'65 Dartin pyyhkijät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Kimmeli, 7.7.2007.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Lopettivat pyyhkimisen, ensin alkoi pätkiä ja heti perään loppu koko toiminto. Katkaisija alkoi raksuttaan, ilmeisesti sisällä joku lämpöjousi? No, pyyhkijän moottorista oli irronut maajohto ja vivusto. Maadotus kuntoon ja moottori kyllä yrittää pyörähtää, mutta katkaisija katkoo virtaa. Väliaikais ratkaisuna aattelin laitaa tavallisen on/off katkaisija kojetauluun ja siitä virran ohjaus moottorille. Mutta mites ton vivuston saa takas kiinni siihen moottoriin, tökkäsin sen sinne mut eihän se pysy siellä kuin hetken. Vivuston päässä on tappi mikä menee sinne moottoriin sisälle ja siinä päässä on pieni pätkä kierrettä, mutta moottorin päässä ei näkynyt mitään ihmeempää kuin pienet lovet.
     
  2. PJP

    PJP 1st gear

    Katkaisijoita saa vielä uutena USA:sta (NOS).
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kyl varmaan, mutta ihan kuin vetäsis oikoseen jostain kun hetken pyörähtää ja sitten katkaisee. Eiks ton katkaisijan pitäis toimii silleen et jos se liikaa lämpenee niin bi-metalli jousi läväyttää kärjet auki? Oisko ideaa ohjata sähkö moottorille releen kautta? Ja millä helvetillä sen pyyhkijän vipuvarren saa takas kiini siihen moottoriin?
     
  4. kinde

    kinde Gearhead

    Siihen tappiin kuuluu lukkorengas , ei rautakaupoissa. Onhan siinä pieni ura?


    Täytyy kyllä tarkastaa tosta vara---raadosta.
     
  5. L.P.

    L.P. Gearhead

    Katkaisijat on tässä ikäluokassa vielä aika ronskeja, joten voisi jopa koittaa itse ehjätä. Yleensä niissä on vain alumiinikuori, joka on muutamasta kohdasta rutattu muoviseen pohjalevyyn kiinni. -> kärkipihdeillä vääntö ja koppa irtoaa. Kytkimen toiminnan tajuaa varmasti vaikka kansakoulun sähköopin tiedoilla.
     
  6. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Eli se tappi mihin vivusto tulee kiinni oli irronnut moottorista (mutteri kiinnitys ja eristelevy) ja vivusto maadotti virran suoraan-->katkaisija räpsy. Käytin pyyhkijänmoottorin auki ja kokosin uudestaan. Tosin pyyhkijät ei palaudu automaattisesti muutakuin vivustoa painamalla moottoriin päin, mutta toimii :-?
     

Kerro tästä muillekin!