66 Fairlanen ajoominaisuudet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja eekoo, 16.7.2015.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ne renkaat kyllä korkeutensa puolesta ole syypäitä. Se on tietysti nykyään hienoa pistää matalaprofiilirenkaat, isot vanteet, hammastanko yms. ja todeta että onpa tämä alkuperäsenä paska, tai päästä samaan ja laittaa alkuperäset vehkeet kuntoon.

    Ohjauskulmat ja nivelet kuntoon niin ollaan jo pitkällä.
     
  2. xp

    xp Gearhead

    Nykytekniikkaa ei kannata mielestäni sinne tuputtaa. Leveät matalaprofiilirenkaat on varmasti huonommat kuin alkuperäistyyppiset. Ja sitten ne uudet putkirakenteiset tukivarret uretaanipuslineen, pienillä kilometreillä näyttää välyksiä heloihin tulevan.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu ei, ja kun autojen ajettavuus ei ole mitenkään parantunut 60-luvun jälkeen niin että huomaisi että joku toinen olisi kauheesti parempi kuin toinen näissä Suomen nopeusrajotusten sallimissa nopeuksissa...

    Varmaan sitten isommissa nopeuksissa ja rataolosuhteissa tolla nykytekniikalla saavuttaakin jotain hyötyjä.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Tuli tästä ketjusta nyt mieleen että mites tuo ohjaus?

    Googlettelu tuotti sen verta tulosta että tonne sais melko helposti omegan ohjauksen laitettua vissii? sais sen tehostuksen ja ei tartteis olla 10 kierrosta laidasta laitaan.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä jos sinne pistäisi sellasen fairlanen simpukan ja tehostajan kun sinne on joihinkin tehtaalla pistetty?

    Varmaan tollasesta omegankin simpukasta sais ihan hyvän kunhan jotenkin lisää tehostusta. Mun mielestäni noi omegan ja monen muun euroauton tehostus on tunnoton mutta silti jäykkä. Tietysti se fairlanen törkeen iso ratti varmaan vähän sitä tehostuksen puutetta poistaa.
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Minua ei ole haitannut Fairlanen ohjaus,vaikka tehostusta ei olekaan.Reilu puoli miljoonaa kilsaa kumminkin rattia pyöritelly(rattikin kulunut jo ns. puhki,rauta näkyy jo yhdestä kohdasta :wink: ).Se on tietysti vähän siitäkin kiinni mihin tottuu.Ja eikä toi Fairlanen ratti kyllä taida vielä olla edes isoimmasta päästä.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Ei muakaan muuten haittaa muuten kun loppuun ajettu simpukka, ei saa väljiä pois ollenkaan.

    Omat osat varmaan maksaa maltaita vrt. johonkin omegan.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kannattaa kattoa onko se simpukka väljä vai joku muu. Mulla oli kerran yksi "simpukka väljä"- tapaus mistä oli todellisuudessa se kääntövarsi (pitman arm?) löysä siihen simpukan akseliin.

    Simpukat on uutena kalliita, mutta kannattaa kattoa tuolta amerikasta noita nopeita simpukoitakin (ainakin mustangiin saa, onko sama fairlanen kanssa?). Kannattaa melkein ostaa uusi jos rahatilanne sallii ja jos autoa meinaa pitää. Se omegan simpukka kuitenkin on 300 000 ajettu jo ja mahdollisesti ihan loppu.
     
  9. eekoo

    eekoo Gearhead

    vaihdan etuiskarit ja -jouset sekä takaiskarit, osat on tallissa kun ehtis... Ilmanpaineita vois kokeilla vaihdella, renkaat 205/70-14 MS, olisko jotai 3,5 bar....
     
  10. onre

    onre 3rd gear

    3,5 bar? Kuulostaa nyt aika hiton paljolta.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    3,5 on aika törkeesti, joku 2 varmaan lähempänä sitä mitä sinne kuuluisi.
     
  12. eekoo

    eekoo Gearhead

    Oho. Siis tietenki 2,5
     

Kerro tästä muillekin!