6.5td käyntiongelmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rick, 4.6.2004.

  1. Rick

    Rick Gearhead

    Kone käy kylmänä hetken hyvin, lämmettyään alkaa köhiä annettaessa kierroksia. Ikäänkuin soppa loppuisi mutta pa-suod on uusi ja polttoaineen siirtopumppu vaihdettu.
    Alkaa ravistamaan konetta kierroksilla ja pitempään tyhjäkäyntiä käytyään köhiminen pahenee joka sitten tasoittuu kun ajaa jonkun matkaa. Sammui kerran tyhjäkäynnillä ja kerran ajossa. Moottorin huoltovalo syttyy kun vedättää hieman enemmän köhivää konetta, veto hieman häviää kun valo syttyy mutta köhiminen hieman rauhoittuu. Missä vikaa????
     
  2. budweiser

    budweiser Gearhead

    Joko olet tutkinut syöttöpumpun? se sähköisesti ohjattu pumppuhan on surulllisen kuuluisa toiminta häirioistään, toimii vasta uusimmissa koneissa, jossain ´90 luvun puolivälin vehkeissä erittäin paljon syöttöpumppu ongelmia...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

  4. Rick

    Rick Gearhead

    Niin auto on suburban vm - 95. Sähköpumppu on kyseessä. Pumppu on käsittääkseni kertaalleen rempattu MVA-huollossa parivuotta sitten. Pitäisi saada tuo vikakoodi selville niin voisi hieman kartoittaa lisää ongelmaa. Missä tehdään ja paljonko maksaa??? Pakokaasu haisee omituiselle jota en ole ennen havainnut, nyt kun konetta ryntäyttää niin käynnin takellellessa haju tulee. Veto on alakierroksilla, ennen kuin tuo huoltovalo syttyy,ihan ok. Laite ilmoitteli ennen tätäkin vikaa huoltovalolla joskus mutta ei haitannut ajoa, valo myöskin sammui itsestään, ilmeni vain kovassa vedossa/kiihdytyksessä. MVA- huollossa sanottiin että vika voi olla turbon hukkaportin anturissa. Kokeiltiin uudella anturilla, ei vaikutusta asiaan.
     

Kerro tästä muillekin!