65 Ford Fairlane 500 rautakeula hottentotti

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja pajavasara85, 6.9.2014.

  1. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    ennenkun annat oman mielipide pläjäyksen tästä uhrista ja tunarista jonka tänkin ilmestyksen jalosti niin lukaseppa tää ensin eli kun hankkin faikun noi parivuotta sitten se ois kelvannu suoraan automuseoon ja museo ajoneuvoksi lukuun ottamatta yhtä talvea jossa paljastukin vähän ikävempi puoli faikusta ja se oli lähtö tälle muodonmuutokselle tän auton kohalla mutta kuitenkin mahdollistaen sen että faikun sains muutettua takaisin orginelliksi niin on kaikki pisteosat ja muunellut pelti osat hankittu toiset jotkan on muokattu ja alkuperäset säästetty ja laitettu talteen ja kuvia on tulossa heti ku oon opiskellu et miten tää homma toimii ja skulaa eli saa kommentoida

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. sämpy

    sämpy Gearhead

    Sanoisin että jos autoa haluaa tai pitää kunnostaa, niin miksi mennä jonkin muinaisen laskutikkuosasto-nihilistin aivopierujen mukaan, kun voi toteuttaa omiakin ajatuksia kellä sellaisia on.

    "In my businessa i have met people who have totally no imagination, and they are really scary" -George Lucas

    Onko tuo nyt valmis vai vasta puolitiessä?
     
  3. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    eihän noi oo koskaan valmiita :odroll: ajossahan toi on ja koko ajan päivitän sitämukka ku osia saa tai mitä ihmeelisimpiä aivo pieruja jotka on pakko toteuttaa mut isompi laitto päivitys oottaa tota kuhan velipoika kyllästyy sen peltikeula hiaseen ja luopuu siittä nii sieltä tullee jarru alusta ja voimansiirto ossaa nii ja jossain hamassa tulevaisuudessa saaha toi ulko kuori tasaisen mustaksi
     
  4. Herje

    Herje Gearhead

    Millä tekniikalla tää on?
    Parempi toi keula nyt on ku vakiona.
    Ite ottasin vielä nuo sisemmät umpiot pois.
    Näyttäs leveemmälle.
    Tuo etunoja on aika raju 8)
     
  5. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    tossaha on väsyny 302 ja AOD loova konneesee oon vaihtanu elderblokin rpm imusarjan ja kannet oon käyttny irti ja pakopuolilta pirrannu pakokaasun takasin kierätys natsat pois ja kohistanu imu/pako kanavat ja vaihtanu heipä hei jakajan
     
  6. JnZm

    JnZm Gearhead

    Jäi kiinnostamaan mikä oli tää ikävä paljastus joka laittoi muodonmuutoksen liikkeelle?
     
  7. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    nyt ois pajavasaralle kysymystulva :D

    kaverilla juuri samalanlaine faikku -65 faikku ja tekniikaksi vaihtumassa 302 ja aod loota. Muutostöistä pitäs saada tietoon että pitikö kardaania lyhentään ja miten auton öljypohjan kanssa, meneeköhän vaihtoon kun tuossa on 80-luvun ltd pohja joka on mallia edessä kyhmy ja takana kyhmy.

    samalla on vaihtumassa ruiskuhilppeet kaasariksi kunhan osat löytyy 8)
     
  8. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    ton muutoksen sai liikkeele ikävät mätä yllätykset joista on tarkotus laittaa kuvat tänne ja niitähän on melekolailla noista lahoista :eek:

    toi oli jo tolla tekniikalla ja loovalla et en mee takkuuseen et joutuuko vaihtaa kardaania tohon mut öljy pohjaa oli muokattu pieksämällä lyttyyn ohjaus varren tieltä mut sekin tuli itellä tehtyä vähän sitten sievemmäksi
     
  9. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Voisi kuvitella että kahden kuvan välillä on vähintään 25-30 vuotta kulunut.
     
  10. LPV

    LPV 2nd gear

    Jaha joku pussihousu on korjannut ruosteet pakkelilla ja kanaverkolla...
    Ja museokilpiin että heilahtaa... Kunhan vaan on rumat 13" - 14" orkkis peltivanteet ja sialuttoman kapiat renkaat niin hyvä! Koitapas laittaa vaikka 15" ajan mukaiset aluvanteet ja vähän leveämmät gummit...
    Tai että on hapettunut maski maalattu mustaksi kun ei ole ollut varaa uuteen kiiltävään!
     
  11. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    tässä ois muutama kuvaosviitta niistä yllätyksistä mitä tossa oli mutta kuitenkin kun ostin ton nii myyjä sano et perä kontissa on laho reijät jotka pittää paikata ja nuista muista se ei tieny ja tulihn toi koputeltua nosturilla toi pohja ennenkun ostin ton faikun


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ja noita kuvia on paljon ja paljon jäi ottamatta
     
  12. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    joss seuraavaksi heittäs noista korjatuista kohista kuva koostetta kuhan joutaapi
     
  13. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    tossa ois kuvia noista korjauksista ja muutoksista mitä on tullu tehtyä
    paljon jäi kuvia ottamatta tosta hitsaus ja muutos prosessista

    kuskin puoli tehtynä ja kajari tilamuutos kans tehtynä
    [​IMG]

    etunaamapelti tehtynä kokonaan uusiksi
    [​IMG]

    taka sisäkaari tehtynä ja on muuten iso
    [​IMG]

    öljypohja mukattuna ja samalla suurennettu öljy tila ja ohjaus tangolle tehty kolo
    [​IMG]

    bensan ja öljyn keruu säiliöt tehtynä vaahtosammuttimista
    [​IMG]

    vänkärin puoli keulasta ja samalla tuli tehtyä kajarin paikka
    [​IMG]

    peräluusteri valmiina ja taka sisäkaaret
    [​IMG]

    tankki ja pumpput
    [​IMG]

    etumaskin askartelu
    [​IMG]

    laatikon korvakko tehty paremmaksi
    [​IMG]

    konepellin kyhymy
    [​IMG]

    reaktiotangot estämään taka akselin iertymisen
    [​IMG]
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    raisu peli siis tuli/tulossa.

    noita ruosteita löytäessä olo oli kai kun lapsena jouluna, ne pehmeet paketit eivät vaan aina ole niin kivoja.

    on tuossa tekemistä ollut. ja mielummin aina vanha auto ajoon ja liikenteeseen kuin metallikeräykseen tai varaosiksi, vaikkakin ei enää olisikaan vakio ja museoon kelpaava.

    noista vartavasten tehdyistä kaiuttimien paikoista voisitkin kertoa lisää millaista on suunnitelmissa?

    ja koska pitää jotain haukkua: niin itse henk koht en ole koskaan pitänyt noista kettinkimaskeista. jopa rikkinäinen tai maalattu vakio maski tai joku ritiläverkko tai putkista tehty maski on parempi.
     
  15. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Ketjumaski, no kauneus on katsojan silmässä. Peräkin vois toki olla alempana juu. mutta kaikenkaikkiaan parempi kun laitos on pelastettu paalaukselta.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Niin mikä tekniikka tähä on tulosa,ku on sähköstä pumppua ja keruu säiliötä ym muuta racekalikkaa?
     
  17. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    toi 302 joss sitä vähän kiusas tässä hamaassa tulevaisuudessa kerruusäiliö ja pumput tuli laitettua ku kyllästyin siihen et toi alko hörppii ilimaa ku oli alle vartitankillinen bensaa
     
  18. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    tjoohh ny on ollunna hilijais eloa ja ollu mietinnässä et mistä sais edullisesti hankittua konneeseen kaikki männät laakerit nokka nostajat keinut öljypumppu ja sun muut ja toi mottin on jo 0,60 ylikoossa???? ehdotuksia otetaan vastaan
     
  19. pajavasara85

    pajavasara85 1st gear

    saanu tähänki jottain ideoita ja sain idean tehä paremmat bensalinja lähöt tankkiin ja samalla tehä tankkiin isonnus

    uuvet linjat tulle tommoseen pelti ossaan jota tullee tankin matallin kohta ja päähän tullee 2kpl 8mm lähtö liitäntää ja tanki alkuperäsen lähön muutan paluu linjaksi
    [​IMG]

    ja samalla tuli tankista irrotettua toinen laita ja laitan tavaraa välii että saa tankin kokoa kasvatettua isommaksi
    [​IMG]
     
  20. Herje

    Herje Gearhead

    Nyt ois helppo tehdä muutama loiskelevy tankin sisään. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!