65-valiantin etuiskarit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Nightprowler, 24.6.2003.

  1. Nightprowler

    Nightprowler 1st gear

    Onkohan kellään tietoa löytyisikö 65-valianttiin muita etuiskareita kuin jotkut usa-partsin classikit. esim konin säädettävät tai vastaavat.

    (olen jo muutaman vuoden etsiskellyt huonolla menestyksellä) Täytyy varmaan tehdä itse uudet kiinnitykset jos ei alkuperäisiin kiinnityksiin löydy enää sopivia.
     
  2. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Koni ei tee enää uusia, mutta jos löydät ehjät kuoret ne voi rempata. Konin maahajatuojalla (jota en nyt juuri muista) on korjaussarjoja vielä jäljellä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    MOTORAL ?
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kysypä Monroe-iskareita myöskin, Kaha oy ainakin aikaisemmin toimitti niitä.
     
  5. Nightprowler

    Nightprowler 1st gear

    Ainakaan monroelta ei löydy sopivia, mutta täytyy jatkaa etsiskelyä..
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    konia tuo maahan Motoral, lue toinen viesti
     
  7. PJP

    PJP 1st gear

    Löysin vasta nyt keskustelusivut. Tuleekohan vastaukseni liian myöhään? Koni Classic, eteen no 80-1423, taakse 80-1539, menevät Valiant 1965:teen. Omaani ostin Suomesta Partmanista 1995. Jollei niitä löydy Suomesta enää, niin uskoisin, että USA:sta löytyy edelleen sarjanumeron perusteella. (Sarjanumeron avulla löysin 1964 Plymouthiini Konin iskarit USA:sta. Ne oli myyntikataloogissa osoitettu muistaakseni vain E-korisille tms.)

    Pekka
     
  8. mörkö

    mörkö Gearhead

    Jos haluut halvalla päästä, mulla on jotkut punaiset aika vähän käytetyt etuiskarit. Ovat tosin kiinni 73 Vallua alatukivarsissa...
    Ilmoittele.
     
  9. leksa

    leksa Gearhead

    [quote="PJP" Koni Classic, eteen no 80-1423, taakse 80-1539, menevät Valiant 1965:teen. Omaani ostin Suomesta Partmanista 1995. Jollei niitä löydy Suomesta enää, niin uskoisin, että USA:sta löytyy edelleen sarjanumeron perusteella. (Sarjanumeron avulla löysin 1964 Plymouthiini Konin iskarit USA:sta. Ne oli myyntikataloogissa osoitettu muistaakseni vain E-korisille tms.)

    Pekka[/quote]

    Muistatko olivatko pituudet sopivat, vai hieman ylipitkät? Mulla ei ole hajuakaan E-korin iskareiden pituuksista.
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  11. leksa

    leksa Gearhead

  12. PJP

    PJP 1st gear

    Kyllä Koni ymmärtääkseni tekee uusia Valiantin etuiskareita. Tästä saisi eteen uudet Konin iskarit:

    http://www.ebay.com/itm/Koni-80-1423SPA ... ts&vxp=mtr

    Vaihdoin kymmenisen vuotta sitten 1965 Valianttiini kaikki iskarit Koneiksi. Eteen koodi oli Koni-80-1423. (Ajo-ominaisuudet paranivat tavattomasti.) En tiedä, eroaako mitenkään tuosta linkkaamastani iskarista.
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ^ Sen verran eroaa, että myyjäkin ilmoittaa suoraan "SPA-1 shocks are not for street use"
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mun Dartissa on KYB-iskarit. Olleet yli 10 vuotta, ei oo menneet mikskään edes 6 vuoden ladossa seisottamisen aikana. Paremmat kuin Uspartsista aikanaan hankitut ja hinta samaa luokkaa. Luulis saavan edelleen jostakin.

    Konit mulla on ollut joskus takamuinoin '76 Coronet STW:ssä. Siinäkin oli ongelmana, että etuiskarin koko oli aika vaatimaton auton massaan nähden. Koneilla loppui Coronetin keinuminen ja pohjaanlyönnit.

    Jousituksen jäykkyys pitäis olla jossakin suhteessa iskarin vaimennukseen. Eli veltostuneita etujousia ei kannata ruveta parantamaan jjäykentämällä iskareita. Mut mistäs nää a-kopat nyt ois jo veltostuneet?
     
  15. leksa

    leksa Gearhead

    Näyttäishän noita KYB tuotteitakin ainakin luetteolosta löytyvän. En muistanut koko merkkiä tossa aiemmin.
    luettelo

    [​IMG]
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Omassani on ollut yli 10v KYBin valkoiset, ekä hieman kovat kutosautoon...
     

Kerro tästä muillekin!