-65 Valiant projektointia

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 5.4.2018.

  1. MJF

    MJF Gearhead

    Vähän oon hakenut sytkää millä toimis parhaiten. Tällä hetkellä on 20 astetta perusennakkoa ja ~34 kokonaista. Hitsaushommiin joutui jakajan sisälle, keskipakoennakkoa piti pienentää aika paljon.
    Huomenna sitten Kalajoelle kentälle, jos vaikka kerkiäis pari lähtöäkin ajamaan jossain välissä...

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sleepercooler, foxkiller, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. tooke

    tooke 3rd gear

    Miten se Vallu kuluki..?
     
  3. MJF

    MJF Gearhead

    Pikkasen jäi siitä mitä olin ajatellu. Mutta eihän tuo aivan virheettömästi vielä toiminutkaan. Alakierroksilla meinas röpeltää ja sammuilla kun päästää tyhjäkäynnille. Pitää jatkaa vielä säätelyä. Tehdas lupailee sataseitenkympille 19,5/111 aikaa, kyllä siitä kuitenkin reilu pari sekuntia lähti. Eli 17,3/123.
     
    tooke tykkää tästä.
  4. MJF

    MJF Gearhead

    No niin, kerkes nyt vähän tämänkin kimppuun. Tyhjäkäynti/käyntiinlähtöongelma on ollut koko ajan, loppuvuodesta jäi leimaamattakin. No on tässä koko kesä tullut pihalla ajeltua, siirreltyä peräkärryä ja postia haettua. Venttiilit säätelin, josko olisi ollut liian tiukalla. Ei olleet, eikä vaikuttanut käyntiin. Imusarjakin oli useampaan kertaan irti imuvuotoja etsiessä, ei vaikutusta. Kahta pikkulohkon 2-kurkkuista kaasariakin kokeilin, Carter BBD ja uudempi Holley, ei vaikutusta. Toissapäivänä sitten soittelin kaverille joutaisiko häneltä Offenhauserin imusarja ja nelireikäinen Edelbrock kokeiluun. Joutihan ne ja tänään ruuvailin niitä paikalleen. Ja kappas kummaa, heti jäi käymään ekasta pyöräytyksestä kun aikaisemmin sai lipsutella ja herkutella käyntiin. Tyhjäkäyntikin löytyi. Ei vielä paljoa ilman leimaa viitsinyt ajaa, mutta tuntui että moottori heräsi henkiin samalla. Pitää aamulla varata konttorille aika ja vaihtaa vielä taakse pienemmät jarrusylinterit, pääsee sitten paremmin tienpäälle testaamaan. Ilmanputsariin pitäis äkkiä löytää joku 170 tarra tuon 318 tilalle :p
    [​IMG]
    [​IMG]

     
    ImpJay, wilburi, Vuppe ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. MJF

    MJF Gearhead

    Leima tuli ja löytyihän sieltä vikaakin. Alapallo pitää vaihtaa jossain välissä, onhan tuolla jo yhdeksäs kesä menossakin. Edelbrockin kanssa tuli todettua että toimiihan se. Lainakaasaria ei viitsinyt sen enempiä säätää, mutta tulihan siihen samalla vetojakin lisää :D Vielä ennen kaasarin palautusta piti ottaa kylmästä lähtövideota. Ei sammuile vaan lähtee heti niin kuin pitääkin.

     
    foxkiller, ImpJay, Camino'79 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. jariha

    jariha Gearhead

    varmaan hyvä video? meillä ei 100jotain netti jaksa aukoa....
     
  7. MJF

    MJF Gearhead

    No höh, tarvii lisää vääntöä nettiin :D Kyllä tuon ihan normi juutuupivideo pitäis olla o_O
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Hyvin pelaa! :cool: Sekä Vallu että video!
     
    Camino'79 ja MJF tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Gearhead



    Vielä tommonenkin video kun on niitä nyt tullut otettua. Oikialla kameralla pitäis kuvata niin ei tulis heilutettua niin paljon :confused:
     
    foxkiller, ImpJay, LPV ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. jariha

    jariha Gearhead

    no nyt ne suostu jo aukeamaankin;)
     
    MJF tykkää tästä.
  11. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Nyt kun on itselläkin pihassa -65 Vallu, niin tajusin että sullapas on siinä äveriäs mittaristo!? Barracudaa?o_O
    On tuon V-200:n alkuperäinen mittaristo vähän apeampi..:confused::rotfl:
     
  12. MJF

    MJF Gearhead

    No juu, tuo kojelauta on -66 Barracudasta. Luulajan romikselta joskus aikoinaan purin sen Barracudasta jossa oli 64 Dartin keula. 65 olikin sama kojelauta kaikissa, jotain listoja vaan erona.
    Palautin lainakaasarinkin takaisin. Nyt ei ole imusarjaa paikallaan, pitää tuumailla mitä sinne nyt keksisi o_O
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Joku modernimpi vaiheistettu 2 kurkkuinen kaasari siihen sun supersix imariin?
     
  14. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Täällä on varmaan nämä Tony Defeon höpötykset tuttuja? :)



    ...täydellinen hipo slant: 170 cid lohko, 170 cid kanget, 198 cid kampiakseli ja männät väärinpäin.
     
    Muokattu: 10.9.2019
    wilburi tykkää tästä.
  15. MJF

    MJF Gearhead

    On noita tullut katsottua, ihan viihdyttävä ukko :) Pikaisella laskutoimituksella tuossa kombinaatiossa tulee männät 5mm yli dekkitason, ei siis oikein vakiomännillä toimi. Tästä kaverista onkin ollut slantsix foorumilla juttua moneen kertaan. Paljon tuntuu tietävän, kymmeniä vuosia vissiin rakennellut eri kisavehkeitä. Mutta mitä tulee slanttiin, enempi on luottoa kaveriin joka on rakennellut kymmeniä vuosia slantteja, jotain eri mielipiteitä näkyy olevan :)

    [​IMG]
     
    jariha ja wilburi tykkäävät tästä.
  16. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Tony kuluttaa paljon tupakkia ja housunpolvia. :p. Ymmärtääkseni aikoinaan perustanut (?) jonkun Mopar high performance lehden?? tms...
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Oishan se short rod -slant vaihtelua.

    Varmaan tulee suhteessa enempi pauhua siitä, että suurentaa 170 kokoisen 198 kokoiseksi, kun että vaihtaa 225:een 198 veivit, jolla mäntä on muutaman sata mikrosekuntia enemmän lähellä kantta palotapahtuman tienoilla. Jos jälkimmäisessä tapauksessa joku muutos tapahtuu, niin se on varmaan sen ansiota, että mäntä on pakko vaihtaa moderneilla mitoilla toteutettuun.

    Vaan kohta kun tulee se uusi joustavampi rakentelulaki (kierroksella nyt) ja jos 1966 D-Dart kelpaa katsastukseen mallisarjan voimakkaimmaksi malliksi, niin 5.7 hemin kesyimmän mallin hevoset mahtuu rajoihin ja...
     
    LPV tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!