'65 Valtteriin Kasia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja America, 16.9.2006.

  1. America

    America Gearhead

    Tästä vissiin on jo juttua ollutkin mutta oon sen verran onneton ton haun kanssa etten löytäny!

    Eli mitä kaikkee pitikään muuttaa että saa laittaa sen kasin keulille ja kuinka ison saa laittaa? Ite muistelisin että isoin kone '65 ois ollu 273 mutta onko näin? Ja mistä koneen kiinnikkeet?

    Jarrut piti vissiin vaihtaa levyihin tai isoihin rumpuihin ja eikös aspenin osat käy melkein suoraan? Iskaritkin pitää vissiin vaihtaa HD versioihin?

    Ja peräkään ei taida kestää kasin mukanaan(toivottavasti :rotfl:) tuomaa tehoa?

    Eli olisin kiitollinen jos saisin hieman neuvoja, ite oon vielä sen verran rookie näissä karkeloissa :D .
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    273 oli isoin kone vuonna '65 A-korisissa. Jarruiks joko 10" rummut tai levyt, saa levymuutossarjoja 9" rumpujen olka-akseleihin, tai voi sovittaa vaikka aspenin olka-akselit. Noissa uudemmissa ainoo ongelma on, että yläpallonivel on eri kokoinen, eli tarvitset myös '73 ja uudemman levyjarrullisen ylätukivarret. Helpointa lienee hommata vaikka Reilly Motor Sportsista uudet putkimalliset ylätukivarret. Kaks piirinen pääsylkky kanysii myös vaihtaa, sekä laittaa jarrupaineen säädin takapiiriin. Noikin voi saada plokattua jostain purkuaspenista. Koneen kiinnikkeitä saa Schumacher Creative Service nimisestä lafkasta. Etujouset pitäis olla vähintään 0.85" halkasijaiset, takajousilla ei niin väliä kuten ei iskareillakaan. Tarvitset luonnollisesti myös moottoriisi sopivan laatikon. 7 1/4" taka-akseli on kestoltaan aika marginaalinen, mutta se on ainoo mitä oli noina vuosina tarjolla. Uudempien 8 3/4" ja 8 1/4" perät sopii, vaatii vaan kardaanin pituusmuutoksia. Sit jää vielä jäähdytys, se olis hyvä saattaa kanssa koneen vaatimalle tasolle. Jos ihan totta puhutaan, ni ainakin edullisin vaihtoehto on myydä se kutosvallu, ja ostaa kasivallu tilalle.
     
  3. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    Tuo on varmaankin suoraan verrannollinen samanikäisen dartin kanssa??? Meillä pitäisi toinen dart saattaa v8 aikakaudelle toisen seuraksi.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä on, joo. Pakosarjat vaatii kanssa vähän huomiota, sinne ie oikeen hyvin sovi mitkä tahansa. Alunperinhän noissa early A-body 273:ssa oli ihan omat, ahtaat ja suht harvinaiset sarjansa. Sopuhintasia peltisarjojakaan ei just oo tarjolla.
     
  5. rusteri

    rusteri 3rd gear

    Tuollahan oli juttua niistä Dakota/Durangon pakosarjoista 318/360. Olis vissiin sopivat.
     
  6. kinde

    kinde Gearhead

    Vipottaja osui ytimeen: Jos ihan totta puhutaan, ni ainakin edullisin vaihtoehto on myydä se kutosvallu, ja ostaa kasivallu tilalle.

    Tosiaan myy auto jollekin joka sitä arvostaa ja osta valmis paketti. Tämä tulee ehdottomasti halvemmaksi ja nuo 6-valtterit jää elämään omaa historiaan , ne ovat oikeasti uhanalainen autolaji ja arvossaan arvaamattomassa myöhemmin.Tosin eihän niitä arvosta kuin harvat ja kuoppaanhan niitä ei mukaan saa.
     
  7. eq9027

    eq9027 1st gear

    65 valtteriin kasia

    Osta multa toi vallu 65 360:llä , kulkee suoraan ja on hyvä ajaa, solo racing etujouset, koni iskarit , kone ja aski ajettu 400 km, aski man, kon, toimii kuin kello ,ym, niin paljon kaikkea muuta että soita niin kerron lisää. Vallu on sen verran ripeä kulkemaan että tuskin petyt jos kojiksille tulet. T: ARI p. 050-5122206
     
  8. America

    America Gearhead

    No, nyt kun oon tutkinu autoa tarkemmin niin oon tullu siihen tulokseen että se on niin hyvässä kunnossa ettei sitä kannata alkaa raiskaamaan kasimuunnoksella. Itse kyllä arvostan myös kutosvalttereita(orkkiskuntoisia tai pienimuutoksisia) ja aionkin pistää ton orkkiskuntoon. Kaseja saa ostettua vielä toivottavasti myöhemminkin.
     
  9. America

    America Gearhead

    eg9027:

    Muuten toi sun auto kiinnostais, mutta fyrkat ei kyllä tällä hetkellä ihan riitä tohon. Harmi, sillä toi ois myös oikee vuosmalli... :D
     
  10. eq9027

    eq9027 1st gear

    Jep!
     
  11. kinde

    kinde Gearhead

    America::::::
    "No, nyt kun oon tutkinu autoa tarkemmin niin oon tullu siihen tulokseen että se on niin hyvässä kunnossa ettei sitä kannata alkaa raiskaamaan kasimuunnoksella. Itse kyllä arvostan myös kutosvalttereita(orkkiskuntoisia tai pienimuutoksisia) ja aionkin pistää ton orkkiskuntoon. "


    JA TAAS LÖYTYI JÄRKEÄ KUN SITÄ TARJOTTIIN , HYVÄ HYVÄ. :D

    Ei minulla kaseja vastaan mitään ole , on niitä omastakin takaa , muutosprojektejakin löytyy. Mutta , ne jotka on lähes orkkiskuntoisia en lähde muuttamaan............................... .
     
  12. vallu64

    vallu64 Gearhead

    Semmoisen vihjeen voin antaa että älkää ikinä upottako isolohkoo keulille.
    No tietysti jo on paljon vapaa- aikaa.
    Jälkeenpäin niin en tekisi enää koskaan moista projektia.
    Taitaapa tuo AKE antaa nykyään kieltävän vastauksen moot vaihto anomukseen ainakin moiselle
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Siis nimenomaan isolohkohan tuollaseen pitää laittaa. Noin niinku muutaman version aiheesta tehneenä, autojen aatelia jossa vääntö/paino alkaa olee mukavassa suhteessa.
     
  14. vallu64

    vallu64 Gearhead

    Nojoo. Enhän minä voi muuta ku myöntää että totta tuo on mitä vipottaja kirjoitti.
    Kyllähän tuo palkitsi kaiken hien veren ja kyynelet ku pääsi vähän laulattamaan takanakkeja.
     

Kerro tästä muillekin!