-65 fury akselimassat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Herje, 12.5.2011.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onko kellään tietoa paljonko on -65 Plymouth furyn akselimassat.

    Ei ole merkitty rek otteeseen muuta kuin omamassa 1740kg ja kokonaismassa 2280kg

    Tietäs vaan kun pitäs nuita renkaita ehtiä niin helpottas asiaa :poff:
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ei kait henkilöautossa renkaiden kantavuus tule vastaan jos normi harrastepelistä kyse. Polaraan hankin normi 225/70-15 kummit ja en edes miettinyt kantavuuksia.
    Jos sulla on normaali 14" tai 15" vanne ja leveyttä se 6"-7" niin eipä pitäisi murhetta tulla kun laitat vanteelle järkevästi sopivan renkaan.

    Tällä foorumilla kirjoittava nimimerkki dart-66 kyllä kertoo faktaa jos sattuu aihetta lukaisemaan.
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    14 tuumanen vanne käytössä.

    Ja en tod rupee mitään 70 sarjalaista alle laittamaan :mad:

    Ois vaan muutamat renkaat missä ois koko ok, mutta kun ei tiedä riittääkö kantavuus

    :odroll:
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Alkuperäinen rengas koko Furyllä seurava:

    6 sylinteriset 7.35X14"
    8 sylinteriset 7.75x14"
    stw:t kahdella penkillä 7.75-14"
    stw:t kolmella penkillä 8.55-14"

    jos näistä muuntaisit nykyrenkaiden kokoon ja siitä valintaa eteenpäin.

    Löysin linkin tuosta varmaan apuja:

    http://clubs.hemmings.com/clubsites/che ... ersion.htm
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eli nyky profiililla jotain 75 :eek:

    Mataluus on se päivän juttu :rotfl:

    Taakse jo katselin 235 60 14 töppösiä.

    Eteen pitäs saada joku 185-205 60-65 14

    Mutta kun tietäs vaan varmaks että kantavuus riittää.

    Ei kehtais sen takia leimalta pompauttaa, kun pitäs vielä rek katsastaa auto :odroll:
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Saathan vaikka rengasliikkeessä verrattua kantavuudet. Ota taulukosta vertailurenkaiksi alkuperäiset ja sitten vaan tutkimaan missä uudessa matalassa vastaava kantavuus. :odroll:

    Onkos se mataluus muuten huomisen juttu... :lol:

    Mutta jos matala on ok niin sitten sitä alle.
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead


    Eikös ne ilmapussit oo se päivän juttu. ehkä huomisenkin :wink:
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Menet huomenna konttorin sedältä kysymään josko saisit ajaa niiden vaaoille sun autos... Menet hiljaiseen aikaan ja otat pullapitkon kainaloon.
    Tuskin maksaa mitään.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Muuten hyvä mutta tallille matkaa 80 km
    Autossa ei kilpiä. yms kivaa.


    Kai nuo luulis jollain olevan rek otteessa ylhäällä :odroll:

    Itellä olemassa kahdet paperit mutta kummastakin ne tiedot puuttuu :mad:
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eikö kukaan tiedä näitä :eek:
     
  11. gomopar

    gomopar Gearhead

    Ei le mullakaan paperilla faktaa mutta muistikuva on että konttorin vaakalla olis auto painanut 960 kg /840 kg. Nua yllämainitut kumet varmaan menee noitten painojen kanssa. Etuset menee tarkemmalle ja eteen laittaisin mieluusti vähintään sen 205 leveen. Kapeemmat renkaat on aika liukkaita kovemmissa jarrutuksissa ja tuommoisen massan alla näyttää aina tyhjältä vaikka olis reilummin ilmaakin. Noihin painoihin saa heittää varmaan pari sataa kiloo tykö. Luulisin että renkaan kantvuuden täytyy riittää myös kuormatulle autolle. 245 60 14 kumin kantavuus on lukkaa 960 kg joten takana ei ole ongelmia. Ainakin Tire Rack sivuilla on renkaista ilmoitettu specsit. painot lbs ssinä jotka täytyy muuttaa kiloiksi. 235 leveetå kuuskytsarjalaista siellä ei ollu lainkaan. Rengasliikkeen pitäis pystyä auttaan tuossa valinnassa. Niillä löytyy STRO:n kirjat joista tietoa löytyy.
     

Kerro tästä muillekin!