en hionu/tehny mitää niille ennen asennusta.

    Jos joku tosiaan tarvii niitä niin yv:llä suop hintaa ( ja kuvaa jos tarvii). 20kpl jäi yli... :eek:
     
  8. monster

    monster Gearhead

    vähä vanhaa lainaten . 6.5 kannet kainalossa koneistamoon etukammioitten vaihtoon ,ukko selvittää että ens kannet suoraksi ja sitten kammiot paikalleen ja jonkin näkönen sovitus jollain kivellä kun on massa tiiviste niin pari satkuu pitää jättää ylös. kuitissa erikseen oli oikein maininta että massa tiiviste. olin ottannu vanhat kammiot veke ja putsannu kammioitten reijät ja pessy kannet.no ukko soittaa että kannet valmiit tuu hakee. hain kannet ja maksoin oikasusta jotain 75 e kappale ja etukammioitten sovitus 22 e kappale .kotoon nostin kannet tallin pöyälle ja kattelin ukon tekosii niin kyl siihin oli vaan lyöty kammiot paikalleen ja vedetty kaikki samaan tasoon et se siitä sovituksesta.ukko saa maanantaina kuunnella korvat punasena vähän reklamaatiota että mihin se 8x22 e oikein uppos.aikas hyvän rahan ois säästänny jos ois laittannu kammiot paikaikalle ite ja vienny vaan oikasuun. :poff:
    .
     
  9. monster

    monster Gearhead

    loppu tästäkin asiasta valitus ekaan puhelin soittoon kun heppu lupas hyvittää 6e kipale takasin ,enkä päässy kunnolla ees avautuu. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!