'65 Nostalgia-Vallu & '79 Delta 88 "Kaljataksi".

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tällekin taas yritetty tehdä jotain... Eilen lyhentelin alavesiletkua tuommoisen 8,5cm, ku se oli yhdestä kurvista jo valmiiksi lutussa kun sen laittoi paikoilleen. Vasta neljä vuotta se on siellä ollu ja nyt jo kiinnitin huomiota mokomaan... Elättelin toiveita josko lämpöongelmat tuolla loppuis, mut vitut. Ja jariha:lta lainassa olevaa syyläriä en päässy testaa, ku joutuis vähän askartelee (propellin alta spaceri pois ja lyhyemmät pultit, sekä "ylimääräistä" rautaa lukkopeltiin, et sen pääsis pulttaa paikoilleen), joten...

    No, tänään vaihdoin yhden bensaletkun pätkän ja pesin tuon ropposen. Tosin päinvastaisessa järjestyksessä. :lol:

    Pistetään ny pari kuvaakin pitkästä aikaa:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Loppuiko lämpöongelmat?
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No sanotaan näin, että tuntuu helpottaneen, mut ei kokonaan loppuneen. Helpotus varmaan johtuu siitä että revin yks vkl ton syylärin tuosta kokonaan irti ja laskin vettä läpi ns. huolella. Ruostemujua tuli pihalle jonniin verran...

    Nyt kokeiltu motarilla ajella satkua (viimeks tänään) ja tuntuis vedet pysyvän sisällä, mut kyllä niitä on silti tarkkailtava. Emäntä keitätti tuon ropposen aika huolella kotiin tullessa yks ilta porvoon motarilla, vaikka mun käskystä kattoi lähtiessä että syylärissä on riittävästi vettä. Menomatkalla taas ei ollu mitään ongelmaa, eikä ollu vettä kadonnut.

    Tänään Porvooseen ja takas, ja taas ei mitään ongelmaa. Laitoin nyt tänään taas tiskiainetabletin syyläriin josko irtois lisää paskaa...
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Fiddu emäntä se tuntuu löytävän tästä ropposesta viat... Tai siis ainakin se osaa ajaa ne ulos. :rotfl: :poff:

    Nyt se nilkuttaa vanhaa porvoontietä, siskonsa ja sen miehen toimiessa "huoltojoukkoina", tänne himaan. Ilmeisesti tästäkin petti nyt kytkin lopullisesti. Tai voi tuo varmaan olla lootakin. :odroll: Kuulemma vaihteet menee päälle vaihtelevalla menestyksellä ja loota ja / tai kytkin ravistaa aivan vitusti.

    Kysyi multa et uskaltaako tuolla nyt ajaa sen verran et saa turvaan... Totesin et toinen kone ja kytkin löytyy jo, ja toimivia kolmilovisia paskalootia saa viiteenkypään, joten tuskin sille mitään peruuttamatonta vahinkoa enään käy. :poff: :odroll:

    Vittu mitä romuja ku joka 50v. joutuu korjailemaan.
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Älä anna rouvan ajaa. :poff:
    Meillä ei oo mamma käyny edes kyydissä tälle kesää. :lol:
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No ei jaksanu herää keskellä yötä heittää sitä porvooseen ku oli sieltä aikainen lähtö hartolaan duuniin. :x

    Ja oli vikakin hieman lievempi ku annettiin ymmärtää.

    No tänään loota tonttiin ja ihmetteleen... :odroll:
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No jäipä sit loota irrottamatta ku en saanutkaan apukäsiä hommaan. Tosin vikakin oli yön aikana mystisesti hävinny, eli ei kalkattanu loota ja pykälätkin löytyi ihan normaalisti. :eek:

    Vaihdoin toosaan sit vaan öljyt, kattoo koska iskee vian taas päälle. Ei ainakaan vanhojen ölppien mukana näyttäny tulevan hilettä tai muutakaan silppua, et tiedä ny sit mikä siellä oikein kiukkuaa...

    Arvauksia saa esittää, ja mahdollinen tieto olis vielä tervetulleempaa. :lol:
     
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mulla kans joskus käyttö voortista painelaakeri alko rutisee iha pirusti ja mukamas kytkin ei meinannu irrottaa, en ajanu siinä vaiheessa ite. No kun katoin et kyl se käpälä siel liikkuu ja hyppäsin puikkoihi et saan auton himaa, ni kyl se rutis niin ettei kytkintä juuri uskaltanu enää painaa. Sitte kun oli uus käytetty painelaakeri taskussa, niin ajelin tallille, niin ei se pitäny enää mitää ääntä? Kai siellä kuulat haki jotai paikkojansa vaa... En enää muista miltä se rikkoutunu painelaakeri käsissä tuntu, kun tuosta on jo muutama vuas.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Onko rattivaihteen vivusto missä kunnossa?
    Faijalla oli aikoinaan tällainen, valkoinen punaisella sisustalla, siinä takkusi vaihteen siirtäjt aina välillä. Pahimmillaan oli pakki ja ykkönen yhtäaikaa menossa päälle...
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    ^^ Kaipa tässäkin jokin hakee vielä paikkaansa...

    Liekö tuolla suurtakaan merkitystä kun keppi on lattialla? :lol: "3-on the floor", kuten olen tuohon allekirjoitukseen laittanut. :wink:

    Ja on noita vivustoja jo pariin kertaan saanu hitsata / vahvistaa. Kyllä sen huomaa kun ne jumii.
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ai niin, unohtui eilen vastata ja nyt on känny himassa yms. seliseli, mut kiitokset nyt tätä kautta HVA76:lle joka tarjos kytkin / laatikko rompetta textarilla. 8)

    Ei nyt ainakaan tällä hetkellä akuuttia tarvetta, kiitos vaan.
     
  12. HVA76

    HVA76 3rd gear

  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    vahva fiilis ois et sulla alkaa olla painelaakeri sökö tästäkin autosta :poff: olit soittanu su aamuna mut nukuin silloin vielä edellisiltaa/yötä pois :D
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Hyvin mahdollista. :eek: Ja joo niin soittelin. Oisin kyselly tyhmiä laatikon irroittamiseen liittyen, mut otin sit puhelun lahden suunnille kun siellä oltiin jo hereillä. :poff:
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Voi fiddu taas... :mad: Tehtiin nimim. A.X.U:n kans pallonivelkaupat ja sen jälkeen romu alko taas sikailemaan. :mad: Lähin tankkauksen jälkeen kauppaan ja kauppaa lähestyessä alko taas rykiminen ja pätkiminen. Kaupasta lähtiessä alko tuntua et työntämällä oisit jo perillä. Kauppakamat himaan ja ihmettelemään. Kaikki vaikutti ok:lta, kaasari sai kakkua, puolan vaihdoin kun en muutakaan keksiny. Sit ajattelin kattoa vanhaa ystävääni etuvastusta, josko tuo olis rikki. No ei ollu, mut yksi piuhoista sananmukaisesti putos käteen sitä vastusta ihmetellessä. No eihän siinä; abiko kunnolla takas kii ja ei mitään ongelmaa. Tunti elämästä meni taas hukkaan. :poff:

    No ois kai sen voinu huonomminkin käyttää. :rotfl:
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    pitäskö mun lahjottaa sulle uudet abikot :poff:
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei tartte, on noita täällä duunissa. Tuokin saattoi olla ihan itseni turaama koska ei ollu edes vanha saati mätä, ja selittäisi työn laadun. :poff:
     
  18. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Osta säkin käyttöautox s-10blazer niinku mulla ni saat tuntea kokoajan sen fiiliksen "Työntämällä oisit jo perillä"
    vaikkei olis mitään vikaakaan. :rotfl:
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No kyllä toi Valiantti toimiessaankin tuntuu siltä. :rotfl: Kuten sanottu, niin saa sillä tiukkoja liikennevalo-skaboja puntojen ja vastaavien kans, mut esim. avensikselle ei parane käydä keulii. :poff:
     
  20. 1320

    1320 Gearhead

    Älähän nyt, kyllähän tuollainen takavetomallinen S10 suoralla nelkulla ja viisvaihteisella manuaalilla jättää jopa mustan viivan kun tarpeeksi rivakasti lähtee. :lol: Mun S10 suti vielä kakkosellakin ilman jarrua kun kiihdytin Kehä Kolmoselle hieman reippaammin (Tietyön takia ei oo kiihdytyskaistaa niin joutu pysähtymään)... Kai se 110 erittäin vihasta kaakkia pellin alla on sit se syy siihen. :poff:

    Toki liikennevaloskabat saa jättää väliin... Ei tarvii olla kummonen laite niin saa katella hyötyajoneuvosta takalamppuja. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!