6,5td virkistys ja K2500 8 pulttisen korotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Puolijuntti, 8.5.2008.

  1. Puolijuntti

    Puolijuntti 1st gear

    No niin, taas joku urpo tuli kyselemään typeriä.
    Kysynpä siis 6,5 koneen vireistyksestä sen mitä jo aavistelen, ei köyhien juttu? Yleensäkkin dieselit on hieman harmaata aluetta mulle, mutta silti se hieman kiinnostaisi. Sähköpumppusysteemit ei paljon anna periksi?
    Kone ei kestä paljon enempää?
    Puhun kyllä vain muutamien kymmenien hv-noususta, mutta sitä enempi vääntöä saisi lisätä, ongelmat?

    Ja toinen asia on se että -98 K2500 8-pulttiseen on heikohkosti korotusta saatavilla, onko sälleillä tiedossa että löytyykö niitä miten?
    Jostain löysin kyllä mutta vaikutti epämääräiseltä paikalta tilata tänne asti, hinta taisi olla siinä n.1400 taalaa. Toisessa paikassa oli n.2200 taalaa joka kyllä on kovasti paljon rahaa renkaiden ja vanteiden kanssa.

    p.s., toivottavasti tämä ei jää ilman vastausta ikuisesti :wink:
     
  2. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  3. Gerball

    Gerball Gearhead

    Miks ihmeessä pitäisi 6,5 kysymykset pistää johonkin parisataa sivuiseen ketjukirjeeseen jossa suuri osa sisäpiirin huulenheittoa?
    Asiasta kiinostuneet löytää esim. tämänkin keskustelun huomattavasti helpommin täältä irrallaan.
    Itse jokin aika sitten kysäisin juuri samaa asiaa ko. ketjusta. Eli piristyskeinoja 6,5 turboon. Vastauksia 0 !!! Kysymykseni hautautuikin sitten äkkiä johonkin tuikitärkeään jutusteluun, olisko ollut jostain korotuspaloista tms.. (tästä asiasta tuolla kyllä juttua)
    Mut noista piristyskeinoita helpoimpia kai: downpipe vaihtoon (Marteliukselta löytyy), putkisto muutenkin avarammaksi (ja imupuoli), marine suuttimet paikoille, resistorin vaihto ysiksi ja lopuksi ssdieselsupplyltä piristetty moottorin ohjaus yksikkö.
     
  4. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    No voi V...Siellä sivulla 1 on FAQ (useasti kysytyt kysymykset)ja tuota viritystä on käsitelty ketjussa enemmän kuin riittävästi,ainakin mulle toi "tuikitärkeä korotusjuttu"oli tärkeä;Kanen kanssa hommattiin kamat sen jälkeen.Ei toki varmaan yhtä tärkeä kuin toi sun ziljoona kertaa vatvottu pakari-imupuoli-tietsikka-juttu?!
    Jos ei sen vertaa viitsi että käyttää olemassa olevia tietoja niin=> :wc:
    Kyllä siellä esim Kane ,Kojo,Topi ym herrat on nähneet melkoisen vaivan "tietopankin"keräämiseen.
    Mutta aloita sä viritystiedon keräys tähän!
     
  5. 95Sub

    95Sub 2nd gear

  6. Puolijuntti

    Puolijuntti 1st gear

    Arvasinhan että tämän tyylistä kommenttia tulee kun tulokas kirottelee ja kyselee, silti piti koittaa :poff:
     
  7. hyeena

    hyeena 1st gear

    Jep, nuo halvat perusviritykset on kayty lapi moneen kertaan tuolla keskustelussa.

    Lisaksi tyon alla on vissiin useempikin pikkuhiljaa kasailtava projekti jolla toivotaan hieman suurempaa tehon nousua. Osittain nama ovat puhtaasti kokeiluja etta saako sielta ulos mitaan kohtuullisella eur/hp suhteella. Ja pysyyko paketti sen jalkeen kasassa..
    Kuhan naita valmistuu niin saadaan taas lisaa tietoa mita kannattaa tehda ja mita ei. Ja mihin hintaan.
     
  8. Puolijuntti

    Puolijuntti 1st gear

    Joo aloittelinn lukee tuota ketjua ja pääsinkin jo sivulle 24! Enää mitä se oli, 150? :poff:
    Hyvää tietoa kyllä, selvisihän siitä pirityksestäkin jotain. En kuvitellut että saatavilla olisi 80hv lastua tuohon rotjoon.
    Eli 4" hormia ja marine-suuttimet vielä piälle.
    Se jäi epäselväksi että suurentaako nuo marinet monta litraa/100 kulutusta?
    Alkaa aika nopeesti kakkosella kulutuslukemat kaikkien muutosten jälkeen alustassa/pyörissä/koneessa. Mutta mitäpä siitä, suomessa se polttoaine on halpaa.
     
  9. hyeena

    hyeena 1st gear

    Laitahan nuo masiinaan ja kayta dynossa (mielellaan ennen ja jalkeen).

    Koska yksi keskustelun aihe on ollut onko nuo lupaukset luotettavia, kukaan ei ole tunnustanut etta ois faktaa lyoda poytaa todellisista arvoista (ja juu, tiedetaan etta sopivalla dynon valinnalla saadaan korjailtua lukemia hitusen paremmiksi jne..). Persdynon lappuja voi jokainen kaivella huussistansa, niiden esittelylla ei hirveasti arvoa ole. Vaikka saattaa nekin raidat tuurilla osua kohdillensa.. :poff:
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    Ja 80hv lastuun kannattaa suhtautua ajatuksella että sen kanssa voidaan saada 80hv (mainosmiesten mielestä.. mutta yksinään vakiokuntoseen koneeseen iskettynä tuskin niin paljoa, mutta ainakin egt:t nousee huimasti

    Noi marine suuttimet ei varmaan yksistään tee ainakaan lisäystä kulutukseen, Niissä on isompi avautumispaine kun tavallisissa ja sillä paineella ruiskuttavat pauttiarallaa saman verran kun vakiot, pumppuhan sitä sopan määrää annostelee

    Ei mullakaan ala kulutus lukemat kakkosella vaikka on lastu, k&n filtteri, 4" savupiippu 285 renkaat jne pientä
     
  11. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    No komettien tarkoitus varmaan oli se, että kerätään mahd.mukaan kaikki 6.5 TD jutut yhteen topikkiin niin ei tarvi ettiä niin monesta paikasta ja tossa topikissa on kyllä näitäkin asioita käsitelty.

    Eli tervetuloa 6.5TD:n ihmeelliseen mut niin antoisaan mailmaan :D Tulokkaita tässä on vielä muutkin ja silti porukka suhtautunut asiallisesti, :odroll: luulisin. Täällä suurinosa on kuitenkin herrasmiehiä eikä ylimääräisiä v..tuilla niinkun tua Rami porukoissa :poff:
     
  12. kane

    kane 1st gear

    :rotfl: .... :argue: .... :poff:

    :D Mä puolijuntille vastasin 8.5.2008 klo 14.13 :rotfl:

    No joo, saattaahan osa hautautua pitkään ketjuun että siltä osin aihe toisessa osiossa saattaa tuoda kommentteja nopeammin. Unohtamatta yksityisviestejä joita itsekkin olen saanut ja koettanut pähkäillä/auttaa sen mitä osaa.

    Totta on että yksikään kikkakolmonen ei tuo isoa lisäystä tehoon/vääntöön paitsi mielestäni tuo lastu/PCM joka muuttaa ohjausjärjestelmän luonteen. 9# resistorilla ja marine suuttimilla jotain mutta... jossei sitä löpöä anneta lisää kunnolla niin ei suuttimet maailmaa muuta. Suihku erimuotoinen mutta tarvii löpöä lisää tietenkin.
    Kokonaisuudessaan esim nämä:
    - lastu tai PCM (riippuen vuosimallista)
    - vapaavirtaussuodatin orkkiskotelossa tai joku boxattu kartio vapari (ettei siis ime kuumaa ilmaa turbon vierestä / konehuoneesta)
    - uusi downpipe vanhan ruttuputken tilalle (esim. Marteliukselta Suomessa)
    - 3" tai 4" putkisto vapaa virtaus vaimentimella tms
    - suuttimet (kunto?)
    En ole kunnolla kulutusta mitannut nyt, vakiona meni about 13,5 matkalla reilulla ajolla. No, nyt lapin reissulla meni 13- 16 riipuen oliko 4wd ja auto täynnä jengiä ja kamaa.
    Välitys 3.73 ja 285/75/16 gummit.

    Tietty kun jaksais testata orkkislastulla ja EM chipillä fuel rate lukemat ajossa (GMTDScan softa), ahto ainakin 100kmh vauhdissa EM lastulla on 0.1-0.2bar matalampi...

    Jokatapauksessa netti on täynnä tietoa, niin itsekkin ssdieselin ja dieselplace foorumit aikanaan löysin ja luin luin ja luin juttuja... kannattaa googlettaa ja lueskellla juttuja tietyllä kriittisyydellä. Mä ainakin olen niin suomalainen etten usko ennenkuin näen... :wink:

    p.s asun täällä Vantaan Ylästössä ettei niin kaukana Espoosta olla, jos joskus vaikka kaffelle eksytään...
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Nää on sit hyvä paikka maksella ylimääräsiä oppirahoja :poff: en muista kelle kävi niin että vei testattavaksi omansa ja sit pajalta ilmottivatkin et "pistettiin uudet kärjet, tuu hakeen pois, ota 350€ mukaan"
    Ja huonot suuttimethan lisää kulutusta ja vähentää tehoa kun soppa ei pala niin hyvin.

    Ps. mulla on täällä nurmijärvellä oma suutin testeri, hommasin sen jälkeen kun ostin ensin halvat uudet suuttimet jotka toimikin päin helvettiä
     
  14. Puolijuntti

    Puolijuntti 1st gear

    Kane, käyn siinä Ylästöllä aika usein hommissa, en silti muista nähneeni subutexia siellä vielä mutta kyllä mä varmaan käden nostan ylös jos tuut vastaan.

    edittt: niinpä olitkin vastaillut sinne toiseen, enpä huomannut aiemmin.
     
  15. kane

    kane 1st gear

    Siinä ala-asteen koulu työmaalla (Ollaksentie) on ollut valkoinen Subbe, en muita muistakkaan nähneeni. Mulla tuo hopea värinen, otin tuon keularaudankin pois tieltä... :)
     
  16. tst

    tst Gearhead

    Deville näin kävi ja ennen suutinremppaa kone naputti kylmänä ja rempan jälkeen naputtaa sekä kylmänä että kuumana mikäli oikein muistan ja on mullekin käynyt monesti vastaavaa,on se kumma miten vaikea yks puhelinsoitto voi joillekin olla :mad:
     
  17. kane

    kane 1st gear

    No niin, nyt sitten koko poppoo myös miljoonatopiciin jatkamaan keskusteluja :poff: :rotfl: :rotfl: puolijuntti ja gerball myös :wink:
    Kenenkään ei pidä tuntea itseään ulkopuoliseksi siellä... paitsi jos Ramilla ajaa... hih, ei vaiteskaan... no vähän...
     
  18. sub

    sub 1st gear

    tarviskohan munkin vaihtaa tohon omaani tollane 6.5td ku ton 6.2 kanssa ei oikee oo mitää ongelmii :poff: (koputtaa puuta...)
     
  19. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    :soosoo:
    Älä nuolase ennenku ...

    seuraavassa miitissä me tökitään neuloja 6.2L koneen näköseen voodoo karvanoppaan ja luetaan loitsuja
    ja toinen noppa näytää ihan cumminssilta :poff:

    tarvis vaihtaa hukkaportin solkku heittää koodia 78 aina välillä :rotfl:
     
  20. kane

    kane 1st gear

    Saishan tuon turbotettua eli pikkaisen virkeämmäksi ilman mosan vaihtoa. Eikä tarttis leikkiä DS4:n kanssa...
    No, mulla ei ole ollut tässä ropleemaa ollenkaan vaan hyvin on pyyhkinyt yli 40tkm 10kk aikana, so far so good... Aiemmin olen viksaillut 83- Blazerin ja 86- Capricen kanssa 6.2d mosan kera. Toisessa oli pikku naputusta (ehkä nostaja) mutta ei mitään muita murheita kun ne ajallaan koettaa huoltaa.
     

Kerro tästä muillekin!