-66 vallun v-8 koneenvaihto kysymys ja kertomus koko autosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja mr.bond, 29.6.2008.

  1. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    olis tarvetta tiedolle et mikäs on suurin moottori vm-66 valianttiin (lie 273cid)?. Tästä meidän projektista vois kertoa aika pitkän tarinan koska ensimmäinen muutoskatsastus YRITYS tapahtui 1.6.1992 <-- ihan oikein on tuo päivämäärä ja nyt taas :rotfl: viemme sen muutoskatsastukseen eli heinäkuun alkupuolella. Autolla on ajettu 1vko sen jälkeen kun se valmistui täydellisen rakentamisen jälkeen ELI VUONNA 1992. Sitten herrat katsastus sedät päättivät muutoskatsastuksen yhteydessä ettei ole kaikkia lupia ja papereita tarpeeksi :wc: . Nooh tämä oli täysin normaalia silloin ennen ja sit vaan valtteri jäi talliin ja onhan sitä käynnistelty ja joskus jotain pientä tehty mut samassa jamassa muuten kuin vuonna -92 Ei taida enää riittää nämä katsastuskonttorilta saadut lupapaperit ja muutkin paperit kun tuo päiväys on vain 16v sitten vai onko pätevät nuo lupalappuset?!

    Tarina jatkukoon kun on jotain lisättävää, hitaastihan tässä on muutenkin edetty :pinup:
     
  2. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    paikallinen vauhtiputka (U.S. center Rautakumpu) teki mulle tarvittavat muutokseen liittyvät paperit jotka kelpasivat ilman mutinoita konttorille.

    kyseessä oli 64 valiant, jossa alunperin 170cid paperit, ja muutettiin 273cid, joka siis oli vuonna 64 suurin moottorivaihtoehto.
    jarrumuutoksia ei tarvinnut tehdä, vaikka eteen vaihtuikin mukavuus syistä aspenin levyt, mutta näistähän ei enää prosentteja mene.
    laatikko ja perä meni alkuperäisinä, vaikka olihan ne vaihdettu.
    jousitukseen ei myöskään tarvittu muutoksia, koska kirjoista ja kansista ei löytynyt eroja 6 ja 8 mallien välillä.

    66 mallissahan käsittääkseni ainakin etujarrut joutuu vaihtaan 10" ja etusauvatkin jykevämpiin.

    en nyt löytänyt mistään äkkiä tuota 66 vuoden suurinta mosavaihtoehtoa,
    mutta muistaakseni se oli 273. 318 taisi tulla vasta 69 malleihin?
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    10" rummut ympäriinsä ja .85"? vääntösauvat, niin 340 menee läpi. Vertailumoottori kun -66 on 235hp 273cid (tai jos on puhelahjoja, niin 275hp 273cid D-Dartista...)

    Korjailtu
     
  4. kinde

    kinde Gearhead

    Viimeisimpiin 66 Barracudiin asennettiin jo 318-2 moottoreita. Mutta eipä ole kirjoissa eikä kansissa mainintaa.Viimeisempiin sai myös niitä levyjä eteen......

    Mut 340 siis mennee , niinkuin Nastolan kreivittären mies vastasi.
     
  5. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Täytyy odotella mitä katsuri setä toteaa. Lupas otella yhteyksiä kun selvittää asiaa ensin. 318 on keulilla nyt ja ne luvat vuodelta -92 :lol: on tuolle moottorille.Pikkujaolla olevat Levyt on edessä ja takana 10" rummut. vääntösauvoista en mene takuuseen mitkä ovat, hataran muistin mukaan olisvat jostain v-8 mallista otettu tuohon, silloin joskus :poff:
    Äsken kävin vähän ulkoiluttamassa ni kivaahan se oli monien vuosien jälkeenkin :D
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jos siinä ei ole ohkasimmat vääntösauvat, tuon pitäisi olla läpihuutojuttu :D , ei muuta kuin ladulle vaan 8)
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Löytyy tehtaan omia opuksia joissa sanotaan, että vuonna 1965 tarjolla on 273 moottorista High performance versio vain Plymouth Valiant, Barracuda ja Dodge Dart malleihin. Kerrotaan myös miten motti eroaa pienempitehoisesta 273 mottorista. Eli ei tarvi aivan runeberg olla perusteluissaan... :wink:
     
  8. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Mistä moisen tehtaan opuksen voisi bongata ? Tarkottaako tää sitä commando moottoria vai vieläkö on joku toinen "viri" malli 273 koneesta.
    Mites vääntösauvat todetaan mitkä ne on?
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuolla jotain aiheesta http://www.seriousviewers.com/D-Dart/spec.htm . Toinenkin vastaava saitti oli, kun muistaisi... 235hp on Commando ja tuo 275hp nimetön ja käytetty D-Dartissa vain vuonna -66
    Vääntösauva todetaan mittaamalla puhtaasta kohdasta paksuus.
     
  10. valsu67

    valsu67 1st gear

    67 valianttiin ois kanssa vastaava muutos homma aluillaan,mitähän kaikkee dokumenttia tarviis,ja mitä muutoksia itse autoon vaaditaan? 10" rummut löytyy jo edestä.
     
  11. kinde

    kinde Gearhead

    Miksi kaikkiin pitää vaihtaa V8? Eikö olisi helpompaa ja halvempaa vaihtaa autoa? Kova homma etsiä nippelit ja nappelit erikseen.

    Jos ei takapihalla ole jo romuttamoa. :lol:
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    vaihto

    Samaa olen tuumitellut, kun A-bodyjä on pikkulohkoilla kaupan nettiautossa "pilvin pimein".
     
  13. valsu67

    valsu67 1st gear

    Enpä ala edes selittämään 8)
     
  14. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Aijjaa noo mites see siun -66 vältzy niiin sullahan o se takapihavararomuttamo vaimikäsenyoli..TÄ!
     
  15. kinde

    kinde Gearhead

    Niin , laitan Vältzyyn barran tekniikan koska barraan on jo toinen tekniikka olemassa. Yritin myydä heikolla tuloksella kokomoottorivaihtopakettia täällä. Joten ostin Valdon mihin ne laittaa , ettei tarvii laittaa tallin perälle unholaan :lol:
    Jos olisin saanut myytyä tekniikan , niin enpä olisi ostanut tuotakaan. :rotfl:
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kuitenkin olisit ostanut jotain muuta :poff:
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kinde on nopee käänteissään :eek:
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    moottori

    Jaahas "vanhat herrat" sanailee. Nyt on oppia tarjolla nuorille harrastajille miten siistiä kuittailua voi harrastaa. Ja huurteiset tuo se joka otti "pataansa" :rotfl: :rotfl:
     
  19. kinde

    kinde Gearhead

    Re: moottori

    En minä :poff:

    Kutsut vaan sinne kaikki huurteiselle ja ihailemaan sun kohta valmista V8 Valianttia. Vai joko se on neitsytajon ajanu?
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Re: moottori

    Jo vain tervetuloa!

    Neitsytajo tehtiin jo vuonna -65 ja kasillakin se tehtiin -84. :poff: Pikku remppa on vielä "vähän" kesken. Mutta huurteiset ja paikallisen perinnejuoman tarjoan varmasti jos nurkille saavutte. Tuon RAAKAN tapaan jo ens viikonloppuna. Sillä kun on toimiva kasi ja tyylikäs Rotke.
    Mutta ensi kesänä voimallinen tavoite tulla esittelemään ne penkit rattailla.
     

Kerro tästä muillekin!