64 Ford Custom 500

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 85840845, 1.10.2003.

  1. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Poriin, naisimmeiselle, joka kirjoittelee nyt täällä nimellä Heidukka... On se mukavaa kun Äyli saa haistella taas länsirannikon tuulia :D
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turussa yks rikospoliisi ajeli -64 voortilla. Vaihdoin joskus muinoin -90 luvun alussa siihen kytkinkamat ja kun ukko haki auton niin kysyin että kuitilla vai ilman ja ilman kuittiahan se hoidettiin :rotfl: . Joku sitten kyseli että oletko hullu kun poliisilta tollasta kysyt :rotfl: . Se oli kutvosella ja manuaalilla silloin, onko auto vielä olemassa kun silloinen omistaja istuu jo pilven reunalla??
     
  3. karpo

    karpo 1st gear

    Nostetaanpa taas tätäkin näkyviin, kun näyttää siltä että ent. UUH-xxx ja ent./tuleva UZD-50
    Custom 500 on kohta tauon jälkeen taas tien päällä.

    Mitenkäs se Suomi-Customien, tarkoitan siis sitä parttia joka tuli isolohkolla ja silleen, maahantuonti aikoinaan oikein tapahtui.
    Eiks niiden pitänyt alunperin mennä jonnekin Etelä-Amerikkaan?

    Jutun lukemisesta on niin kauan et pieni muistinpalautus olis paikallaan.
     
  4. galaxie64xl

    galaxie64xl 3rd gear

    terve jos mää muistan oikeen ne customit oli tilattu israeliin poliisiautoiksi mut matkalla oli tullut jotain vesivahinkoa ja ne ei huolinut niitä mut suomeen ne kelpas kyllä saa myös oikasta jos oon ihan väärässä mut hyvää kyytiä oon customissa saanut ja mun yks galaxie 64 avo joskus tehty tälläsen customin papereilla carsista veikkolasta ostettuun galaxien koriin myyn ja ostan 64 galaxien osia 0400772238 nurmijärvi galaxie64xl@hotmail.com
     
  5. karpo

    karpo 1st gear

    Hahaa! Kilvissä on, eikä ookkaan kun 20v. välii....
    Oli ehtinyt kiesin tiedotkin hävitä Trafin? bittiavaruuteen, mut onneks paperidokumenteilla viel pärjää..jossain.
     
  6. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    ^Hienoa!!! Pistäpä kuule muutama kuva näkyviin, tai jollet hirvaa niin viitsitkö laittaa e-mailissa mulle. Laitan sen sulle yv:llä.
     
  7. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    500

    Jostain -90 luvulta on hyviä muistoja mattamustasta (mulle tullessaan keltaisilla scallopeilla jotka tervattiin äkkiä yli) Custom 500 vaunusta jonka rekkari oli NBK-41.
    Joku harrastekerho olisi varmaan rekkarista aika otettu...

    Se oli Leppävaarassa autoliikkeessä myynnissä ja tajunta räjähti oitis, kun sain sen silmiini kehä ykköstä ajellessani. Eli se oli pakko saada.
    352 ja luist-o-matic ilman pakkia ja se leimattiinkin sillä pakittomalla laatikolla.
    Inssi vain tuumasi jotenkin, että mahtuu ainakin työntäjiä kyytiin, jos pitää peruuttaa...

    Tehostimia ei ollut ja alunperin se oli ollut met.sininen sinisellä sisustalla. Tietääkseni tuokin oli niitä Arabeihin? tarkoitettuja poliisivaunuja.

    Sillä pääsin kortistanikin eroon muutamaksi viikoksi kehä III: lla, kun piti näyttää...

    Tuli sitten luopumisen aika rahapulassa ja Fordi näytti, että sillä on sielu.
    Oli nimittäin auto joka valkkasi ostajansa sillä kerran pimeni tulppa koeajossa ja toisen kerran oli jotain kökköä kaasarissa eli kaupat meni puihin, kun ostajat epäili isompaakin konevikaa. Joku ajeli Pohjanmaalta Hesaan Customia ostattelemaan ja silloinkin Hoppa jotenkin yski.
    Lopulta tuli ukot Joensuusta ja Ford pelasi kuin enkeli ja poistui Karjalaan.

    Jotenkin uskoisin, että tämä NBK:kin on niitä yksilöitä joita ei saa hengiltä edes ydinpommilla...

    Missähän vaikuttaa nykyään?
     
  8. 85840845

    85840845 Gearhead

    Tuossapa kuva vuodelta 1989, jolloin NBK-41 oli kaverini omistuksessa.
    Oli joskus aikanaan kuva mobilistissakin juurikin mustana, jutun aihe oli, että minkälaisen auton saa 10 000mk.

    [​IMG]
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    JOs mä muistan oikein ko 50kpl 64 customia oli tilattu venezueallaan poliisi autoiksi, siellä sytty sisällis sota, tais kommarit päästä valtaan, foortit ei kelvanneet.. Rahtialus seilas maailman merillä, ja useille maille niitä fomoco kauppas, kunnes vuonna 1965 ne kelpas tänne finnilään.
     
  10. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    500

    Jep. Se oli juuri mulla siihen moblajutun aikaan. Nykyinen päätoimittelija soitti ja esitteli itsensä mutisten puhelimessa ja tuli katsomaan Customia muka ostajana.
    Kertoi kyllä jutun juonen lopuksi mutta Fordipa näytti akkamaiset oikkunsa toimittelijalle eikä suostunut käynnistymään... :lol:

    Pari kuvatusta mun ajoilta joskus noin -95.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Hämärä muistikuva sellaisesta, että joskus juhannusiltana hyvän Custom 500 kyydin lisäksi jossain Jämsän metsäteillä laittelit Suomalais-ugrilaiseen tyyliin NBK:n pakoputkea paikalleen, kun allekirjoittanut ajoi sen kiville...

    Kynttilä hiipii muutenkin vintille pikkuhiljaa tämän NBK Customin osalta eli jossain vaiheessa törmäsin ukkoon joka oli maalannut sen mustaksi eli omistaja ennen mua ja mulle myynyttä autoliikettä. Tämä kertoi, että Fordi oli ollut jo ilman tekniikkaa ja hemmo oli löytänyt jostain kuusen alta sopivan FE koneen ja laatikon.
    Laitteet kiinni ja ajoon.
    Eli ei tuokaan kai kuole koskaan 8)
     
  12. 85840845

    85840845 Gearhead

    Viimeisen tiedon mukaan auto voi edelleen hyvin ja maalattu takaisin siniseksi, tekniikka freesattu yms. Eli elämä jatkuu!!!
     
  13. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    500

    On ilo kuulla, että Customin taival jatkuu. Eli se valkkasi siis ostajansa ihan oikein.

    Mulla se oli vain ehkä reilun vuoden mutta jos voi sanoa, että autosta tulee hyvä fiilis niin siitä tuli.

    Rattoisia ilometrejä Customille ja nykyiselle omistajalle.

    Allaolevassa kuvassa on muuten ymmärtääkseni eli muistaakseni kaksi 4D sedan Suomi-Custom 500:sta vaikka se ei äkkiä siltä näytäkään... :odroll:

    [​IMG]
     
  14. 85840845

    85840845 Gearhead

    Tietysti joku rupesi miettimään, missä on tuo nostalgia kuvan 63 Galaxie, kerrottakoon, että noin kymmenen vuotta kuvan ottamisen jälkeen löysin auton silvottuna. Rakentelin siitä tämmöisen ja nyttemmin myyty Saksaan.
    Kiitos kuvan ottajalle!!!!

    [​IMG]
     
  15. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    500

    Ainakin itse uhrasin hetken mietinnälle, että olisiko se sama, kuin alla olevassa kuvassa kunnes muistin tuon sinisen olevan neliovisesta tehdyn.
    Kuva jostain -90 luvulta.
    Tarkkasilmäinen huomaa keulassakin jotain outoa... :eek:

    [​IMG]
     
  16. 85840845

    85840845 Gearhead

    Jep,, toi konepellin etureuna on jotenkin outo...
     
  17. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    500

    Galaxien neliovisesta kaksioviseksi nikkaroinut peltiseppä oli tehnyt siihen samalla tuollaisen huulen :eek: ja pellistä... :)
     
  18. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Re: 500

    Kaunista 8)
     
  19. fossiili

    fossiili Gearhead

    Tämmönen -64 fairlane kulkeutu tontille. Manuaali vaihtunut joskus automaattiin. Karahka ja polkimet luonnollisesti muistuttamassa menneistä. Mahdolliset tiedot autosta kiinnostaa. Kilpi on vaihtunut jossain välissä, en nyt tähän hätään muista mikä edelinen tunnus papereissa luki.

    fairlane
     
  20. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    Re: 500

    Oli meikäläisellä joskus 90-luvun puolivälissä, 351c ja 4-vaiht manuvaali, vaihtelin porvooseen 60 t-birdiin, viimeksi oon ton nähny laikka-avo projektina kaupan, mååttåri-pelliä oli jatkettu ja maski oli rypistetty kasaan että tuli toi koiranluu luukki..
     

Kerro tästä muillekin!