1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

'62 Chevrolet Chevy II 2D Sedan

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1320, 5.9.2016.

  1. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Kyllä tästä uhkaa hyvä tulla! Sitten kun toi on valmis 2D olen hippasen kateellinen :rotfl:
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. 1320

    1320 Gearhead

    Äläs nyt, hitsailet sen SS Avon sieltä liikenteeseen niin ei tarvii olla kateellinen.:odwink::rotfl: Eikä ne 4D Sedanitkaan rumia ole.

    Apukuskin puoleinen etulokari vaati vähän hitsailua. Etunurkat on joku aikaisemmista omistajista joskus hitsannut varsin siististi, niin niille ei ainakaan vielä tarvinnut tehdä mitään eikä lokarissa muutenkaan näkynyt mätävikaa missään. Mutta koska kyseessä on Chevy II 100, niin noi kerskamallin listanreijät piti tukkia.

    [​IMG]

    Helpoimmalla olis varmaan päässyt hitsaamalla vaan lapun takapuolelle ja tukkimalla reijän tinalla, mutta halusin tehdä kuitenkin kunnolla ja viilailin pellistä juuri oikeankokoisia pyöreitä paloja, jotka sit hitsailin paikalleen.

    [​IMG]

    Täytyyhän noikin saumat vielä tinailla, mutta sitä ennen tästä lokarista pitää vielä laittaa antenninreikä umpeen ja muutenkin poistaa vähän maaleja niin näkee peltien kunnon. Mutta hyvältä noi molemmat lokarit näyttää ainakin tähän mennessä.
     
    MOPOAUTO 63 tykkää tästä.
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Lokarin päältä täytyi hitsailla vielä antenninreikä umpeen. Siitä vierestä löytyi myös yksi hyvin pieni ruostereikä, niin hitsailin sen kanssa umpeen. Seuraavana sitten somalilaikka pyörimään ja hioin maalit pois kokonaan tuosta lokarista niin näkee sen kunnon paremmin. Ja kuten arvelinkin, niin ylläreitä ei löytynyt vaan hyvin on jonkun edellisen tekijän ruostepaikat tehty.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Seuraavana olis sitten saumojen tinausta ja pari pientä lommoakin tuossa oli mitkä vois siloitella.
     
    Visa ja esmi tykkäävät tästä.
  4. MOPOAUTO 63

    MOPOAUTO 63 1st gear

    Tänähän rupee valmistumaan .
     
  5. MOPOAUTO 63

    MOPOAUTO 63 1st gear

    Olisko tarvetta weld pro star vanteille 15x10 /6.5bs olisi ylimääräiset 400€ ollut tuossa mun kakkosessa
     
  6. MOPOAUTO 63

    MOPOAUTO 63 1st gear

    Niin ja kardaanikin olisi ylimääräinen
     
  7. 1320

    1320 Gearhead

    Hitaasti mutta varmasti tääkin etenee.:odbiggrin: Täytyy koittaa nyt kun lomat alkaa niin saada rakenneltua vähän enemmänkin...

    Weldin vanteet on vähän turhan modernit tähän mun vekottimeen, ajattelin pysytellä peltivannelinjalla vaikka ne kauheen painavat onkin. Pistänpä kardaanista YV:tä, se voisi kiinnostaakin kun sellaista ei mulla vielä ole...:odcool:
     
  8. 1320

    1320 Gearhead

    Kaasupolkimen takana lattia oli päässyt aika rapeaksi, ja tietenkin juuri tuosta kulmasta niin, että paikkapalan joutuu taittelemaan moneen eri suuntaan että saa sopivan.

    [​IMG]
    Eipä siinä auttanut muu kun leikata mätä pelti pois, tuonverran joutui leikkelemään ennenkuin tuli tervettä tavaraa näkyviin.
    [​IMG]
    Ja sitten vaan naputtelemaan korjauspalaa. Jonkin aikaa sitä saikin vasaroida ja taivutella ennenkuin se sopi hyvin paikalleen.
    [​IMG]
    Kaasupoljinhan on tässä kiinni noilla lattian läpi tulevilla tapeilla, jotka on taas kiinni lattaraudassa joka on alunperin lattian alapuolella. Leikkasin siis latan tappeineen irti vanhasta mädästä pellistä, ja noiden lattiaan piirtämieni viivojen mukaan kohdistin polkimen kiinnitystapit kohdalleen. Porailin reijät tuohon korjauspeltiin oikeisiin kohtiin, ja hitsailin latan alapuolelta kiinni ja tapit yläpuolelta parilla pisteellä vielä varmistukseksi. Nyt saa kaasuttaa ilman että nilkka menee konehuoneeseen.:odwink:
    [​IMG]

    Ja näköjään joku hitsauslanganpätkä tonne jäi vielä pystyyn, täytyy käydä vielä siistimässä se pois...

    Vielä tarvii pari pientä paikkaa hitsata lattiaan, mutta eipä onneksi mitään kovin kummallista mätäsavottaa ole näkyvissä. Pohjastakin on melkein kaikki alustamassat raavittu pois, sieltäkään ei löytynyt lisää mätäpaikkoja mitä nyt yksi pieni, jonka tiesinkin jo ennestään.
     
    esmi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. 1320

    1320 Gearhead

    No löytyihän siitä lattiasta vähän enemmän paikattavaa mitä alunperin ajattelin, mutta nyt alkaa ainakin tämä kuskin jalkatila olemaan voiton puolella. Nämä loput paikkapalat ei olleet edes kovin hankalia tehdä, kun nämä ei olleet moneen suuntaan kaarevia niinkuin toi edellisessä viestissä näkyvä pala...

    [​IMG]

    Ja viime viikonloppuna käytiin ostosreissulla Åbyn Drag Race Swapissa Ruotsissa, sieltähän löytyi kasa tavaraa tähän autoon.
    [​IMG]
    40 Litran bensatankki oli senverran edullinen, että se oli pakko ottaa kyytiin, ja bonuksena siitä löytyy bensamittarin anturikin. Sähköflekti taitaa olla joku Kiinanihme, mutta se oli kyllä niin halpa, että olkoot mistä tahansa lähtöisin.
    Sytkäboksi ja MSD:n puola on molemmat uusia, samoin kuin Proformin vesipumppu, kardaanilenkki ja jakopäänkoppa. Ja halvalla noikin vaihtoi omistajaa.
    Moonin mittaripaneeli mittareineen on käytetty, mutta kun koko setti lähti pelkästään yhden tuollaisen mittarin hinnalla, niin ostin pois. Ja sopiihan tuo hyvin yhteen mun Moonin kiekkamittarin kanssa.
     
    Make.S, hevimies ja tzampy tykkäävät tästä.
  10. 1320

    1320 Gearhead

    Kuskinpuolella on nyt oviaukon hitsailut valmiit, eli takakyljen pintapellin ja B-pilarin väliset pellit on tehty ja kiinnitetty. Noiden ylimmäisten pellinpalojen tekemisessä oli vähän haastetta, kun ne piti saada aika hyvin sopimaan pintapellin sekä B-pilarin muotoihin, mutta kun teki rauhassa ja koesovitteli noita useaan kertaan niin kyllä niistä ihan siedettävät tuli.

    Seuraavana täytyy vielä siistiä hitsiknöölit ja korimassalla tiivistää kaikkien pellinpaljon liitossaumat, niin ei vesi pääse tuonne väleihin. Sitten voikin viritellä entisen takaoven sisäpuolen pellit ja takaikkunankarmin paikalleen.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Visa, NorthElite, hevimies ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. 1320

    1320 Gearhead

    Korimassalla tiivistelin monta liitossaumaa, muun muassa noi edellisessä viestissä tehdyt saumat ja tippalistan ja korinvälisen sauman, niin vesi ei pääse ihan jokapaikkaan. Maalia tuli myös pensselöityä niihin paikkoihin, mihin ei enää myöhemmin pääse sitä sutimaan, ja tänään sain vihdoin takaikkunankarmin hitsattua paikalleen. Samalla myös tuo entisen takaoven sisäosa tuli paikoilleen vahvistamaan koko rakennelmaa, mutta kuten tokasta kuvasta saattaa huomata, niin jonkinverran peltihommaa on vielä tuolla sisustan puolella edessä ennenkuin pääsee tekemään saman homman toiselle puolelle...

    [​IMG]
    [​IMG]

    Etuvanteet kävi kaverin faijalla hiekkapuhallettavana ja samalla kun toinen kaveri kuskasi omia vanteitaan pulverimaalaukseen, niin laitoin mun vanteet samaan kasaan. Hienothan niistä tuli ja vanteiden loppuhinta ei siltikään ollut kovin paha. Ja samalla kun kolmas kaveri laittoi käyttöauton vanteille "uudet" kesärenkaat, niin nämäkin vanteet sai Hurstin 165/80/15 kumit päällensä. Eihän noilla vielä kiire ole, mutta helpompi säilyttää noin.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  12. 1320

    1320 Gearhead

    Apukuskin etulokari tuli peltivalmiiksi eli kaikki vanhat ja uudet hitsisaumat tuli tinattua ja siloiteltua koriviilalla, paitsi pariin kohtaan oli pakko käyttää rälläkkää ja somalilaikkaa kun koriviila oli liian isokokoinen noihin kohtiin. Näköjään molemmat kuvat on otettu ennen kuin paukuttelin parit lommotkin sileäksi...
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja kun lokareiden kanssa tässä touhuilin, niin kuskinpuoleinen lokari tuli kanssa hiottua puhtaaksi maaleista. Jotain vanhoja tinauksia sieltä löytyi, mutta eipä sitä tinaa onneksi kovin paksusti näytä olevan. Tähän pitää vielä tinailla hitsisaumat, mutta kaikki valmistelut sitävarten on tehty eli kaikki vanhat maalitäplät on hinkattu hitsisaumojen "väleistä" manuaalisesti (eli siis sieltä mihin rälläkän somalilaikka ei yltänyt).
    [​IMG]
    [​IMG]

    Apukuskin lokariin aloin jo levittelemään kittiä muutamiin paikkoihin. Kun tinaukset tuli tehtyä kohtuullisen huolellisesti, niin eipä kittiä tarvitse laittaa paksua kerrosta mihinkään.

    Ja samalla ajattelin sovittaa keulan pellit eli etulokarit, maskin ja puskurinvälisen pellin ja lasikuituisen konepellin paikalleen, jotta näkee kaikkien sopivan toisiinsa (kun noita on haalittu eri autoista). Hyvin näyttäisi sopivan, eli nyt samalla kun hitsailee koriin vielä muutamat kohdat, niin voi tehdä pohjatöitä näihin osiin ja suihkia sitten epoksiväriä pintaan.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    -nikke-, K.Vainio, esmi ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!