67-68 2D Dart

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja 440 SIX PACK, 17.6.2008.

  1. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Katselin RAAKAn 68 2D dartin kuvia ja tuli mieleen vanha väittämä et maahan tuoja ei tuonut ainuttakaan 67-68 2D tolpa Dartia maahan vaan ainoastaan valianttina tuli 2D tolppia? 69 ei enää 2D sedania tehtykään. :odroll:
     
  2. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    -67 mulla ei oo varmuutta oliko aitoja 2d Hiljanen ajo räk rasee ja sinisen muistaakseni Dart joskus muinoin nähny livenä tai kuvia jostain tapahtumista.
    -68 ei tietääkseni ole ku toi suomessa ainakaan AKE ei tuntenut ku rekisterointikatsastin Dartin niin tehtiin tyyppikatsastus sille ku piti saada joku malli.
    On kai noita 4d tehtyjä 2d ollut vaan tais kai nekin olla Valiantteja.
     
  3. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Joo valiantteja olen nähnyt 67 2D versiona muutaman ja 4ovisista tehtyjä dartteja melkein kaikista vuosi malleista valttereita samoin, mut orkkis 2D versio dartteja oman ex hiljasen ja siun auton lisäksi en, sen takia kyselin
    kun oon muutamalta kuullu et maahan tuoja ei ois niitä tuonut ollenkaan.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Valluja on tullut kaikkia vuosmalleja kaksovitolppana. Hämärästi muistelisin, et Tarvajärven poliisiautojen seassa olis ollut myös 2d dartteja?
     
  5. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Ei ilmeisesti ollut on kateltu kuvia vuosien saatossa useastikin jo eka kerran -84 kun kaverin kanssa tehtiin miun 4d -67kasta 2d ovet jatkamalla valiantteja oli siinä kyllä kaks ovisia ja itsellä on ollut kaksikin tarvan lahjottamaa 4d -67 darttia tarkistettu aikoinaan sen aikaisesta akesta mikä rekisteröinti hallinto vai mikä lie se 80 luvulla olikaan,ja elen ihan väärin muista niin valteriakaan ei enää -70luvulla saanut 2d sedanina mikäli ei loppunu -68 niin kuin darttinkin valmistus 2D tolppana.
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Valianttia tehtiin vielä '69 vuonna 2d sedanina 36317 kappaletta (4d: 70838 kpl). Vuodelle 1970 tulikin sitten Duster (217192 kpl) kait lähinnä korvaamaan E-koppaan vaihtunutta Barracudaa.

    Valiant 2d:
    '67: 35936 kpl
    '68: 37443 kpl
    '69: 36317 kpl

    Dart '67-'68 2d ei ollutkaan tuotantomääriä minun tietolähteessä.
     

Kerro tästä muillekin!