64 chevellen 8.2 perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Fodor, 1.2.2005.

  1. Fodor

    Fodor 1st gear

    Ylätukivarsissa on epäkeskoprikat, joista saa säädetty taka-akselin etukallistumaa, miksi?
    Onko tarkoitettu pelkästään kardaanin takaristinivelen kulman säätämiseen?
    Nivelenhän pitää olla aina muutaman asteen kulmassa, jotta ristin laakerointi toimii

    Kannattaako tähän lukkoa laittaa, lienee kallis, kestääkö paikat, onko edes tarjolla
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Lukkoja saa mutta isolla rahalla. Kestävyys taas riippuu turhan monesta tekijästä että siihen vois ottaa kantaa. Korvaavia vaihtoehtojakaan ei oo helpolla tajolla.
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Kuinnii isolla rahalla? Eikös se olekaan sama perä kuin 65? Ainoo että ei löydy käytettynä, joutuu ostaa uuden.
     
  4. Fodor

    Fodor 1st gear

    Tiedustelin lukkoa joskus us-partsista ja kertoivat jonkun corveten lukon (400€) sopivan, mutta vaatii jonkun spacerin johki väliin?$$$

    Tasauspyörästön pikkurattaiden alle ilmeisesti saa uusia laakereita helpolla?

    Onko neuvoja väliakselin lukituspultin katkenneen tapin poistamiseen?
    Tappi on poikki heti kierteiden jälkeen, liikkuu nähtävästi, mutta tuskin tarttuu magneettiin..
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Nii, kai se vaan köyhästä tuntuu kalliilta :odroll:
    Hyviä kikkoja tuon tapin jämän kaivamiseen ei oikein oo, joskus on hieman joutunut koloamaan tappia siitä pultin kohdalta että on päässyt jollain tikulla tökkimän ulospäin.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Eikös niitä lukkoja saa esim. lock-rightilta? Katselin niitä netistä ja ei kai mihinkään vehkeeseen saa niin halvalla kun 8.2 perään. Hinta muistaakseni jossain 400$ tietämillä. En kyllä sitten tiedä tekeekö sellaisella lukolla mitään, taitaa olla ns. palalukko? Onko kellään kokemusta kys. lukosta katuautossa eli millasen nopeuseron se sallii pyörien välillä vaikkapa kurvia ajettaessa? Vai tuleeko normaali ajossa ns. kemppilukko puskemis-efekti?
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Eikös 8.2 perä ole sama kun ChevyII:ssa? Kaveri kerto että Racer´s Placesta saa tilaamalla pariakin eri lukkoa tohon perään, merkkejä en kyllä muista... Hinta oli mun mielestä öbaut 500 ökylän kieppeillä...
     
  8. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Eaton valmistaa levylukkoja tuohon. Jos on harva välitys niin spacerin saattaa tarvita. Lockrightista mulla huonoja kokemuksia. Ainoot harkitsemisen arvoiset on minusta Detroit Locker ja sit levylukko.
     
  9. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Juu, ostin omaani Eatonin uuden lukon, pitää mutta ei pauku. Maksaahan se suunnilleen saman, kuin uudet lukot muihinkin periin. Muistaakseni reilut kuussataa asennussarjan kanssa tuli maksamaan RP:n kautta.

    Kestääkö? Jää nähtäväksi, mulla varmaan kestää 195...205/70-14 katurenkailla ja 1500kg:n autossa, jolla varmaan pysytään 13 sekunnin puolella varttimailin matkalla. Tiedän hepun, jonka Chevellessä on Auburnin lukolla varustettu kymppipulttiperä. Ajelee sillä alle yhdentoista aikoja ja toistaiseksi on pysynyt nipussa. Oikein kovaa mennessä varmaan kannattaa valita tukevampi versio lähtökohdaksi.
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hetkinen, ettet olis Nova400 sinä mulle kertonu siitä Eatonin lukosta? Mä muistin että se oli yks toinen sälli... Ja hinnankin muistin väärin... Siinä taas nähtiin että mulla on hyvä mutta pikkusen lyhyt muisti... :rotfl:

    edit:kirjotusvirhe prkl
     
  11. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Yksi tapa yrittää katkennutta lukitustappia pois on paine-ilma. Joko kierrereijän ohi puhaltamalla, tai tapin pään puoleiseen väliin puhaltamalla. Toimi ainakin itsellä.

    Välitys ratkaisee tasauspyörästön spacerin tarpeen, vahvemmaksi se ei kyllä sellaisella levyllä tule. Tasauspyörästö kannattaa hankkia suoraan sellaiselle välitykselle, jota aikoo käyttää. Tosin tarvikevälityksiäkin saa paksummalla lautaspyörällä, jotka ei tarvitse spaceria.

    Tiheämpi välitys -> pienempi pinioni -> spacerin tarve.

    Lyvylukkoa minäkin suosittelen.
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    B toy, kertoisitko kokemuksistasi että mikä siinä lockrightissa on huonoa? Olen sitä harkinnut mutta en tunne ketään jolla olis sellasesta kokemusta. Onko se ainoa huonopuoli se ääni, ainakaan mua ei paukkuminen haittaa jos muuten hyvä...
     
  13. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jaa oliksse spacerijuttu noinpäin.




    Mut lockrightista... Ei se ääni mitään haittaa, mutta mulla se vaan ei jostain syystä pidä. Ne hampaat lyö yli kun pyörä sutii. On kai se jollain toiminutkin, mutta eipä mulla.
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, äijät puhuu 400-500:n lukoista, mun mielstä 12 pulttiseenkin on melko kallis ja hinta alkaa 2:lla kun taaloista puhutaan.....
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    No, uusi eaton maksaa summitilla $449.95 12b 8.875" henkilöautoversion perään (8.2" perään vastaava osa $489.95). Ehkä joku myy tuota puoleen hintaan jossain? Kannattaa silloin ostaa se halvempi, jos laatu on sama.
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Laadusta en tiiä mutta mulle on tähän asti kelvannut muualta kun Summitilta ostetut osat, ovat nimittäin sen verta halvempia muualla.
     
  17. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

    Ei oo kallista ku köyhälle nim. merk. kokemusta on :oops:
     
  18. Fodor

    Fodor 1st gear

    Lukitustappi irtosi, pidemmän kaavan mukaan tietenkin, eli jarrut irti, perä pois ja vetoakselista kattoon roikkumaan.. Kumivasaralla pari kertaa kylkeen ja tappi jo kieri lattialla.
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Sehän sitte lähti mukavasti. Mulla oli näköjään kanssa se tappi poikki ja ei lähteny mihinkään. Joutu sitte vetään rälläkällä viillot ristitapin juureen koska vetarit ja välityksen tarvitsin siitä joka tapauksessa ja oli siis pakko saada jotenkin palasiksi. No ristitappi oli niin pahasti leikannu reikiin että jouduin palasteleen koko tasauspyörästön rungon kun ei lähtenyt reikätunkillakaan. Enää ei voi laittaa lockrightia. Oli muuten kaikki laakeritkin paskana, tää on tällästä välillä(lähes aina).
     
  20. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    ...yleistäkin? Mun piti polttaa keskitappi poikki että sain C-lukot pois 12bolt perästä. Oli joku joskus suditellut...yhellä pyörällä.
     

Kerro tästä muillekin!