'65 Nostalgia-Vallu & '79 Delta 88 "Kaljataksi".

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Muokattu: 29.10.2019
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  2. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Punaisista jarrurummuista voi päätellä paljon. :D
     
    Gary Grand, jariha, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Joo, kantsisko kenkiä säätää vähä kauemmaks...
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kiitos kun muistutit, mullahan on Valiantissa ehta vuoden '65 serviisimanuaal... :odoops:
     
    dart -66 tykkää tästä.
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Miksi?

    Käyttöjarruissa takana ei kuitenkaan ole ongelmia, ainoastaan käsijarrun kans.

    Viimeksi ku konttorilla käytin, ni dynossa käyttöjarrujen tehoero takana 0%, ku taas käppärissä 92%. :confused:
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Punainen rumpu = ”kuuma”.

    Mitenkäs hyvin ne käsijarruun liittyvät vaakasuorassa kenkien välissä olevat lattaraudat jousineen istuvat paikoilleen? Kengät painettuna pohjaan, se tappi jarrukilvessä ylhäällä jousia pitelemässä, vasten, mahtuuko lattaraudat liikkumaan? Joskus niitä on pitänyt täydentää hitsihepillä ja viilauksella. Etummainen jarrukenkä tarraa moisen tangon työntämänä rumpuun ja työntää sitten alapäällään takimmaisen jarrukengän rumpua vasten. Jotenkin noin. Ja siis eteenpäin mennessä noin ja pakilla jotakin muuta.

    Tai sitten siellä on joku muu vika.
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    auton pohjassa on kaikki kilkkeet paikoillaan ja kuvista poiketen jarrujen sisällä on uudet käppärin säätövaijerit, jousisarjat yms... kuskinpuoli tosiaan menee lukkoon heti kun kahvasta pari naksausta nykäsee, vänkärinpuoli rupeaa kyllä laahaamaan muttei lukitu vaikka kahvan vetää kahdella kädellä niin pitkälle kun mun voimilla jaksaa(no ei sitä kyllä paljoo oo mutta pitäs lukittua jo vähemmälläkin?) niin pyörii käsin silti. Dartissa oli aikanaan joku idiootti hitsannut nööliä lattarautoihin kun oli rummut loppu ja ei ollu raskinu ostaa uusia! nyt ois kuitenkin rummutkin uutta niin ei pitäis tarvita pielavetisiä virityksiä tehä? ei ainakaan darttiin tarvinnu kun aikanaan uusin kaikki kamat?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo tangon jatkaminen tulee tarpeeseen vasta sitten kun rummuta ja kengät on liian kuluneet, muuten piisaa säädöt.
    Eihän siellä rummun sisällä pääse joku tanko tai vipu ottamaan kiinni mihinkään? Joskus ysärin alussa en saanu Rekordin apukuskin käsijarrua pitämään millään ilveellä, kun käsijarruvipu nappasi kiinni jarrukilven ruuvin kantaan..
    Oli vipu taipunut ihan vähän sisäänpäin jonkun aikaisemma asentajan toilailuista. Kaikki hilut oli jarruissa lopuksi uutta ja silti ei pitänyt toinen puoli.:mad::mad:
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    ei mun mielestä oo mitään esteitä mutta pitänee vielä perehtyä kevveemmällä?
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No niin, tätä pääsi loppukesästä pitkästä aikaa itekin tekemään.

    Lauantaina 31.7 käytiin malmin xtreme super summer meetissä, ja siitä porvoon cruisingien kautta askolaan, eksän faijan pajalle.

    Silloin pudotin tankin alas, että pääsi hitsaamaan runkopalkkia:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vajaa kk myöhemmin tuli pudotettua pelkääjänpuolen lehtijousi etukannakkeestaan, että pääsi tuikkaamaan pienen paikan sinnekin.

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Jatkuu...
     
    juko7, Herje, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuon jälkeen tulikin sitte laitettua lehtijousi takas paikalleen ja purettiin takajarru samalta puolelta, jarrukilven vaihtoa varten. "Uusi" kilpi hollillaan. Sen jälkeen mutterit kiinni ja jarrut läjään.

    [​IMG]

    Se vanha kilpi olikin aika banaanina, ku vertaili lattialla tohon "uuteen", joten josko se prkleen käsijarru alkais vihdoin pitämään myös tuolta puolen?

    Tähän lopetettiin pe-la yönä klo 03, ku ei tullu pidettyä kiirettä. Tosin autonkin sai sisään vasta joskus puoli kasin-kasin aikoihin illalla, ku oli asiakkaan auto vielä työnalla siihen asti.

    Sillon malmille lähtiessä pyyhin suurimpia pölyjä yms. paskoja auton päältä, sekä nypin pahimmin irvisteleviä pakkeleita irti. Sit takapyörän takaa koputtelin varovasti etusormella, ja sehän uppos ku naiseen konsanaan. Ei ollu yhtä märkää, mutta lähes yhtä pehmeätä kyllä.

    Kaivoin sit vähän enempi auki.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tässähän kävi myös silleen vanhanaikaisesti, että mullahan ei ollu riittävän isoa peltikäikälettä, mistä ois vääntänyt ton ison reiän umpeen, ja vaikkei tässä nyt näyttelyvekotinta rakennetakaan, ni en halunnu ruveta tekemään mitään "tilkkutäkkiä". Eikä ollu pajallakaan. Tosin sit kaveri, joka teki seinän toisella puolella maalaushommia naapurinsa skodaan, ja toimi samalla ryyppy... eiku siis asennus seurana, sanoi, että tossa ois noita ylimääräisiä metallisia hyllytasoja.

    Siitä se ajatus sitte lähti. Sananmukaisesti hyllytavaraa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lommonhan se sit siihen "imaisi", vaikka varovasti puolta vaihdellen yritin niitä hitsitäppejä siihen asentaa. Viimeistely jäi muutenkin tällä erää tuohon. Virsikirjalaikka oli aika loppu jo aloitettaessa, joten en jaksanu noita saumoja jynssätä ton alemmas, ja pakkelia mulla ei ollu lainkaan.

    Ja toi oli muutenkin nyt tarkoitus tehdä vaan siihen malliin, että viittii edes tarjota leimalle, ku tenavalle (ja vähän itellenikin) lupasin leipoa ton auton tuon viikonlopun aikana siihen kuosiin.

    Eli viimeistellään sit ku viimeistellään. Jos viimeistellään.

    Leima kuitenkin napsahti 27.8 pitkästä aikaa.

    Ja nyt onkin sit loota paskana.
     
    Isamu, malvasto, Make500 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Laudanpätkällä vivuten klommo takaisin ruotuun. Oliko V8-Marketissa ilmoitetut laatikot jo menneet?
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    En rehellisyyden nimissä, ole vielä edes kysellyt. Koska odotan @signet vastausta kyselyyn. Tosin eipä tuossa häviä jos kysyy muualtakin.

    Ilmeisen vähiin kyllä käyneet nämäkin lootat. Vielä muutama vuosi sit näitä ois saanu suunnilleen ilmaiseksi kantaa himaan niin paljon ku jaksaa.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei olleet ennen arvossaan. Mun a-kehoromulaanini kaivautui aikanaan erääseen peltoon. No eipä ole enää kenenkään silmien harmina...
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Laitoin nyt yksäriä tuolle vinkkaamallesi myyjälle, katotaan miten käy.
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    3-v ja laippakardaani? Saattaisi löytyä, tosin kunto on arvoitus kun ei ole mulla ollut kiinni missään...
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  17. Wade-

    Wade- Gearhead

    Mikä laatikko haussa?
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No semmoinen juurikin.
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Vastasin sun yv.
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Yritän vkl varmistaa.
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!