-65 Valiant projektointia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 5.4.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Korkeastallinen turbiini poistaa moiset tyhjäkäyntiin liittyvät ongelmat. On itseasiassa tosi siisti ajella varovasti liukkaalla. Kolmonen on päällä melkein heti kun liikkuu ja sitten mennään kuin kuminauhavedolla. Kierrokset heiluu pintakaasullakin 1500 ja 3000 välissä. Metka rauhallisissa kiihdytyksissäkin kun kierrokset on 0-100 melkein koko ajan 4000 ja lähtee vasta satkun päällä nousemaan.
     
    MJF tykkää tästä.
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Make kun hommaa ruiskuhiluja remmiahdettuun niin pitää itekin tehdä ruiskuhommille taas jotain. :D

    Triggeripyörän sain tehtyä viimeistelyä vaille valmiiksi. Tässäkään kun ei halua mennä helpoimman kautta ja tehdä roiskaistun näköistä niin laitoin triggeripyörän damperin taakse. Aiemmin jo tehtiin etupuolelle sopiva triggeri jonka saa pultata damperiin kiinni. No eihän se taakse sopinut pultattuna kun ottaa jakokoppaan stefan pullistukseen kiinni. Siihen ratkaisuksi tuli damperin takapuolelle tuleva hihnapyörä, mikä lie onkaan. Yhden ainoan oon nähny ja sen nyt teurastin. Sorvissa kiilahihnaosa pois ja triggeripyörä tilalle. Ja johan sopii perille asti, damperiksi tulee nyt sitten Romacin billetti.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Anturiksi tuli Boschin VR-anturi ja sille teline 7mm paksusta kulmaraudasta. Joku sanoi että pitää olla uskomattoman jäykkä teline anturille niin eiköhän tuo sen kestä :D Nakataan samalla laturi kuskinpuolelle samaan korvakkoon.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rekkamies, Seevu, 4d sedan ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Komeeta settiä:cool:

    Minkä auton VR- anturi toi on?
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuota anturia nämä ruiskuosakauppiaat myy, näkyy olevan joku Fiatin anturi kun numerolla etsii 0261210127.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]

    Laturin alakiinnike/anturinkiinnike tuli pikkuviimeistelyä vaille valmiiksi
     
    rekkamies, Seevu, Make500 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    Hiton hyvä että teet ja näytät vähän mallia! Voin sitten apinoida omaani nämä ratkaisut:D
     
    isalmela, MJF ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sitä vartenhan näitä luetaan/kirjotetaan että sais vinkkejä ja motivaatiota tekemisiin, tämä on molemminpuolista :D

    Yläkannakkeeseen ei viitsisi tehdä mitään perinteistä hahlorautaa, joku vanttiruuvin tyylinen ratkaisu pitää keksiä siihen o_O
     
    Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Bensapumpun asennuksen vuoro. Eipä muista oliko jo puhetta siitä eikä jaksa selata, mutta se on Audin pumppuyksikkö. Pari sorvattua rinkulaa ja upotus kanttikoneesta. Laitan vaan tuollaisenaan tankkiin ilman loiskelevyjä. Pomppuyksikössä on itsessään pikkusäiliö ja paluu menee sinne, kai tuo riittää o_O

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rekkamies, Seevu, isalmela ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Sinnehän se menee.
     
    rekkamies, Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Todella hienoa tekemistä!:cool:

    Aiheessa hiukan eteenpäin. Oletko löytänyt tähän sopivat suuttimet jo?
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eioo vielä muita suuttimia kuin nuo Ooppelin suuttimet mitkä sain ilmatteeksi, eiköhän niilläkin käyntiin saada.
     
  13. Tossa toinen vastaava:

    https://www.fiveomotorsport.com/flow-rate-calculator

    Joo. En muistanutkaan, että olit semmoiset löytänyt. Voi olla aika oikean kokoiset.

    Mä vaan noin muuten mietin, että uudet merkkisuuttimet on kalliita ja taas kiinalaiset on taas ihan paskoja. Onko jossain suuttimia, joissa on hinta/laatusuhde kohdillaan? Joskus aikoinaan taisi Ford Racingin brändin alla olla Boschin suuttimia hiukan halvemmalla.
     
    Muokattu: 28.9.2021
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Googleloi niiden numeroilla tiedot esille ja kokeile tuolla laskurilla, mitä slantti tarvitsee. Vähän liian isoista ei ole haittaa laisinkaan.
     
  15. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Jos on 3litrasen b omegan niin muistaakseni 220cc 3bar tais olla 2.5sessakin (siniset väriltään)
     
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Ainoa missä on hinta/laatu kohdillaan suuttimissa, niin finjector. Kaikki testattuja ja säästää tuhoilta. Arvokkaita toki, mutta halvempaa ku mäntäpistiäinen.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu käytetyt sarjat on syytä tarkastaa. Kaks kertaa olen ostanut 8 käytetyn suuttimen erän kutosta varten ebaysta. Kummastakin löytyi poikkeavat yksilöt. Ei haitannut, koska kummallakin kerralla oli vähintään kuusi hyvää.

    Mä tein oman testerin suuttimien testailua varten.
     
    Visa tykkää tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Höh, empä muistanut suuttimien numeroita taaskaan katsoa. Mutta enempi kai tuommosessa kuutoskoneisessa Ooppelissa on tehoa mitä vapari-170:ssä. Sitten kun alkaa ahdinta sovitteleen niin menee suuttimet uusiksi kuitenkin.

    Bensatankin hitsasin aamulla loppuun asti ja maalasin räkivällä spräyllä, siitä nyt ei ollut kuvattavaksi asti. Maaleja kuivatellessa hain bensalinjaksi 10mm polyamidi- eli nylon- eli pneumatiikkaputkea. Liittimiksi niille noita bundy-liittimiä mistä oli oli aiemminkin puhetta. Sopivat suoraan Audin pumppuun kiinni ja jatkoksi Vaggilaisen suodatinkin. Liittimien asennukseen teurastin silikonipistoolin, jossain juutuupissa näin joskus mallia. Vähän lämpöä ja wd40 liukasteeksi ja hienosti upposi. :) Tarvinneeko tuo kumiletkuja edes moottorin väliin, vai meneekö vaan tuolla?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Seevu, Make500 ja Visa tykkäävät tästä.
  19. Ei sinne kanna kumletkuja laitella, jos ei ole pakko.
     
    Visa ja MJF tykkäävät tästä.
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hienoo tekemistä kyllä kaikinpäin.

    Tuli yks firapelirojekti vastaan missä täytys istuttaa ruiskusuuttimet rautaseen imusarjaan, ja muistelin että kyllähän Oodeella joku laittoi Slanttiin suuttimet.
    Tuumasin että eiköhän ne holkit saa jollain juotettua tai tms., ja miksei hitsaamalla niinkuin MJF teit.

    Kokeilin kuitenkin tallilta löytyneeseen rautaseen imariin CuSi-kaarijuottaa tigillä pätkän työkaluterästä. Mielestäni pätevä menetelmä, ja onnistui hyvin vaikken paljoa putsaillut:

    [​IMG]


    [​IMG]


    Jos nyt ei muuten mutta vinkkinä muille perinnemoottorin ruiskuttajille...
     
    rekkamies, Seevu, Slant Sickness ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!