67 camaron katsastus 427:lla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja the_spy, 31.8.2010.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Moro, kaveri koitti katsastaa jenkeistä tuomaansa camaroaan jossa on 427 ja katsuri ei antanut leimaa koska autossa on kuulemma liian iso kone. Mikä neuvoksi?
     
  2. 383

    383 Gearhead

    olisi pitänyt sanoa että on 396 ei eroa päälle päin
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Voisiko vaihtaa konttoria?
     
  4. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No yhteys aseman päällikköön ja selvitys miksei kelpaa. Vastaavia Suomessa kilvissä virallisesti kymmenia
     
  5. the_spy

    the_spy 3rd gear

    kaveri soitti yhdelle katsurille jolla itellä on firebirdi ja se sanos ettei siin pitäis olla mitää ongelmaa
     
  6. cam68

    cam68 1st gear

    ei olekaan ongelmaa 1gen isoin ja tehokkain vertailumoottori on 69 copo9561 L72 eli eikun takaisin sinne konttorille..
    tuosta linkistä kun otat kopiot mukaan niin ei tarttee selitellä katsurille mitään sanotte vaan että lukee paperit.
    asia kun on niin että 1gen mallisarjan suurin käy siihen 67:kaan vaikka siinä ei sitä olisi ollut tehtaalta lähtiessä.
    http://www.camaros.org/diffs69.shtml
    minä jätin konttorille vuonna 08 rekisteröinti katsastuksessa muutaman sivun noita faktoja kun oikein pyysivät.. on kuulemma todella helppo tarkastaa mitä 1gen camaroissa ollu alkujaan. :D
     
  7. 383

    383 Gearhead

  8. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Konttorin vaihto - katsastin itse viime vuonna -68 Camaron 454:lla ilman ongelmia. Autossa oli VIN koodin perusteella tehtaalta lähtiessä 327.
     
  9. Batman

    Batman Gearhead

    Suurin vakiomotti 396cid * 1,25 = 495cid, eli ei ongelmaa. Toisaalta jos tommonen tehdään oikein Trafin (AKE) ohjeiden mukaan niin pitää olla selvitys alustan ja jarrujen eroista, jotka tuli jo aika hyvin tossa edellä. Pitäisi myös olla selvitys uuden motin tehosta ja painosta.
    Käytännössä ton listan mukaan jos mennään niin levyjarrut edessä ja 12-pulttinen perä. Mottien painoissa ei oo juuri eroa ja tehot nyt voi vetästä vaikka mistä..
     
  10. cam68

    cam68 1st gear

    no niin oli mutta ei vaikuta mun edelliseen kirjoitukseen.. se kun on ihan sama onko 67 vai 68 vai jopa69. 1 gen ikäiset samalla viivalla..
     
  11. 383

    383 Gearhead

    niin mutta suomalainen katsuri katsoo vain vm. eräs 68 joka oli tehty 350 ei meinanut saada leimaa 454 vaikka oli levyt edessä ja 12 pult perä sitten kelpasi kun otetiin 454 missä oli pienin teho mitä on valmistettu
     
  12. cam68

    cam68 1st gear

    höpö höpö katsuri ollu ei kun kouluun takaisin.. näistä asioista kun on laki tekstiä.. ei silloin joku katsastus mies sitä voi soveltaa omanmielen mukaan.
    eikä sitä katsota vain vuosimallin mukaan,VAAN mallisarjan ja tässä tapauksessa mallisarja käsittää vuodet 67 68 ja 69.. 2gen camarot ei enää kelpaa vertailuun kun aletaan pilkkua viilaamaan.
     
  13. atobee

    atobee Gearhead

    Huomaa painotus :D
     
  14. HRA-47

    HRA-47 1st gear

  15. palotila

    palotila Gearhead

    Voitko antaa vihjeen mistä katsastusasemasta on kyse?
     
  16. cam68

    cam68 1st gear

    tuollahan se kerrotaan niin selvästi.. mutta ! olkaa varovaisia moottorien tehojen kanssa,nykyään saattavat vaatia tehotodistuksen ja jos silloin menee teho/painoraja yli tulee stoppi.. 1gen Camarossa se laillinen raja on tuon copo moottrin 425hv ja sekin ylittää jo hyväksyttävän(en muista nyt ihan varmasti) oliko 7kg/1kw?? joku tuonkin tiedon varmasti voi löytää ja varmistaa eli nykysäännöksillä entiset +25% ja +20% tilavuudet ja tehot voi unohtaa :-?
    esim. Camaron ahtaminen on laillisesti aika vaikeaa että saisi edes jonkinlaisen moottorin.. mulla on haaveena joskus tehdä ahdettu pikkulohko mutta onko järkeä tehdä esim. 430hv tuplaturbo v8?? :-? :odroll:
     
  17. HRA-47

    HRA-47 1st gear

  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei. :rotfl:

    Muistan ku spinnerissä joskus esiteltiin se päällisin puolin melko "kauhtunut" chevy kakkonen, jossa oli tuplaturbo kolmepätkä, ja jätkät oli onnistunu saamaan kulutuksen litraan kilometriä kohden. Ja kuulemma 400hp. :eek:

    Mä en tekniikan parissa oo juurikaan häärinyt, mut joko siitä teholukemasta on puuttunu ykkönen edestä tai sit ajotapaa vois koettaa hillitä. :rotfl:

    Tai sit on vissiin ollu hieman paksulla? :eek:
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  20. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    tossa jutussa oli mitattu 400 hv 0.4 bar ahdoilla joilla saatiin leimattua. ajossa käytettiin muistaakseni 1.2 - 1.5 bar paineita.

    Kulutus oli silti "kohtuuullinen" :rotfl: Olihan siinä useita ruiskusuuttimia pitkin paineputkistoa ja kaasari painekotelossa :cry:
     

Kerro tästä muillekin!