-62 Lincolnin perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Big_Rocker, 13.4.2008.

  1. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Onko kellään kokemusta kyseisen auton perän kestävyydestä ihan normaali ajossa?Ajattelin tässä kun kyseiseen perään ei kuulemma osia enää saa ja vaikka autossani tuo perä toimii vielä niin ajattelin jos ottaisi varman päälle vaihtaisi sen 9" perään kun auto on muutenkin työn alla.Mistähän autosta kannattaisi tuota 9" perää etsimään että se kävisi leveydeltään ja kardaanin kiinnitykseltään?Ja kaikki tarinat muiden tekemistä tekniikan muutoksista/parannuksista 1961-68 Lincolneihin kiinnostaa.
     
  2. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Eiköhän tuo kestä aika hyvin jos vaan on öljyä ollut ettei ole kuivana ajeltu. Tosin pari tuollaista tiedän hajonneen, mutta toinen meni ainakin hieman kikkailessa 430 väännön kanssa :soosoo:

    Meikäläinen ajeli kymmenisen vuotta 63 Lincillä eikä perän kanssa ollu mitään ongelmia vaikka ostaessa öljy oli käytännössä pari kupillista tervaa. Pyörän laakerit vaihdoin enkä muuta tehnyt paitsi tietysti putsasin perän ja vaihdoin öljyt. Nytkin on "periaattessa" sama perä tossa 51 Lincissä sillä perän rattaat ja laakerit on samat ainakin 49-63.

    Tuohon perään saa vielä stefoja ja laakereita vaikka Rockautosta, mutta välityksiä ei taida saada uutena jollei sitten jostain Ebayn syövereistä niitä löydä.

    Jos välttämättä haluat vaihtaa 9-tuumaseen niin vm. 66 Lincissä perä vaihtuu 9 3/8 tuumaseen mikä on käytännössä sama mitä 9 tuumanen. On vaan hiukan järeämpi. Muistaakseni mm. 9-tuumasen murikka sopii suoraan tohon Lincin 9 3/8 kuoreen. Pyöränpulttien jakokin on sama mitä 63 mallissa.

    Kardaanin nivelissä taitaa olla eroja 63- eteenpäin ja samalla kun tulee toi 9 3/8 perä v. 66 niin laatikoksi vaihtuu C6 joten kardaanin pituuskin voi olla eri.
     
  3. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Tarkemmin ajateltuani vaihdan tuon perän sitten samalla kunhan muu tekniikka hajoaa korjaus kelvottomaksi.
     
  4. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Onhan noihin vaihdettu 460 + C6 paketteja eikä siinä taida olla edes kauhee työ, mutta toi oma tekniikka on aika varmaa tavaraa.

    Eikä ne perusosatkaan tohon Lincin koneeseen ihan älyttömästi maksa näinä "halvan" taalan aikoina.
     

Kerro tästä muillekin!