1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

'62 Chevrolet Chevy II 2D Sedan

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1320, 5.9.2016.

  1. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Kivasti edistyy, peukku siitä.

    Mä saattaisin joko vähentää langansyöttöä tai lisätä vähän jerkkua hitsikoneeseen jos sais tota palkoa vähä matalammaks..
     
  2. juhapih

    juhapih Gearhead

    Mulla on ollut tuota katon reunan ja tippalistan korjaamista kolmessa AMC-pelissä... Ja joka kerta kun pintapellissä on ollut "hieman" sanomista, niin reilun avaamisen jälkeen on sisäpalkeissa/-pelleissä ollut vakavia rakennetta heikentäviä ruostevaurioita...

    Laittaisin kuvalinkkejä, mutta Kuvaämpäri teki temppunsa....
     
  3. max

    max Gearhead

    Hyvä projekti,ja tulee just sellanen kuin itse haluaa.Hatun nosto noille peltihommille,eivät kyllä helppoja ole.
    Tästä pienenä aasinsiltana,nimittäin tuli about 30 vuotta sitten(piru että vuodet vierivät) seurattua jonkun verran täsmälleen samanlaista projektia.Eli tais olla saman vuotinen kuin sulla ja muutettiin 4d ,2d:ksi ja taisi olla silloin Chevys Only putka asialla muutoksessa.

    Lokkarit,pelti,takapaksin luukku ja ovet olivat kuitua.Motti oli rankka 350 ja ilokaasukäyttöön sopiva.Kapea perä ja tuennat muistaakseni 4 link.Pirun hyvin tehty ja sen aikainen "Pro Street" auto.
    Ei tainnut koskaan päästä näyttämään potentiaalia radalla,koska herrat sitten siirtyivät ajamaan Pro Stockia ja Nova tais jäädä vaan pölyttymään Jakomäen pommisuojaan.
    En tiedä missä mahtaa nykyään olla.

    Kasari Pro-Street lookki olis kyllä asiaa edelleen,vai kuinka ajattelit?
     
    isalmela ja Herje tykkäävät tästä.
  4. 383

    383 3rd gear

    Taisi tuosta novasta tulla jet nova myöhemmin
     
  5. 1320

    1320 3rd gear

    Joo, langansyöttöä voisi tietysti koittaa pienentää jos se auttaisi, virtaa ei voi kyllä laittaa lisää tai muuten palaa reikää saman tien, kun nytkin sen kanssa saa olla tarkkana. Hyvin on silti kaikki sulanut kiinni toisiinsa, eli sen puolesta ei ole hätää, mutta tietysti jos olis vähemmän hiottavaa niin aina parempi.

    Pitääpä kokeilla mitä vaikuttaa jos vähentää tuota langansyöttöä...

    Enhän mä tietysti varmaksi pysty sanomaan, että mitä sieltä pintapellin alta löytyy, mutta ainakin sen mitä on tuonne väliin pystynyt kurkkimaan, niin näyttää aika ehjältä. Jos sieltä nyt tulee eteen jotain hieman rapeamman näköisiä kohtia, niin täytyy sit leikellä enemmän tuota pintapeltiä pois että pääsee korjaamaan, mutta en varmaankaan ala muuten tutkimaan sen tarkemmin...
    Pitää pitää silmällä miltä se palkki näyttää aina kun leikkaa tuota pintapeltiä auki, että joutuuko leikkaamaan isomman siivun pintapeltiä pois...

    Joo tätä teen juuri sillä reseptillä mikä itseä kiinnostaa eniten, eli pienellä budjetilla ja suurella oman työn osuudella ja lopputuloksen pitäisi olla sen näköinen, että tällä olisi voitu ajaa kilpaa joskus noin '60-luvun puolivälissä. Onhan noi uudemmat Pro Street laitteetkin hienoja (Kunhan ei oo korinvärisiä kromiosia :rotfl: ), mutta vanhat kilpurit on aina kiinnostaneet eniten, niin sen näköinen tästä tulee...Etenkin kun Chevy II oli aika suosittu lähtökohta aikanaan.

    Kunhan saa joskus noi korihommat tehtyä niin pääsee tekniikkapuolenkin kimppuun. Tosin sitten sitä rahaa vasta alkaakin kulumaan, vaikka onhan tuossa jo jotain palikkaa olemassakin...:odwink:
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. max

    max Gearhead

    Joo,menneessä on hyvä elää."Pro-Street liike" on sekin jo nostalgiaa ja tosiaan ne pastellivärit vois sit deletoida mutta juuri tuo Isot takana ja pienet edessä renkaat puhuttelee ainakin mua edelleen.

    Vanhoja valokuvia Amerikan raitilta osiossa on näkynyt viime aikoina aika paljon Mopareita -70 luvun stuukissa,jolloin perää nostettu röyhkeästi ja gummit tulevat sit reilusti yli lokasiipien reunojen.
    En tiedä mikä siinä on,mutta näyttää kirjoittajan silmään kyllä hyvältä.
    Ehkä se,että rakentelu touhussa sais ollakin vähän kieliposkessa kohkaamista,eikä olla homma turhan vakavaa.
     
    Vuokralainen ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. 1320

    1320 3rd gear

    Langansyötön vähentäminen ei ollutkaan oikein toimiva ratkaisu, tuli vaan entistä isompaa hitsikökköä. Sit kun kokeilin laittaa entistä enemmän langansyöttöä, niin alkoikin tulemaan jo siedettävää jälkeä. Jotenkin tuntuu kummalliselta, että se meni noin päin, mutta tietysti tärkeintä on että lopputulos on hyvä eikä niinkään se, miten siihen päästiin...:poff:

    Onhan ne Pro Streetit tyylikkäitä laitteita myös, tykkään kanssa kun takana on isot pallot ja edessä kapeat. Ja olet oikeassa, noi kyseiset Mopsit oli hienoja! Tuo tyyli sopiikin parhaiten juuri sen ikäisiin autoihin. :pinup:
    Vastaavasti taas nämä ns. Early to Mid '60s korimallit sopii mun mielestä parhaiten tähän tyyliin rakennettuna, mikä tää mun hökötys tulee olemaan. Eli siis jotain tämänsuuntaista:
    [​IMG]
     
    LPV, max ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. Larry

    Larry Gearhead

    Hyvä projekti.
    Ja rankoista street-pikkukakkosista kun puhutaan, niin esille täytyy nostaa Kivimäkien auto. Se oli räyhä peli joka ei ulkokuorella koreillut! Löytyykö keltään kuvaa?
     
  9. 1320

    1320 3rd gear

    Tuossa on Kivimäen Pikkukakkonen joskus Burnout Partyssa, ja eipä tää Vellamon Malibukaan ulkokuorella pahemmin koreillut...:poff:
    [​IMG]

    Ja pistetään pari kuvaa lisää, katonreunan hitsailuja on jatkettu senverran mitä on ehtinyt tekemään. Nyt alkaa olla suhteellisen pitkällä, eli toivottavasti hirveän montaa palaa ei enää tarvisi tehdä tuohon.

    Tuollaisesta kohdasta leikkelin seuraavaksi mädäntyneen pintapellin pois, ja altahan paljastui senverran komea reikä sisärakenteessa, että pintapeltiä piti poistaa hieman lisääkin, että saa sisärakenteet paikkailtua.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Paikkapalaa sai hieman vasaroida että sen sai taipumaan moneen eri suuntaan, mutta kyllä siitä ihan kohtalainen tuli.
    [​IMG]
    ...Ja sitten vaan pintapelti takaisin paikalleen.
    [​IMG]

    Seuraavaksi otin työn alle tuon kohdan, mistä B-pilari leikattiin irti kun siirsin sitä taaksepäin.
    [​IMG]
    Olishan sen saanut varmaan yhdestä palastakin tehtyä, mutta ajattelin tehdä helpomman kautta ja tehdä kolme palaa, lopputulos on kuitenkin sama... Ihan loppuun asti en saanut noita vielä hitsailtua, kun koneesta loppui lanka kesken. Täytyy käydä tänään räkimässä noi loppuun ja sitten pääsee vihdoin tekemään tuohon kattopellin alareunaan ne paikkapalat.
    [​IMG]
     
    palontie ja K.Vainio tykkäävät tästä.
  10. kinde

    kinde 3rd gear

    Asiallinen rojekti.
    Onneksi vielä löytyy nuorisosta jenkkiharrastajaa......
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Rusty

    Rusty Gearhead

    Niinpä. ¨Peukkuhymiö¨
     
  12. EVO X

    EVO X 3rd gear

    Asiallista touhuilua
     
  13. mörkö

    mörkö 3rd gear

    Mahtoiko jäädä yli jotain ovien sisäkamoja yms? Niille saattaisi olla käyttöä meidän 67 Novaprojektissa, joka jää nelioviseksi. Ainakin osa kamoista on samoja kun 62-65 malleissa.
     
  14. 1320

    1320 3rd gear

    Kiitokset kannustuksesta, valitettavan vähän nykyään enää nuorisoa näiden Jenkkien kanssa touhuaa... Itse taas kun ei muun maalaiset autot hirveästi kiinnosta (vaikka jotkut vanhat Eurot ja jopa Japsitkin on hienoja), niin harrastan mieluiten näitä.:poff:

    Mörkö, noi ovet mitkä tässä autossa oli kiinni, niin ne oli tyhjät. Kaksi varaosaovea ja jotain lukkohiluja mulla on, mutta ei oikein kehtaisi myydä poiskaan, kun ei vielä tiedä mitä niistä tulee itse tarviimaan. Takaovien koriin tulevat lukkokappaleet ja niiden vastakappaleet on varmaan ainoat joista uskaltaa luopua, mutta niistä ei välttämättä oo kauheesti iloa...?


    Katonreuna alkaa olla aika pitkälti hitsailtu. Ehkä jonkun pienen paikan saattaa joutua vielä laittamaan, mutta kohta pääsee sovittelemaan tippalistaa paikalleen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. mörkö

    mörkö 3rd gear

    On niistä takaovien kamoista paljonkin iloo, jos haluat niitä myydä.
    Striker plate on sama edessä ja takana. Se on myös sama 62 ja 67 Novissa.
    Katottiin eilen. Mitä ilmeisemmin lukituskamatkin samat ja mulla löytyy jo apparin ETUoven kaikki kamppeet.
     
    Muokattu: 2.11.2017
  16. 1320

    1320 3rd gear

    Mörön kanssa onkin kaupat sovittuina, saapahan mulle tarpeettomat lukkopalikat hyötykäyttöön.:odcool:

    Katon pintapelti olikin aika hankala taivutella sopivaksi tuosta kohtaa missä B-pilari oli ennen. Monesta palasta sen joutui tekemään, mutta lopputuloksesta tuli onneksi ihan kohtalainen.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tässä kuvassa katon pintapelti alkaa olla hitsailtu valmiiksi tippalistan hitsaamista varten...
    [​IMG]

    Tippalista jonka joku edellisistä omistajista oli leikannut irti, tuli onneksi auton mukana. Naputtelin sen suoraksi ja pyyhkäisin somalilaikalla maalit pois. Seuraavaksi vaan hieman sovittelua ja sitten hitsasin tippalistan paikalleen. Ihan kohtalainen siitä tuli, vaikka hetken joutui päätä raapimaan, että miten tuon saisi fiksuiten takaisin paikalleen.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela, Herje ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. 383

    383 3rd gear

    Hyvältä näyttää ;);););););););););)
     
  18. mörkö

    mörkö 3rd gear

    Jees, huomenna tullaan....
    Nyt alkaa olemaan melkein kaikki ovikamat koossa (ainakin huomisen jälkeen..):D
    Kuskin tuuletusikkuna kiskoineen kun löytyy, niin loput puuttuvat osat täytynee ostaa kylmästi uusina..:p
     
  19. mörkö

    mörkö 3rd gear

    Taas tuli muutama osa lisää, mutta vielä joitain uupuukin.
    Takaovien kolmioikkunat ovat sitten vielä hakusesssa, ne tarvii olla 66-67...
    kiitokset Misterille kaupoista..
     

Kerro tästä muillekin!