65 Impala tyrkkää nesteet pihalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Joni75, 21.7.2020.

  1. Joni75

    Joni75 1st gear

    Kertokaas nyt taas viisaammat missä vika. SBC 350 kone jonka kansipahvi antautui tuossa taannoin. No nyt on uus-vanhat kannet (aiemmat eri paria), uusi imusarja, kaikki tiivisteet vaihdettu, termari uusittu ja jopa lämpötilan varoitusvalon anturi vaihdettu (tässä mallissa kun on vaan kylmän ja kuuman valot mittarissa).
    Ajoitus säädetty aikalailla kohdilleen.
    No parin kilsan ajon jälkeen pukkaa syylarin ylivuotoputkesta nesteet pihalle ilman että punainen valo välähtää mittaristossa.
    Mitäs seuraavaks vois vaihtaa...
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    korkki ja jos ei auta niin sitten kannet irti ja tutkimaan onko tiivisteet rikki huonoa laatuaan vaiko tasopinnat kierot. Voi se lohkokin olla sylinteriputkesta halki.
     
  3. Joni75

    Joni75 1st gear

    Jäähdytinkin vaihdettiin kyllä viime vuonna uuteen Frostbiteen ja kansiakun katseltiin metalliviivaimen kanssa niin siinä ei ainakaan epätasaisuutta löytynt. Kansien luovuttajakone oli ihan kunnossa. Noita sylinteriputkien halkeamia ei kai paljaalla silmällä näekkään. Olivat noin muuten ihan terhakkaassa kunnossa ja hoonausjäljetkin vielä näkyvissä. Ei kiinnostais vähääkään nostella sitä konetta taas irti...prkl...
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos koko järjestelmä ja syyläri on laitettu kylmänä piripintaan täyteen, niin lämmetessään se pukkaa väkisinkin osan nesteistä pihalle kun paisuntatilaa tai -säiliötä ei ole.

    Toimiiko se termari kuitenkin ja nesteet kiertää syylärissä? Joskus niitä ilmavaivojakin voi olla ja aluksi vähän purskauttelee ennenkuin alkaa rauhoittumaan.
     
  5. Joni75

    Joni75 1st gear

    Jep, kylmänähän se tuli täytettyä. Termari toimii ja nesteet kiertää. Tuntuu kyllä pirun kuumalta eikä se syylarin painekorkkikaan tuntunut jämähtäneeltä.
    No ajetaan hetki ja katsotaan. Tarttee viritellä putki alas siitä syylarista niin ei roiski pitkin konehuonetta.
     
  6. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Mulla on siinä letkun päässä pullo. Ei sotke konehuonetta kun välillä pulauttaa muutaman tipan.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Jollakin teki tota kun oli termari väärin päin.
    Pikku reikä termarissa auttaa ilman pääsyä pois.
     
  8. Weijari

    Weijari Gearhead

    Kiertääkö vesi kunnolla? On tullut vastaan sellainenkin vesipumppu, jossa siipipyörä luisteli akselin päällä.
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Käytithän moottorin kuumaks niin et termarikin aukes ilman syylärin korkkia, jotta ilmat pääsee pois? Et välttämättä ja nyt se vaan purskautti ilmat paineella veke. Uus täyttö ja menoks, ylimääräset se sieltä taas saattaa suihkauttaa kun korkkia myöten täyttää. Kylmänä nestepinta jossain just kennon yläpuolella korkin reiästä tähystettynä. En ainakaan vielä tässävaiheessa olis mistään kovinkaan huolissaan...
     

Kerro tästä muillekin!