66 avo galaxie (ent.Galaxie tekniikan tunnistusta.)

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja hoge, 15.10.2009.

  1. EdselHomo

    EdselHomo 3rd gear

    Mullla ainakin Lincoln punnittiin rekisteröintikatsastuksessa konttorilla ja tuon painotiedon faxasin tulliin verotusta varten. Silloin ymmärsin, ettei oikeen muu painon selvitystapa käy kuin punnitus konttorilla...

    Sitä en nyt muista kävinkö eka tullissa vai konttorilla. Taisin kyllä käydä eka tullissa aloittamassa verotuksen ja sitten rekisteröintikatsastuksen aloitus...

    Sitten kun veropäätös tulee ja verot on maksettu saat "aidot" kilvet konttorilta.

    Näin ainakin syksyllä 2008 Tampereella....
     
  2. 85840845

    85840845 Gearhead

    Tuli poikettua kyseisessä Fastlane puljussa pari vuotta sitten, aikas asiallista kalustoa, muutakin kuin autoja. Alemman kuvan Mussekin käsittääkseni tuli Suomeen.



    [​IMG]

    [​IMG]

    linkin takaa lisää kuvia:

    http://picasaweb.google.fi/custom500/Route6606#
     
  3. hoge

    hoge 1st gear

    Komean näköinen pulju on....
     
  4. hoge

    hoge 1st gear

    No niin, auto on pihalla ja huomenna leimalle. Löydettyjä vikoja, pissapoitsu oli mykkä ja pari letkua puuttui. Kallistuksenvakaajan "koiranluu" puuttui apparin puolelta. Muuten pelittää tekniikaltaan ihan ok, eikä luulisi olevan mitään suurempia ongelmia saada pitkää eu kilpeä keulalle. Mutta sit se myrkyn lykkäs, katon kun laski ja nosti kerran niin tuli ihanaa punaista atf:ffää takapyöräkotelosta maahan valuen, kuin scanina telisylinteristä aikanaan... :cry: En ole kerennyt tässä taloprojektin yhteydessä tuohon perehtymään. Pystyykö tuota muuttamaan tilapäisesti käsikäyttöiseksi??
    Katto ei myös istu apukuskin puolelta kovin hyvin, jää rakoa lasin yläreunaan.
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    otaha varovasti että ei tuu kattomekanismille rasitetta ja väänny poikki joku osa
     
  6. hoge

    hoge 1st gear

    Täytyy varoa juu tuota ettei mene huonoksi. Pitää yrittää keretä huomenna rykästä penkki irti jos näkisi että mikä kohta vuotaa.. :mad:
     
  7. hoge

    hoge 1st gear

    No niin, laakista tuli puhdas leima. Letkuhan siellä vuotaa hydrauliikasta. Hydromarketista ei löytynyt sopivia päitä ja us parts myy eioota. Lähti jenkeistä letkusarja tilaukseen. :mad:
     
  8. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    siis kyllä pystyy muuttaa manuaaliseksi, eli hydraulisylintereiden yläpäässä on "lenkki"
    jossa on tappi sokalla , mikä kiinnittää sylinterin akselin kattomekanismiin, poista tappi ja sokka. Semiraskasta on kyllä kattoa nostaa ja laskea.
    Molemmat uudet sylinterit vaan hydroelectriciltä, floridasta käsin :mad:
     
  9. hoge

    hoge 1st gear

    Tänään tuli ehjättyä tuo rättimekanismi ja todettua seuraavaa:
    -Apparin puolelta on liikahtanut taaimmainen kiinnike (jossa on sylinteri jne kiinni) taaksepäin n. 0,5cm. Tästä johtuu että katto ei istu apukuskin puolelta.
    -Pakoputket hakkaa pohjaan mukulakivillä. Ja kerran motarilla komea pohjakosketus.
    :-?
    -Niin ja ajoittainen värinä joka ravistaa koko autoa ei vieläkään ole itsekseen hävinnyt. Muuten ihan bueno peli.

    Löytyykö netistä mistään orggis putkien piirustusta, siis miten tehtaalta on lähtenyt. Nuo putket on aika syvältä muutenkin, niin voisi sovinnolla päivittää ne..
     
  10. hoge

    hoge 1st gear

    Mikäköhän tuommoisen värinän autoon voi aiheuttaa?? Tuntuu että nimenomaan kun hidastaa esim 80kmh vauhdista, ilman jarrutusta, niin rupeaa ravistamaan keulasta perään asti. Kardaaniristikot tuntuu olevan tiukat, tosin menevät vaihtoon varmuuden vuoksi. Renkaat ja vanteet ovat uudet, joten niistäkään tuskin löytyy syyllistä.
     
  11. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Kardaani youkkeineen tasapainotukseen.
     
  12. pizzamake

    pizzamake 3rd gear

    Jajosei asetu, ni laatikko rekmonttiin... ko laakerit on kypsiä vaihtoon :-?
     
  13. hoge

    hoge 1st gear

    Jordaaniin laitettu uudet ristikot, vanhatkaan ei ollu huonot. Oikea takapyörän laakeri on melko kypsää kamaa, josko ravistus lähtis uudella laakerilla.
     
  14. hoge

    hoge 1st gear

    No nyt on laakeri vaihdettu, mutta mitä ihmettä sama väljyys on ja pysyy???
    Kaikki renkaat tasapainoitettiin tuossa samalla ja kokeiltiin perse ilmassa miten fillarit pyörii. Oikealla puolella on heittoa joka suuntaan ja perästä kuuluu ikävä ääni. Ihme ettei välykset lähteny laakerilla... Mutta positiivista on se että ravistus väheni melkoisesti.
     
  15. hoge

    hoge 1st gear

    Homma ollut lepotilassa vorotin suhteen. Pitäisi tuota perää ruveta ihmettelemään. Jos kerran vetarin ulompi laakeri on ok ja tuntui tiukalta banjoon, niin voiko perän poskilaakeri olla huonona? Siis niin että väljää on muutama milli pystysuuntaan kun vetarin päästä heiluttaa?
    Edit: Niin ja 9" perä ilman lukkoa kyseessä..
     
  16. 85840845

    85840845 Gearhead

    Vetari voi olla myös vääntynyt, samalla kun otat irti, niin käytä vaikka
    sorvissa jos mahdollista. Siellä heitto selviää helpoiten.

    KK
     
  17. hoge

    hoge 1st gear

    Ulompi vetarin laakeri vaihdettiin kesällä, ei ainakaan lattialla pyörittäessä näyttänyt vääntyneeltä. Täytyypi tutkia. Pakko se on murikka ottaa pihalle. Tosiaan ääntäkin piti kun rengasta pyöritti. Ihme säksätystä.
     
  18. 85840845

    85840845 Gearhead

    Oisko tasauspyörästöstä, tappi jolla on pikkurattaat lähteny pyöriin, kannattaa kyllä tsekata, ettei jyrsi valukuorta pilalle.
     
  19. Futurage

    Futurage Gearhead

    Kardaanihan on tehtaalla tasapainotettu yhdessä laatikon sekä perän yoken kanssa.Uutena perässä on maalimerkki kummin päin kardaani tulee perän yokeen kiinni.Jos se on ollut irti on 50/50 mahdollisuus että tasapainotus on pärsseellään. Kannattaa kokeilla sitä toistakin mahdollisuutta jos vaikka tutinat vähenisi.
     
  20. Futurage

    Futurage Gearhead

    Kyllä sun tarvii nyt ottaa perämurikka irti ennenkuin joku irtoaa ja aiheuttaa täystuhon.Perään saa helposti ja kohtuuhinnalla kaikkia osia.
     

Kerro tästä muillekin!