'65-'66 Fury

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja onre, 17.12.2007.

  1. Kapinakatti

    Kapinakatti 3rd gear

    :rotfl: :poff:
    Jep. No jos on sama, ni onpahan toenperrään ainakkii pelastettu tappaus :lol:
    Voi elämä. Kaikkee sitä tapahttuukki siellä Iidensalamessa. (jos muuallakkii)
     
  2. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    moron vaan täältä ruovedeltä!
    tääläkin ois yks fury -65 on sekin laskettu aika tonttiin kyllä ne takapylpyrät saa vielä vaihdettua kun nostaa rungosta isolla tunkilla,mulla toki akseli on valiantista ja on siis hivenen kaposempi toki taas vastaavasti renkaat on isoimmat mitkä mahtuu vakio pyöränkaariin (12,5/30/15)eli suomex 295/65/15.
    tekniikka tulevana kesänä sb416cid n500hv

    väri on keltainen, jos joku on käyny ahvenanmaan cruising and rock&roll partyssä niin siellä se on käyny jo kummenettä vuotta joka kesä....Paitsi viime kesänä.
    ei kellään sattuis olemaan alapalloniveliä kyseiseen laitteeseen???
    pitäiskö laittaa kimppatilaus jenkeistä niin sais (meri)rahtikuluja vähän jaettua.
    oon ite suorittanut hieman taustatutkimusta olosuhteiden pakosta ja tos ois hieman amerikan pään hintoja. toki us parts on niiden jälleenmyyjä mut sieltä en oo vielä uskaltanut edes kysyä.

    Lower ball joints are 160.00 each

    The kit is $599.00 and includes, upper and lower ball Joints, upper and lower control arm bushings, upper and lower rebound bumpers, all four Tie rod ends, both adjusting sleeves, and strut rod bushings.

    Meinas unohtua siis onhan mulla viä toinenkin fury -65 4d ht (projekti) joka ajettiin puuhun aitoossa joskus muinoin, ostin siis sen kolaroituna. auto saattas olla toi valkonen jpp-34 joka näky 4dfunclubin kuvissa.
     
  3. hlappis

    hlappis Gearhead

    tässä ois linkki 67-furyyn http://kuvablogi.com/nayta/761342/ ei ihan 65-66 fury mut lähellä :-? ...onkos kellään noita 65-66 fury avoja?taitaa vissiin olla aika harvinaisia??
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onhan '67:ssa sentään vielä sama katto kun '65 & '66:ssa, ainakin neliovisissa. Jossain määrin muutenkin "oma kokonaisuutensa" noi '65 - '68 mallit erotukseksi myöhemmistä fuselage korisista, vaikka niissäkin on periaatteessa "sama" alusta.
     
  5. Kaitsu353W

    Kaitsu353W 1st gear

    Jos tuo on BTI-30,se oli minulla muutaman vuoden 90-luvun puolessavälissä.Sittemmin matkasi Iisalmeen.Entinen Kymi Osakeyhtiön edustusauto.
     
  6. Kapinakatti

    Kapinakatti 3rd gear

    Kaitsu353W

    Sama on! 8) Onpa kiva kuulla aiemmista ajoista. Liekö mitenkä pitkään edustuskäytössä ollu?
    Rekkarilaatat jotka vielä matkassakin tuolla, on just tuo BTI-30 ja JPK-58.

    Mukavata tuota on kyl laitella (vaik en mistää mittää ymmärräkkää, tai melko vähä)- tulis kesä :pinup: 8)
     
  7. Kaitsu353W

    Kaitsu353W 1st gear

    Auto oli edustuskäytössä 70-luvun alkupuolelle,jolloin autonkuljettaja oli saanut oikeuden lunastaa auton itselleen.Autonkuljettajan poika möi auton Orimattilaan uskovaiselle miehelle,jolle auto oli eräänlainen heräteostos.Mies oli aina halunnut omistaa V8-auton.Itse ostin auton juuri em.mieheltä.Autolla oli kuulemma käyty kerran herätysjuhlilla,jonka jälkeen se oli jäänyt traktorihalliin seisomaan.BTI:n musta maalipinta alkoi olla jo kauhtunut ja sillä oli ajettu lievä peltikolari apumiehenpuoleiseen keulaan.BTI:ssä ei ollut pientä painaumaa kummempaa jälkeä mutta riisipussi oli kärsinyt huomattavia vahinkoja.
    Itse vaihdoin autoon kärjettöman jakajan,vesipumpun ja ohjausvarret joihin alapallonivelet on prässätty.Osia oli melko vaikeaa saada hankittua.Vantaalla oli tuohon aikaan toinenkin samanikäinen VIP,jossa tosin oli 383 Commando tekniikka.BTI:ssähän on(ainakin oli) ns.ryppyreuna 318.Jossain V8-lehden 60-luvun autot liitteessä on kuva kolmannestakin VIP:stä,sillä sen verran niitä ilmeisesti on maahan tullut.
    Olosuhteiden pakosta (perheen lisäys sekä omakotitalon remontointi)olin pakoitettu myymään tuon auton.Varsin värikkään oloinen seurue saapui Iisalmesta ostamaan autoa.
    Mukavaa kuitenkin kuulla,että auto on vielä tallessa.Onko pahasti"laulettu"matkan varrella?Olisi kiva nähdä kuva siitä nykykunnossaan.
     
  8. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuolla tallin syövereissä on myöskin tuon I (GCL-85) mallin lisäksi III malli. Tuon III mallin kilvet ovat olleet NCP-14 ja RB-898. Ja tietenkin 4D Sedan. Vieressään seurana 67 4D Sedan II malli jollain Lapin L-kilvillä. Tuo 67 kai tulee baanalle ensikesänä. Nuo 66 ovat olleet mustia 225/3V man ja tuo 67 vaaleankeltainen 318/Aut
     
  9. E.P.

    E.P. 1st gear

    Tämmönen pink
     
  10. leadsled

    leadsled Gearhead

    Hienoja autoja!
    Näistä albumien kätköistä löytyi entinen reissureki -65 JOR-6.
    Alkaa olla kohta kymmenen vuotta, kun laikattiin katto matalaksi..
     
  11. signet

    signet Gearhead

    Tämä yksilö on muuttunut edukseen kun vertaa siihen kuosiin jossa sen myin Lahteen -94?Pelastettiin silloin mustat kilvet poistumasta kilpien taivaaseen,muistaakseni ei olis montaa päivää ollu kun olis tuhma KÄYTTÄMÄTTÖMYYSPOISTO tullut ja EDA-50 kilvet olis ollu historiaa.Nyttemminhän lakimuutos on mahdollistanut alkuperäisen tunnuksen takaisinsaamisen, että on jotakin edistystä havaittavissa.
     
  12. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Toi JOR-6 on kuvattu Motoparkissa -99. Yhdessä kuvassa oleva "metsälöytö" on muuten ollut työn alla kai 7 vuotta. En ole nähnyt, mutta kuulemma edistyy. Pakko nostaa hattua tekijälle, kun miettii, mihin hintaan tolppa-Furyjä vielä markka-aikaan sai, niin joku viitsii alkaa rakentamaan varaosavarastona ja osienluovuttajana toiminutta autoa. Jokunen noita on menetetty pysyvästi. Nimim. signetin klaanilla oli kymmenkunta vuotta sitten joku hylsy ja Anjalankoskella toimineen Hållmanin romiksen ulkopuolella lojui vuosikaudet ´65 4d. Autossa oli muuten sheivatut kahvat ja ovet aukesi alemman kylkipokkauksen alapuolelle viritetyillä vaijeri+lenkkisysteemillä.
    Yks auto, mikä on jäänyt kaivelemaan, niin jututin joskus 90-luvun loppupuolella Valkealan huoracruisingissä paikallista ´66 VIPin omistajaa. Siinä missä GCL-85 oli aluperinkin neekerivarustuksella ja muutenkin loppuunlaulettu lintta (olin itse n. 30. omistaja), niin Vip oli täynnä kaikenlaista varustetta ja koristetta. Oliko vielä nahkapenkit ja kiiltävä musta? Käsitin, että myöhemmin auton tekniikka swapattiin johonkin muskelimopariin (ehkä e-body) ja auto oli rullaavana myynnissä pilkkahintaan. Vieläköhän tämä on tallessa?
    Yksi ainokainen osa on muuten jäänyt hyllyyn. Kolmioruudun alapuolen u-muotoinen lista, jonka keskeltä lähtee käyttötanko alaspäin. Huippukrominen.
     
  13. leadsled

    leadsled Gearhead

    Olin JOR-6:lla Motoparkissa myös -98. Silloin katto oli alkuperäinen.
    Kävin auton Lappi TL:stä Rauman kupeesta keväällä -98. Silloin kilvet oli NCE-38. Auto oli ollut pitkään poissa rekisteristä.
    Väri oli musta ja kaikki mahdolliset paikkamaalaus sävyt..
    Hinta oli silloin murskaava 4000 mk!!!
    Tekniikkana oli uudempi 318 ja 727.
     
  14. leadsled

    leadsled Gearhead

    Siinä samassa kuvassa näkyy myös lilan värinen -63 chopattu Belvedere JXM-3. Autoon oli vaihdettu -64 Polaran keula. Tämä auto on kaverini tekemä ja oli myös minulla 2003.
     
  15. signet

    signet Gearhead

    Joopajoo,tosta Hållmanin purkaamon pihalla olleesta "kustomoidusta" mulla ei ole oikein mitään muuta muistikuvaa kun että se oli pirun mätä ja ettei siinä ollut juurikaan mitään hyödynnettävää osaa,listat ja muut nippelit olivat (s)heivattu ja peltejä oli vähän muokattu.Tossa purkaamossa se että auto jäi pitemmäksi aikaa portin ulkopuolelle,merkitsi yleensä sitä että autoon ei ollut toimitettu selviä papereita,tai että auto oli jätetty siihen mutta luovareita ei olut tultu tekemään.Tälläisiä autoja ei uskallettu ottaa portin sisäpuolelle siinä pelossa että joku tulee niistä vielä jotain vaatimaan.Vanha herra Hållman oli joskus alkuaikoina luottavaisin mielin ostanut autoja purettavaksi luotettavilta (tutuilta) jobbareilta ja joutunut käräjille kun omistussuhteet olivat epäselvät.Näiden kahden 70-luvulla tapahtuneen käräjäreissun jälkeen tossa firmassa ostettujen ja ilmaseksikin jätettyjen autojen papereiden kanssa oltiin hyvin tarkkoja.Yksikin saappi seisoi portin ulkopuolella kaksi vuotta ja siihen ei kukaan kajonnut ennnenkun romu-ukko heitti sen kyytiinsä,tuskin se mikään kuuma peli oli mut omistaja joka oli sen hylännyt,ei ollut katsonut tarpeelliseksi tuoda papereita.Sitä en muista et oliko Fury tämmönen tapaus vai oliko kenttä vaan niin kroonisesti tukossa että sitä ei roudattu sisäpuolelle.Enkä muista sitäkään että ottiko sitä kukaan talteen vai menikö se syksyn 2001 suuressa tyhjennyksessä (seuraavaksi oman laanini jäkeen) paaliin.
    Onkos siitä hiekanruskeasta kilpuriaihiosta kellään mitään havaintoa,se tuli mulle täysin atomeina kaikki arvokas jo otettuna,hirveä kasa irto-osia mukana mm.2sarjaa ovia, hirveitä lasikuitusia spoileri-puskuriaihioita(joku oli ollut aikaansa edellä 20vuotta tuningjuttujensa kanssa)ja muuta irtosilppua jolla ei suurta kaupallista arvoa ollut.Ainoa legenda jota olen tästä kuullut oli että joku oli purkanut sen suht. uutena ja vähän ajettuna ja joku rata-auto oli ollut mielessä mutta kesken oli jäänyt,ja sen jälkeen lojunut eri talleissa ja pihoissa kunnes jonkun kaupan yhteydessä joltain trokarilta tuli mulle,en muista edes keneltä ja tän auton tarinan kertoi taas joku muu kun keltä sen ostin joskus kai vuonna -93?Kertokaa jos on parempia muistikuvia.
     
  16. signet

    signet Gearhead

    Yksi kullanvärinen 4d,en muista oliko-65 vai -66 tuli Helsingin kapungin hylkyautovarikolta joskus vuosituhannen vaihteessa ja oli myöskin aika laho.Taisin vaihdella sen erään Kouvola-KSNK seudulla vaikuttavan harrastajan kanssa,joka silloin piti tallia vanhalla haitaritehtaalla.Taisi mennä varaosiksi tuokin yksilö?
     
  17. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    JXM-3 pyöri kesällä -04 Kouvolassa mattamustana ja liekeillä, taisi jatkaa matkaa Imatralle. Mutta asiaan. Hållmanin Furyssä oli jotain ihmejuttua, Kuismanen siitä kertoi, mutta myi ne mulle siitä tukivarren ja tuhkakupin raameineen. Kävin itse laikkaamassa ne, jalona tarkoituksena laittaa se GCL:n, johon oli tuhkakupin paikalle tehty reikä modernille poppikoneelle (v:tun raittiushenkilöt). Annoin ne seuraavalle omistajalle mukaan ja kun muutamaa vuotta myöhemmin näin auton Kouvolassa, niin eipä ollut kuppi seurannut mukana. Olikohan auto silloin jo Fernandolla?
    Yks Fury tuli vielä mieleen, nimim. pommarin laikka-avo, johon myin omaani tarkoitetun takalokarin korjauspalan. Joku firma mainosti siihen aikaan Veekasissa hommaavansa jenkeistä mitä vaan ja löytyihän sieltä taka neljänneskin. 2- ja nelioviseen oli vieläpä omat palat. Hinta oli minusta hurja, yli tuhat markkaa ja palasta puuttui oven ja kaaren välinen pikkupala. Takapuskurin taakse jäävä jokasuuntaan kaareva osa oli muistaakseni rympätty aika railakkaasti ja pala ulottui vain puoleen kylkeen. Mulla loppui usko omiin kykyihin ja viimein koko autoon.
     
  18. pommari

    pommari Gearhead

    Hehe,mä voin myydä sulle takasin ne jämät mitä jäi siitä korjauspalasta...Olihan siinä aika vääntäminen et sai sen edes sinnepäin,ne ammeen kyljet kun ei oo suoraa peltiä nähnytkään muutamaan kymmeneen vuoteen...

    Hmmm...mitäs siellä ensimmäisellä sivulla lukikaan,taisi topikin aloittaja ihmetellä sellaisten henkilöiden järjenkäyttöä jotka vaihtavat autoonsa jonkun muun mallisen polttoainetankin kuin alkuperäisen.Tähän voisi todeta että voi voi sit vaan.Mulla on ollu nyt neljättä vuotta paikallaan Cortinan tankki mikä vetää ehkä sellasen 40 litraa.Haittaako se mun ajeluja?Ei millään tapaa.Huomattavasti parempi ratkaisu tilankäytön kannalta kuin se Hiacen tankki mikä oli isketty takakonttiin.
    Jokusen kerran on bensa loppunu kesken mutta ei se siitä tankista ole kiinni vaan mittarin puutteesta.
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Puotinharjussa oli myös 70-luvulla '66 VIP. Muistaakseni vaaleanruskea ja ryppyreunalla, tuplaputket ja lokasuojassa luki muistakseni tarrakirjaimilla 321 CID, muuten orkkis. Et on niitä joitain ollut, 67 malleja en tiedä varmuudella kuin yhden. Noita '67 malleja on meidän "tiimissä" ollut kolme kappaletta, viininpunanen '67 Fury II neliovitolppa oli perheen käyttöautona, BUX-11 orkkis rekkari, /6 ja risumanuaali, tais mennä sitten lopulta laikkaavoks, joka V8:ssakin esiteltiin? Jussilla oli '67 Fury III, orkkis /6 ja risumanuaali BNY-37 orkkisväri tais olla tummanvihree metsku. Motiks vaihtu 360:n kautta 440, ja väriks mattamustasta lehmäksi, eli pohjatyöt alotettiin, mutta maalaus vähän viipy. 13 sekan varttimaileri/lauluauto. Nykyään liikkunee liekitettynä pikkulohkolla.
    [​IMG] Ja sit nykyään on toi '67 VIP.

    Lisäks on ollut '65 Fury III, orkkiskilvet oli BAL-36 ja väri vihree metalli, broidi osti sen käyttöautoks 70-luvun puolivälissä, 318 ryppyreuna ja 727 automaatti. Vaihto jossain vaiheessa veljeä ja muuttu kirkkaan punaseks wolfrace ja JP sloteilla, kilviks tuli N alkuset. Motteina oli eka 383, ja sitten 340, kunnes perheeseen hankittiin '67 valiantti joka luovutti Furylle ohjauksen, 170 cu in kutosen ja risumanuaalin. Sellasena auto lähti BreVirin myyntiriviä komistamaan, eikä siitä oo sen jälkeen mitään kuulunut.
     
  20. Juggernaut

    Juggernaut 1st gear

    Tuo kullanvärinen -66 taisi tosiaan mennä varaosiksi. Ostin kyseiseltä harrastajalta sinertävän/lilahtavan värisen -65 Furyn kesällä 2000, ja tuo -66 oli luovuttanut autoon ainakin bensatankin (täyttöaukko oli siirretty takarekkarikilven taakse), takapuskurin ja ilmeisesti taka-akselin. Samalla heebolla oli tekeillä kirkkaansiniseksi värjätty -65 Fury 318 ryppyreunalla. Oman yksilöni rekkaria en muista, mutta auto meni Helsingin suunnalle syksyllä 2001 vaihdossa farmari Oldsiin. Missä lienee nykyisin?
     

Kerro tästä muillekin!