'65-'66 Fury

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja onre, 17.12.2007.

  1. dodge73

    dodge73 3rd gear

  2. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

  3. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Oiskohan kellekkään harrastajalle jääny toimivia '66 furyn ALT,GAS,TEMP mittareita? Iteltä on pimeenä ne mittarit ja ois hiukan siistimpi laitella ne pelaamaan ku ruveta räpeltämään mitään aftermarket mittareita sinne kajuuttaan. Saa tarjota.
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Käypi sitten vaan -66 osat suoraan.
    -65 on pikkusen erillainen se alaosa. :odroll:
     
  5. coroNet

    coroNet Gearhead

    Ennen kui heittää ne vanhat suohon niin testaa toimiiko se jännityksensäätömutikka sielä takana?
     
  6. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    No sain kaverilta lainaks samallaisen mittarit nii ne kyl pelas niinku pitikii. :) Noi mun mittarit on vaan pimeenä.
     
  7. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Kaveri laitteli aikoinaan omaan 66 furyynsa korvikkeet 66 valtterista. En enään muista mitkä olivat pimeinä, kuitenkin 2 mittaria vaihtoi.
     
  8. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Asia korjaantu ku masentelin tarvikemittarit sinne alkuperästen paikalle.
     
  9. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Joo.. Tulipa tuossa vähän päivitettyä tuota tekniikka osastoa uuvella hiukan terävämmällä nenäkepillä, eetelprokin pervormer imusarjalla ja eetelprokin kuussatasella kaasarilla. Lähtökohtasesti idea ol että sais jos ei muuta nii ainakii polttoainetta menemään enemmän. Tokihan ois aina kivempi jos mukana ois tullu muutama hummakin lisää. :/ Saman rempan yhteyvessä uusittiin myös kaasuvaijeri, sekopää ja sen kotelo edellinen kun oli halki ja korjattu paskalatingilla ja sikamössöllä. Tänäänhän sitä jo pääsi vähänniinku koeaju maistiaisia ottamaan ja pienten säätötoimenpiteiden jälkeen ihan hyvän tuntunen kiuas se on. Pientä hienosäätöä vielä ja eikun ratalle! :) Ja muutama viikko takaperin vaihtelin myös vaihelotjun öljypohjan alumiiniseen (Kiitos nimim. Hai:lle) edellinen peltinen kun oli jo niin ropeli että vuoti öljyä ihan sikana.
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyvinhän tuo tuntu Raivo papattavan uusilla kylkipiipuilla 8)
    Oli kyllä taas päivän pelastus :lol:
     
  11. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Räpättähän se vaan ku ois sitä voimoo vielä.. Ei riitä pelekkä ääni.. ;) Ei ihan nappi valinta ollu tuo nokka siihen ni mietiskelin että jos vielä vaihtelis sen siihen.. Ei nimittäin oikeen alakierroksilla tapahu mitn.. Ei ees sitä vähää mitä vakionokalla.. :D
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Nokan vaihto pääsääntöisesti aina siirtää tehoaluetta, eli jos jonnekin tulee lisää, jossain muualla tingitään. Näin ainakin jos laitetaan samankaltainen, mutta vaan "rajumpi" kärsä. Oliks se niin että tossa oli 318? Niiden helmasynti on syntisen matala puristussuhde, jolloin ne eivät oikein vastaa isompaan nokkaan toivotusti. Tehtaan jäljiltä se on tyypillisesti luokkaa 7.5-8:1, sanoo tehtaan prosyyrit sitte mitä hyvänsä. Millanen nokka sinne tuli?
     
  13. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Juu 318 kiuas on. Nokkahan siinä oli 290 asteinen.. Kävihän sa mahtavalla saundilla mut ei muuta.. Nyt on us-partsilta tulossa 262 kärsä siihen jos sen sais pelaamaan vähän paremmin ja tiiävaikka tuo polttoaineen litkiminenki vähenis.. :/

    Mut ihmetyttää toi polttoaineen kulutus kun yli 30L/100km.. :O Kaasari on uusi 600cfm edeli ja imusarja on uusi performeri. Sytkä on kohallaan ja kaasarin säädöt PITÄS olla kohallaan.. Sitä monen immeisen kanssa ollaan rätnäilty että mikä siinä voi olla pielessä mut ei enää mee jakeluun.. Ja sehän siis pelaa ihan moitteettomasti muuten. Lähtee hyvin käyntiin, pyörii nätisti(sen miten tolla nokalla voi pyöriä nätisti), ei rävi eikä pauka,ryskä,potki takas tai mitään muutakaan.. Hiukan on ihmetys suuri nyt tässä. Vaiko paaliin koko romu?
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Minä voin kyllä tarjota sille huonon kodin :poff:
    Säästyt paalaamisen vaivalta :lol:
     
  15. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Jos se minulta lähtöö ni se on kuusakoski osotteena sillon. ;) Se on mulla vähä niinku loppusijotuksessa. :D
     
  16. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    35l kulutuksiin oon päässy aikalailla viilatulla 340llä, mekaanista kärsää 750tuplapumppu ja 4:11 välitys ,korkeempistallinen turbiini, meni varttimaililla korkeita kolmetoistasia...
     
  17. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Nii. Mut mites ku tuo on vakio 318 600cfm vaaccumi kaasarilla? Ja kun ei mitään tapahu. Jos kulutukset on tuota luokkaa nii luulis ka sielä löylyäki olevan?
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mulla huonosti viritetty 318 vei 15 molemmin puolin.
    eli oli liian raju nokka jonka seurauksena huonot alaväännöt,600vakuumi, pellisarjat, performer imusarja, vakioturbiini,
    välitys ehkä joku 3:??
    tosiaan matkassa alle 15 ja kaupungissa alle 20
     
  19. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    No tuo ois jo niinku ihan realistinen kulutus. Samat hilut myös mulla tossa. Ja kulutus sen +30 litraa sadalle. Ajotavasta riippumatta? Tänään äsken tulppia tarkastelin ni ihan siistit maitokahvin väriset oli että ei se nyt ihan mahottoman paksullakaan pyöri. Ei enää keksi mikä siin vois olla. Mut nyt on tulossa uus kärsä uspartsilta. 340 koneen vakiota vastaava karahka.
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mulla Lutkutti 318 2kurkkusella reilu 20l satasella matka-ajossa.
    Tosin ei ikinä oo aikasemmin silmiä kirvelly avon kyydissä aikasemmin.
    Pikkusen oli bensanpinnat liian korkeella...
     

Kerro tästä muillekin!