'64 & '65 Nostalgia-Vallut & '79 Delta 88 "Kaljataksi".

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kyllähän tää geeämmän läjä vielä eil... eiku toissapäivänä akun ostatti saatana. :rotfl: Tais vanha laturi keitättää akun mennessään.

    On tää perkele helppoa. :poff:
     
    JYR tykkää tästä.
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ylettömän valotehon takia asensin ajovalojen linsseihin tuollaiset auton väriin sointuvat rajoittimet.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Visa, Kustom STW, leivonharri ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tykkäät tunnelmavalaistuksesta?
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kusinen tunnelma?:confused:
     
    FuryIII '71 ja leivonharri tykkäävät tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos kalvotat ikkunat samalla kamalla, efekti voimistuu.
     
    FuryIII '71 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. Ranskalainen tunnelma. Riippuu katsojan poliittisesta näkökulmasta, että poikkeaako se edellämainitusta.
     
    LPV ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Eilen ympyrä niin sanotusti sulkeutui, kun ton kuusvitosen ohella haaveilemani ukkini vanha kuusnelonen siirtyi myös meikäläisen omistukseen... Auto on kovapeltinen ja varovastikin arvioiden noin 95% orkkiskuosissa. Sisusta on äkkiseltään tutkittuna pesua vaille priima, ja setäni mukaan maalipinta myllyttämällä myös sen pitäis olla samaa luokkaa. Kattoo sit joskus ku huuhtelee pölyt pois.

    Mukana tuli vähintäänkin riittävästi osia ja muuta early a-body/Valiant tauhkaa. Mm. tyhjä kuusnelosen hylsy, kolme sarjaa vanteita (1×kesärenkailla, 1×talvirenkailla, 1×pelkät vanteet), kaasareita löytyi takakontista 2kpl ylimääräisiä, niitä pitäis olla kuulemma jossain pitkässä paffiloodassa 6kpl lisää... Ja yks ukin joskus remppaama 225 isolohko-slantti irrallaan, pari ehjiä ovia yms.jne. ihan kaikki ei näy kuvissa, ja kaikkea ei oo vielä saatu kaivettua esiin, koska tuolla on vieläkin "riittävästi" kaikkea muutakin tauhkaa.

    Parit kuvat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ens keväänä ois tarkoitus ruveta herättelemään ruususen unesta pikkuhiljaa. Auto sijaitsee saman navetan ylisillä josta 2011 tuli tuo kuusvitonenkin haettua, eli välimatkaa on ~230km, joka luonnollisesti varmaan hidastaa hommaa, mutta kannattaneeko tuota hötkyillä, ku melkein 40v. tuolla viettäny jo. :rotfl:
     
    tooke, JYR, Kähmy 545 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Komee peli. Älä tee ulkonäölle mitään.
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, tarkoitus pitää tuollaisena vaikken pussihousuja omistakaan. 225-isolohko saattaa kyllä vaihtua ton 170 tilalle, mutta kattoo sitä sitte joskus ku saa ton kilpiin ensin.
     
  10. eeko

    eeko Gearhead

    Hieno aikakone, sisusta on kyllä hyvässä kunnossa.
    -eeko
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  11. Joo ja siihen vaikka vielä HyperPak, niin huuuu...:cool:
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sen ehjän 170:n voit vapaasti tuoda mun haltuun. Autosta päätellen siinä vois olla harvinainen ei 0,06” ylikokoon porattu lohko.
     
    Gary Grand ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead


    Jotenkin aavistin tän... :D Eiköhän se hirmuista korvausta vastaan jouda, jahka joskus sinne asti päästään. ;):p
     
    Slant Sickness ja eeko tykkäävät tästä.
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Pitkästä aikaa kuusvitoseenkin lisää hankintoja, lootan muodossa. Kiitokset kaupoista @Hai tätäkin kautta.

    [​IMG]

    Jos jollain sattuis olemaan pikkulohkon kytkinkoppaa ja vaihdevivustoja, ni saa tarjota. Halvalla tiätty. :oops:
     
    Visa, MJF ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Eilen tuli jatkettua romustelua kytkinkopan ja oheishilppeiden verran.

    [​IMG]

    Hauskinta oli se, että ostin ton samalta heebolta, joka oli ostanu nimim. Hai:lta ton mun laatikon edestä moottorin ja juurikin ton kytkinkopan. :D
     
    Gary Grand, Visa ja MJF tykkäävät tästä.
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hiljaiselo kuusvitosen kanssa näyttää päättyneen. Onko työn alla jo?
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei nyt sentäs, osien haalimista... Ja pitäis se pikkulohkokin löytää ton lootan eteen vielä. Samoin ku vaihdevivusto ja jonkin sortin sihteeri, eiku shifteri. Ja viedä mukana tullut vauhtipyörä johonkin moottoriporaamoon tarkistettavaksi/hiottavaksi yms.jne. Ja banjo kavennettavaksi ja perämurikka kasattavaksi yms.jne. Tosin viimeksi mainittu menee kasattavaksi samaan osoitteeseen mistä lootankin ostin.

    Osia on keräilty vuodesta 2011 ku tän hain, ja tässä "saattaa" olla vielä muutakin tekemistä em. lisäksi, että ei kannata varmaan ihan vielä(kään) pidätellä hengitystä tän valmistumisessa. :rotfl:

    Ja tota ukin Valianttiakin pitäis jossain vaiheessa elvytellä jajajaja... :odroll:

    Liikaa romuja köyhällä, saa nähdä valmistuuko mikään ikinä. :poff:
     
    Gary Grand ja eeko tykkäävät tästä.
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Hamsterointi jatkui eilen. Asikkalan suunnilta tuli haettua 318, ihan puhtaasti koska halvalla sai. Yleensä yritän köyhänä sen vähintään muutaman euron/kympin tinkiä, nyt en kehdannut. Mukana tuli o-tehostimen pumppu, startti, laturi ja vielä uudet pakkasproputkin.

    [​IMG]

    Tuli sitte kaverin kanssa puhetta, että myyjällä ois ollu myös pikkulohkon perään 3-lovinen manuaali, ni sehän oli sitä mieltä että jo pelkästään kytkinkopan takia ehdottomasti ostoon.

    Eihän se auttanut ku laittaa myyjälle taas viestiä, hintakyselyineen, ja on se tehtävä uus reissu samaan osoitteeseen. Enkä kehtaa tinkiä tälläkään kertaa.

    Ja tätä 318:a ei varsinaisesti ole (tai ainakaan ollu...) tarkoitus laittaa kumpaankaan Valianttiin, mutta vähän tuli perversio ton pikkulohkon kolmilovisen myötä, että jos ukin Valiantin pitäis tuossa pappa-lookissa, mutta 318+three on tree... :odeek:
     
    Visa, Isamu ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hmm. Minähän vedin "amiksen ennätyksen" mustaa viivaa 318 + 3 vaihteinen rattimanuaali yhdistelmällä vuonna 1980. Vannoutuneena V8Magazinen tilaajana sain ensivihjeen Mikkeliläiseen autoliikkeeseen tulleesta edustusluokan autosta. Se oli Satellite suunnilleen 70-luvun alusta ja muistelon mukaan Pohjois-Korean ex-lähetystön auto. Musta väri, kasi, rattimanuaali eikä edes tehostajia.

    No se lähti pienen kakomisen jälkeen kloppien koeajolle, mä puikkoihin. Liikkeeseen jäi pantiksi luokkakaverin 96 Saab. Sit sähäkkään Plymouthilla koululle, nurkan takana jo ykköstä tupaan ja kulman ympäri tullessa veto päälle - yhdellä pyörällä semmonen korttelin matka mustaa aina sinne asti, että oli alettava jarruttelemaan risteykseen tullessa.

    Siihen kohtaan oli piirretty vähän sillä ja tällä autolla viivaa, mut ei kyseiseen katuun sinä keväänä pidempää raitaa kukaan muu asettanut.
     
    JYR, Gary Grand, FuryIII '71 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Onko tämä se kuuluisa keskimoottori?:D

    Olenko ymmärtänyt oikein, että noita 3 -vaihteisia oli 2 erilaista mallia? A745, joka oli kai heikompi ja A230, joka oli vahvempi? Kumman koppa tuo sitten on?

    Tässä jälkimmäisen välityksiä:

    Higher first gear. Close ratio vs wide ratio specs.
    A230 ratios

    For slant sixes and 318
    1st 3.08
    2nd 1.7
    3rd 1.0
    R 2.9

    for 340 and 400s
    1st 2.55
    2nd 1.49
    3rd 1
    R 3.34
     

Kerro tästä muillekin!