6 pois ja 8 tilalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja atn, 14.8.2007.

  1. atn

    atn 1st gear

    Moi

    Mulla -67 Chevrolet, jossa moottorina suora kutonen 250cid
    Ajatuksena olisi laittaa siihen 350cid pikkulohko.
    Mitä muutoksia joutuisin siihen tekemään ??
    Voisiko joku kertoa kokemuksistaan...... :D

    -Antti-
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Miksi?
     
  3. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Ennemmin 8 pois ja 6 tilalle 8)
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Haullahan tästäkin aiheesta löytyy montakin juttua.
    Mut aluks selvittäisin onks sellasta autoa saanu molemmilla koneilla ja jos on niin sit selvittelee vaikkapa varaosaluetteloiden avulla onks niissä käytetty koneen koosta riippumatta samoja osia vai ei ja mikäli ei oo niin vaihtaa ne vastaaviks.
    Tosta se lähtee :wink:
     
  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    Olit kysellyt samaa asiaa toisellakin osastolla, mutta vastataan tähän, kun muutkin ovat niin tehneet. Kuten B.B.Chevy kertoi, varaosaluettelon avulla selviää mm. jarrut, jouset jne. Sen sijaan tieto, jota ei yleensä löydä : Mikäli L6:n kumityynyjen ja lohkon välissä on metalliset kiinnikkeet, nämä poistamalla kumityynyt käyvät suoraan V8:n kylkeen. Vertaa kuitenkin ennen punnerrusta :kumityynyjen kunto,kulmat sattuvat kohdilleen ja kumityynyissä on nuo kolme pultinreikää V8:n lohkoa varten.

    Säästä varalta L6, jos ei muuten, niin sitä on kiva siirrellä varstosta ja tallin nurkasta toiseen. Aiheesta kokemusta alkaen vuodesta 1992...
     
  6. atn

    atn 1st gear

    Kiitos tiedoista :D

    Lopullista päätöstä en ole koneswapista vielä tehnyt.Mietin erillaisia
    vaihtoehtoja...... 8) Auto on alkuperäinen ja toisaalta tekisi mieli myös sellaisena se pitää.

    -Antti-
     

Kerro tästä muillekin!