'65 Nostalgia-Vallu & '79 Delta 88 "Kaljataksi".

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    yritän päästä mukaan haukkumaan noita uskollisia pylmuutteja :poff:
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kyllä niiden irroituksesta on jo +30v. mikäli ne mun synnyinvuotena on irroiteltu, niinku mulle muistelit. Mut ikä ja aika on vaan numeroita. :poff:
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Äläpä rupee tai heitetään tikkamiehellä tikkaa. :poff:
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    no ei oo hitsaria näkyny/kuulunu kaskelaan :eek: joko se on leimassa???
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No itse asiassa erinäisten vaikeuksien jälkeen päädyin vaihtamaan käsijarruvaijerin tänään töissä ja samalla hitsuuttelin palkin kuntoon. Huomenna jälkinäyttöön hakemaan leima. :eek:
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Niin ja kuvia hitsuuturailuista ehkä huomenissa. Vaikkei niissä paljoa näkemistä ole. :poff:
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    mää jo aattelin että sää meinasit ettei siitä enää ehjää saa :poff:
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Miks ehjästä pitäisi saada ehjä? Moparit kun ei hajoa, niissä on vain väliaikaisia ominaisuuksia. :poff:
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    toi on niin totta... ainakin meijän perheessä :odroll: meniks läpi?
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No joo, sulla / teillä on kyl tuntunu olevan keskimääräistä vaikeampaa. :-? Ja joo, leima napsahti. 8)
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    hienoo 8)
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Niin mustakin. 8)

    Sen sijaan se vituttaa, ku sain uuden puhelimen (lumia 520), ni en tiedä millä vitun ohjelmalla saan noi kuvat koneelle, et pääsis laittaa niitä tänne yleiseen naureskeluun. :x
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    siinähän se suurin virhe olikin kun nokian hommasit :rotfl: ei vaan määkin jouvun samsungist lähettää omaan s-postiin ja kopioihteen sieltä sit eteenpäin :eek: tai sit pitäs osata käyttää näitä helevetin vehkeitä vaan oikein :-?
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuleepas näköjään aika mahtavan kokoisia kuvia tuolla lumialla... :eek: Röökiaskin kokoinen paikka näyttää kaljakeissin kokoiselta. :rotfl: Ja kuvat valehtelee enemmäm kuin tuhat sanaa; tuo paikkaus näytti paljon paremmalta luonnossa. :poff:

    Onneks tuli tänään (tai siis oikeastaan eilisen puolella jos tarkkoja ollaan) hankittua oma hitsausmasiina, ni ei tartte enää hirveellä kiireellä räkiä duunipaikan pihalla noita paikkapaloja, kuten tuo ylläoleva.

    Ihan vaan ydinjätelankavehjes, mut mun kokemuksen mukaan sillä saa ihan yhtä hyvää / hirvetä jälkeä aikaiseks, ku suojakaasuvehjeksillä. :argue:
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaahas, päivitellään nyt tännekin vaikkei kummonen juttu loppupeleissä ollutkaan.

    Eilen tuli tehtyä todennäköisesti kaikkien aikojen onnistunein ja halvin "kytkinremontti" tohon pyydykseen. :eek: Toki se oli myös ensimmäinen. :poff:

    Eli kytkin on siitä lähtien kun auton hommasin, ollut sellainen ettei poljin oo jaksanu tulla ihan ylös asti, vaan on joutunu nyppäseen jalalla viimeisen sentin-pari. Vika ei luonnollisesti ole parantunut ajan myötä, vaan toissapäivänä kytkin ei meinannut irrottaa enää ollenkaan, ja poljinta sai polkea ku sitä tulpatonta mopoa että sai isompaa silmään. Niin, ja nyt se poljin ei enää siis noussut lattiasta kun sen samat sentin-pari.

    Pelkäsin että nyt sen kytkinrempan joutuu sit tekemään töiden jälkeen, ku ei ois yhtään huvittanut. No, päätin onneks vielä kattoa ettei vika olisi vivustossa, kun vika tuli / paheni silloin toissapäivänä vasta.

    Ja sieltähän oli sit siitä kytkimen käyttövivun läpi tulevan linkkitangon pusla osittain paskana, jolloin se ei enää liikuttanut käyttövipua tarpeeksi. Korjaukseksi riitti iso prikka, ja se mitä puslasta oli jäljellä, pystyi vielä käyttämään.

    Tuloksena se, että kytkin ei oo toiminu noin hienosti mun aikana vielä koskaan. :D Eikä tartte ainakaan toistaiseksi nostella kytkinpoljinta kengänkärjellä ylöspäin. :D

    Harvoin muuttuu parin päivän remppa vartin hommaksi, ja vielä ilman että maksoi muuta kuin vaivan. Yleensä tuppaa menemään "hieman" toisinpäin... :lol:
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joopa joo. Tää pitää varmaan ilmoittaa mukaan siihen vino-showhun mikä alkaa neloselta... Eli pari-kolme viikkoa sit totesin et tää on taas kenossa kuskin puolelle, silloin 2cm, nyt varmaan enempikin. Kaiken lisäks on ollut pientä lämpöongelmaa, ja tänään katoin pellin alle ajon jälkeen, ja se puhalsi snadisti nestettä pihalle joko termarikopan välistä tai sit pakosarjan pultin alta. Ovat sen verran lähekkäin, et ei pysty varmaks sanomaan kummasta, mut jos jälkimmäisestä niin... :wc: :wc: :wc:

    Ja käyttis edelleen paskana ja motivaatio sen suhteen täysin nollassa. :wc:
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaa. Eipä oo ihmeitä tapahtunut tän suhteen, mut uudelleen verhoiltu sisusta, tai siis penkit, tuli haettua hyvinkäältä viikko sitten maanantaina.Kiitokset HVA76:lle! Ja toivottavasti ne ovipahvit vielä liikenee mulle... :wink:

    Pelkääjän jakkara tarttis vielä vaihtaa. Se piti tuossa viime viikolla vaihtaa, yhdessä kuskin tuolin kanssa, mut tosta kuskin jakkaran vaihdosta tuli taas (yllättäen...) "vähän" isompi prokkis ku piti... Luulin että vanhassa penkissä oli vaan selkänoja pettänyt, kun se oli hieman killissä, mutta penkki tuntui sananmukaisesti perstuntumalla olevan vaaterissa. No, auton alle kun könysin ruuvaamaan muttereita irti, niin totesin että kyllä se koko perkeleen jakkara oli tullu lattiasta läpi. :eek: Tai ei siis koko jakkara, mut pelkääjänpuolen takanurkasta oli penkin alta lattia revennyt 90 asteen kulmassa molempiin suuntiin pauttiarallaa 15cm. Ei siinä, mutta kun lattia ei siitä kohti ollut edes mätä, vaan sain hitsuuteltua sen takaisin paikoilleen kun vaan naputtelin kulman samaan tasoon muun lattian kanssa. Pitäiskö laihduttaa? :poff:

    Ja vaikkei ketään kiinnostakaan, niin käyttiksen sain tuossa jotain kuukausi sitten korjattua maalarinteipillä. Ei oo mennyt MacGyvereiden kattominen hukkaan. :rotfl:

    Kuvia tulee joskus kun on varaa ostaa känny millä saa jotenkin kelvollisia kuvia. Lumian onnistuin jo paskomaan.
     
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Joko on Vallun penkki vaihdettu, vai pitikö senkin alustaa hitsata?
    Onkohan joku joskus hitsannu sinne, kuskin alle, paikan ja hionu sitten saumoja liikaa, eli pois... Jos oli kerran niin nätisti revenny, eikä ruostunu.
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    On kaikki jakkarat jo paikoillaan. Ei tarvinnut hitsata enempää. Tai no, etujalkatilat on joku joskus hitsannut ja työnjälki on esteettisesti suorastaan karmaisevaa katseltavaa...

    Jos joskus opettelis tilaamaan rokkiautosta tavaraa ja pistäis noi etulattiat tilaukseen. Ei niitä muuten taida saada siististi tehtyä.
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    sittenku oot harjotellu vallulla hitsoommaan ni tuu ja vejä volgaan uus takakaari :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!