67 Fury VIP-Street&Race projekti

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Henski, 20.10.2005.

  1. Henski

    Henski 1st gear

    Varmaan tarkotti, et isoon koppaan mahtuu enemmän "pitoja" kyytiin ja ne on halukkaampia ku on paljon "vääntöö" :rotfl:
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noin mäkin sen käsitin, ja siks kyselinkin.
     
  3. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Pitoo ja pitoo.. Kuinka kovaa sä ajoitkaan Löijyllä 205 kaposilla valkosivurenkailla? Mä sponssaan tohon projektiin parin 235 valkosivuja niin näytät että osaava kuski saa sen kulkemaan kapeillakin. :D
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Tästä tulikin mieleeni, voisiko joku kertoa miksi leveämmissä renkaissa on parempi pito kuin kapeammissa vai onko? Siis perustellusti, ei petu tai mutu pohjalta.

    Pinta-ala ei vaikuta kitkavoiman suuruuteen. Esimerkiksi, jos jarruhihnoja levennetään, niin jarrutusteho ei kasva, mutta kulutus- ja lämmönkesto paranee. Eli renkaissa ..?
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Renkaiden pito ei perustu pelkästään kitkaan, vaan osaks eräänlaiseen "hammasratasefektiin", sen takia sillä leveydelläkin on merkitystä jos rengas muuten on samanlainen. Korkeus on kanssa yhtä merkittävä, renkaan maahan osuva pinta pitenee, renkaan profiili sitten vaikuttaa siihen miten se kestää "iskua" jne.
     
  6. T.S

    T.S 1st gear

    Vitsinähän mä sen heitin, mut jääkö tää todella jäykällä akselilla ja vakio pyöräkoteloilla.
    Vai onko päätetty vielä?
    Renkaiden pidosta kirjotettu oli jotain uutta.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jäykkä akseli, kyllä. Pyöräkotelot tulee uusiks, samoin takajousitussysteemi muuttuu. Etupää jää alkuperäseks kun säännöt sen vaatii.
     
  8. HEMI

    HEMI 1st gear

    Vois olla aika venkula ajella erillisjousituksella varsinkin niillä tehoilla mitä olen kuullut tavoitteeksi :rotfl:
     
  9. kinde

    kinde Gearhead

    Miten niin venkula ??? Eikös erillisjousitus tasaa epätasaisuuksia!!! :rotfl:
     
  10. HEMI

    HEMI 1st gear

    Meinaan että vois auto vääntyillä ja kallistella lähdössä aika rajusti kun on voimaa ja painoa jos olis erillisjousitus, tietysti saahan siitäkin jämäkän mutta ehkä jäykkä on kummiskin tässä tapauksessa järkevin vaihtoehto ja vetaritkin kestää varmaan vähän paremmin kun ei oo niveliä matkan varrella ja mistä saa kestäväviä erillisjousitettuja periä sopu hintaan?

    Niin no enhän mä mikään insinööri ole että voi olla että toi mun sepostus on ihan puuta heinää :rotfl:
     
  11. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Missä tehokkaassa kiihdytysautossa on erillinen takajousitus? Ei missään. Vettetkin muutetaan jäykiksi kun ruvetaan isoa kovaa ajamaan.
     
  12. Henski

    Henski 1st gear

  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Rakentelupaikka ainakin näyttää hyvälle. Raitista ilmaa riittää eikä tuu hommia tehdessä kuuma. Ihan tulee mieleen Belairin viime talven loppurakentelut (koneen apulaitteiden, syylärin yms. paikoilleenlaitot ja pikku lootaremppaa) reilun parinkymmenen asteen pakkasessa ja täysin kylmässä ja harvahkossa tallissa :wink: Ei varmaan ollu koneellekaan helpoin keli lähteä monen vuoden seisonnan ja rempan jälkeen ekaa kertaa tulille :rotfl:
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Hyvä tuuletus on tärkeää kun tehdään töitä joista aiheutuu käryä tai hajua! Oikein sopiva paikka työskentelyyn :lol:
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ralliauto jossa on ilmastointi! Joo, viime viikonloppuna laitettiin se palasiks, Käkö, Kieku ja särkeläkin kanto oman kortensa kekoon urakassa. Purkaminen suju just suunnitelmien mukaan, kaikki tarkkaan eriteltynä jotta tietää mikä minnekin kuuluu. Eli suomeks, kaikki osat yhessä läjässä ilman aavistustakaan mihin ne kuuluu. Kori jätettiin vielä rullaavaks, jotta sitä on helpompi siirrellä, eli kiinni on etuapurunko ohjauksineen ja jarruineen sekä taka-akseli. Tosta kymmenkunta pulttia vielä, ni ei oo enää mitään, mutta se tehään vasta siinä vaiheessa kun on aika jättää laite pidemmäks aikaa paikalleen. Ai niin, ja takalasi on myös vielä kiinni, on liimalasiks muuttunut jossain vaiheessa ja lasimestari Pale saa sen ottaa irti, ehjänä kiitos! Positiivinen yllätys oli, että laite näyttäis olevan kohtuu hyvässä kunnossa, mätäpaikkailua ei juurikaan oo ainakaan pohjassa tiedossa, samoin lasien ympärystät vaikuttaa ehjiltä aikä muuallakaan ulkopelleissä näy kun pintaruostetta. Nyt ei varmaan vähään aikaan mitään näkyvää tapahdukaan, seuraava isompi näkyvä vaihe on kopan ja peltiosien putsaus kaikesta ylimääräsestä mönjästä, kuten maalista. Löijystä pitäis myös nostaa motti pois, ehkä jo nyt viikonloppuna ja laittaa lihoiks. Tänään pitäis selvitä koska toi pesu järjestyy. Siinä vaiheessa läjä pitäis saada jätettyä sisätiloihin ja tehdä tarvittavat korimuutokset. Nyt viikonloppuna en meinaa kun selvittää tarvittavan taka-akselin mitat ja ens viikolla tilaukseen ainakin akseli, takarunko- ja ripustuskamat, ehkä myös vanteet ja renkaat sekä penkit ja kaariputket pitäis hommata. Kun nuo saa, niin sitten alkaakin tapahtua enempi.
     
  16. yfreak57

    yfreak57 3rd gear

    Toihan näyttää ihan normaalilta suomalais-ugrilaiselta metsäauto-remontilta. Kaikeksi onneksi vielä kohtuu kuivat kelitkin... :rotfl:
     
  17. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Tähän asti kaikki on luullu että Mopemani rakentaa autojaan sukkasillaan kliinisessä, hyvin valaistussa, lattialämmitetyssä ja eristetyssä unelma-garagessa..? :rotfl:
     
  18. Henski

    Henski 1st gear

    Ja onnistuneen rakentelusession päätteeksi istahtaa sikarinurkkaukseen polttelemaan havannalaisen ja siemailemaan fingerborillisen VSOP-konjamiinia :rotfl:
     
  19. always bb

    always bb Gearhead

    turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä. :rotfl:
     
  20. vm-72

    vm-72 Gearhead

    otanpa vinkistä vaarin ja tuun raapaseen takalasin pois! ehjänä,ehkä?
     

Kerro tästä muillekin!