67 Fury VIP-Street&Race projekti

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Henski, 20.10.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Ja noita kuvia me kyllä ootellaan täällä sit malttamattomina :rotfl:

    Ps.vipottaja, muista ottaa hiihtopuku mukaan :lol:
     
  2. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Ruottin poiijaat taatusti tykkää.... :poff:
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jeps!
    Onhan niinku ihan eri maailma tää. Rata on joku viis kilsaa Malmön kekskustasta ja siellä ajetaan vähintään joka kekskiviikko. Eikä millään liitereillä, vaan ihan oikeilla laitteilla joita ei välttämättä pohjosemmassa näy. Populaaa asuu jokusenkymmenen kilometrin säteellä toista miljuunaa, Köpenhaminalaisillehan toi on kotirata. Onneks patteri loppu rikikamerasta, muuten olis voinu kertoo tarinaa myös kuvatuksin. :rotfl:

    Mut joo, perjantaina oltiin joskus kahen jälkeen jonottamassa radalle, joka siis on keskellä teollisuusaluetta. Putsing & puning, leima ja Lahtikko puikkoihin. Kisapaino 1622 kiloo. Eka kvaalirundi, onneton burnis varmaan rundii liika vähän, pikku boostilla liikkeelle ja KAMMOvärinät; lenteli laturihihnaa, pyyhkijää jne. Aika oli mikä oli, just alle kuus, kuitenkin kvaalikakkosena paikallisen Cadillacin jälkeen. Cadillacci on sisältä ihan orkkis, ulkootakin, mut on toki karsittu kaikki näkymätön turha ja mottina 540 leetukka täysalsaversiona ja luonnollisesti kaasut. Laturin pelistä putoomisen takia meni seokset "aika laihalle", mut ehkei se sulanut. Ainakin se kävi vielä.

    Pikkasen suurempi onnelma sitte oli, et väristelystä johtuen löydettiin pitkään mieltä vaivannut polttoainevuoto. Tankin saumat halkes, nyt ei oo epäselvyyttä mistä kaikkialta se vuotaa. Sitä meinaan tuli, onneks toi ei maksa paljoo.... Saatiin paikallisesta speedshopista lainaks joku tankki, tehtiin moralla vähän reikää pohjaan ja pantiin se nippareilla kii. Ehkä se pysyy siellä, ehkä ei. Päivä näyttänee. Et simmottii.

    Muuten aika hauska toi, et heads upissa on kuitenkin jo nyt 15 osaanottajaa "mukana myös" luokassa, ja kolme sekkaa on eroo puolen matkan suorituskyvyssä. Ei täkäläisii hemmoi tunnu ujostuttavan eikä vaivaavan.
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Eli taitaa ruotsissa kuitenkin olla ns PAREMMAT PIDOT??? :odroll:
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Vai lahtiko auto pikku buustilla liikkeelle ja Helmisella kammo varinat hyvin tanssitun laivamatkan takia?
     
  7. valiant65

    valiant65 Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  8. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Taisi sitten tosiaankin olla vähän paremmat pidot kuin, mitä kattelin pudasjärven videon. Vippi kuulemma nostanut pienilläkin ahdoilla etu fillarit
    jykän silmien tasolle. Alastulossa sitten tavaraa paskaks.
    Ja jos Håkan Nilsson veti tosiaan 1,0 60 ft ja 4,0 niin pistää miettimään, et onkohan radarakentamis tekniikoissa eroja.
     
  9. W201

    W201 3rd gear

    :rotfl: No Jykän silmien tasohan nyt voi olla ihan missä vaan. :rotfl:
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Totta tuokin.
    Ekal rundil pudottiin, auto "hieman kärsi" ei pystyny ajaa. viel 140 metrissä ku lappu lattiaan nosteli etufillarii.
     
  11. mafo

    mafo 3rd gear

    ilkeitä nuo håkanit ja börjet kun ne on tehnyt tommonen rata joka rikkoo
    toisten autot :eek: :eek:
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Kuvia
    http://www.racebilder.nu

    http://080830.jekstrom.se/#home

    Kommenttia radasta by ihte Kjelle

    kanongrepp på Meca | kjelle power | Inlägg #124242| 2009-08-08 22:05 81.236.244.166


    Vill bara gratta alla som satte nytt personbästa under Power Street Finals. Det var MÅNGA. Poul Andersen från Danmark körde 5.68 med sin nästan 2 ton tunga -78 Cadillac och vann även Heavy Street. Bland uppvisningsåkarna noterade vi nytt PB för Håkan Nilsson i Pro Mod med 4.08 (2 ggr) och Micke Malmgren med 4,36 i Pro Stock. Det var kanonfäste! Tack till alla gladgasare och publik plus han däruppe som fixade ett helt otroligt väder. // kjelle Power
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Nii, ohan meil wheeliebarsitkin. Jossain. Kai. Taidettiin lainata ne yhteen punaseen etanoolicamaroon eikä niistä oo sen koommin kuulunut. :rotfl: Mut joo, jumppaa on tiedossa jonkinmoista, ihan ekana pitäis saada talli siihen kuosiin, että viittii auton roudata sinne. Silmämääräsesti eikä mittanauhallakaan tuntuis löytyvän mitään perustavanlaatusta vikaa. Selostaja tuntu olevan alueella tapahtumien suhteen, ku tultiin lauantaina line uppiin ni kuulutti, että suomalaiset juhli eilen niin rankasti, että niiden bensatankkikin halkes. Yritän jossain vaiheessa vääntää jotain tarkempaa raporttia ja muutama kuvakin on eksynyt kameraan varikolta, josko ne sais pantua näytille.
     
  14. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Ammattitaitoinen kuuluttaja - eikä mikään toukonuttu.

    ps. teen justiin laskelmaa tallikuvioista...
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Luvattuu raporttii ja muutamii kuvia. Patterit oli kamerasta loppu, se kävi aina välillä sekunnin-pari; mitään tilannekuvia ei saanu otettua ja muutenkin kuvat on kehnoja jopa mun ottamiks. Anyway, ehkä laitan niitä varikko-otoksia jossain vaiheessa lisääkin.

    Torstai-iltana treffattiin Jussin kanssa meillä kolmen maissa, laitettiin katiska trailerille ja suunnistettiin turkkuseen. Botski lähti kasilta, joten aikaa oli reippaasti, melkeen pari tuntii joutu patsasteleen satamassa, ja ilman keittoo. Normi laivamatka, ja aamulla tikkana kuuden aikaan jopa aamupalan vetäneenä vetreinä matkaan. Siis muutakin aamupalaa kun normaali aamukeitto. Pikkusiivu edessä, Helmine ite puikoissa alkumatkan, tai tais siinä Suomen osuuden lisäks vierähtää vielä reilu viissatkuu ruottin puolella. Hiukka veikkailtiin, et uskoiskohan tota Suomessa kukaan, mut samapa tuo. Tossa vaiheessa olikin kuskivaihdon aika ja rupesin ite saattamaan kielitaitoa kohalleen, se aika tehokkaasti ja ripeästi onnistukin.

    Malmössä eka hotellihommat kuntoon ja sitte ettimään Meca racewayta. Se löytykin helposti, Malmön keskustasta on vissiin viitisen kilsaa max radalle. Rata ei ollut vielä auki, joten siististi jonon jatkoks ja odottelee. Joutessa auton puunausta ja samalla tuli ekat ruåttit väännettyy, norjaks ei muuten mennyt lainkaan koko viikonloppuna! :rotfl: Paikalllinen hemmo kertoili, et ajelee ite vaan täällä kotiradallaan '58 impalallaan, kuulemma harvinainen peli ruottissa. Sanoin, et meillä kyll on jonkuverran '58 impaloita, mut myöhemmin sitte selvis, et ehkei meillä just tollasia niin kauheesti ole.
    [​IMG]

    Hemmo epäili, ettei juurikaan tulis kisailijoita kun on niin kallis osallistumismaksu, radalla ajetaan säännöllisesti joka keskiviikko ja silloin on edullisempi hinta ja reippaammin populaa. Asia hieman ihmetytti kun leirimaksuineen toi "osallistuminen" paripäiväseen tapahtumaan kuitenkin nytkin oli kaikki 200 kruunuu, eli liki 20 euroo. Pakko oli kysyy et mitähän se sit mahtaa keskiviikkosin olla, oli kuulemma 20 kruunua, eli kaikki kaks euroo. Sitä vois itekukin kisajärjestäjä kenties Suomessakin miettiä, et mitenhän moinen yhtälö on mahdollista. Pidosta tuli kans udeltuu, kuulemma "greppen är bra". Tanskan läheisyys toi tohon ruåttinkieleen oman pikku vivahteensa,ei siit just mitään ymmärtänyt, mut homma kulki silti.

    Tollanen kevyt "kuppikuntalaisuus" jonka oon aiemminkin pistänyt ruottissa merkille tuli kans esille; täkäläiset ei just vaivaudu esimerkiks mantorppiin, eikä tukholmalaiset ikinä malmöhön, ja sama vissiin pohjoisruottin kanssa, siellä ihan omat kuvionsa joihin kattojärjestöillä ei just oo osaa eikä arpaa. Onks sellasta edes?

    Rata sijaitsee Malmön pohjoisosissa teollisuusalueen keskellä, lähimmät kerrostalot on suunnilleen kilometrin päässä. Just oli tehnyt kaupungin kanssa uuden "viisvuotissopimuksen", eli vuokrasopimus ja luvat on ainakin seuraavat viis vuotta voimassa. Pikkasen eri asennoituminen tuntuu olevan kaupunginisillä, asukkailla ja miljööväellä tohon harrastustoimintaan kun kotosuomessa. Porttien auetessa pääs Kjellenkin tapaamaan, oli perjantaina liikkeellä uudella SRT8 Challengerilla, lauantaina alla olikin '32 roadster. Ei kai sitä nyt useempana päivänä peräjälkeen samalla vessalla... Varikkopaikat kerrottiin maksun yhteydessä, paikallisilla tuntu olevan vakiopaikat ja kun ei nyt kaikki olleet kisaan tulossa me saatiin aika "paalupaikoilta" oma pilttuumme.

    Rata-alue oli kokonaisuudessaan pitkä about normi nelikaistasen tien levynen alue. Ekana oli parkkipaikkaa, sitte se jatku varikkona kunnes alko rata. Varikkopaikat oli kutakuinkin normi parkkiruutuja, kaks peräkkäistä per tiimi. Meillä oli kolmeen tiimiin viis paikkaa, eli siis leveetä luxuselämää. Ite rata-alue ja line uppi alko "johtotornista", siinä oli suihkut ja vessat, ehkä 500 hengen katsomo radan vasemmalla puolella, ruokailupaikat ja myyntikojut. Rata oli kaikinpuolin asiallinen, vähän kapee mut aivan tasainen ja näytti pinnaltaan sellaselta mitä on tottunu näkemään lähinnä elokuvissa.
    [​IMG]

    Tasanen kumimatto aivan laidasta laitaan; vaikkei rata ehkä ollut mikään lentokoneiden varalaskeutumispaikka leveydeltään oli kuitenkin "ajoura" about 20 senttiä muurista toiseen muuriin samalle etäisyydelle. Jarrutusmatka oli suht lyhyt, vähän pidempi kuin itse rata, sit joku matka soraa minkä jälkeen lekasoraa. Paluutie vasemmalla, ja meiltä poiketen oikee rata käänty sinne ensin. Syynä radan kapeus ja käännöksen jyrkkyys. Paluutie kulki radan ja katsomon välistä, muuta väliä siinä sitten ei ollutkaan, eli katsomo oli hyvin lähellä rataa.
    [​IMG]

    Leimaus suju oikein asiallisesti, jutut katottiin ja parista asiasta jopa huomautettiin, jotain sokkia puuttu jostain pulteista. Valokuva olis ehkä ollut paikallaan siinä vaiheessa kun kaveri kypärän vierestä siirty tarkastelemaan lähetysavustajan kenties hieman pornahtavaa punaista virka-asua. Helpotuksen pysty aistimaan kun selvis, ettei kyseessä ollutkaan ajopuku. :rotfl: Muodollisuudet oli siis selvät, joten ei kun odottelemaan lajittelua.

    Siinä kerkes sitten jo turistijoukotkin paikalle; Pale, Nikke&pappa tuli asuntoautolla viikonloppuleirille. Line uppiin nouto sujui mallikkaasti, tosin ohjeista ei sitte yllättäen mitään tajunutkaan, joten mentiin väärään jonoon. Pikku polemiiikin jälkeen sitte saatiin veksailtua auto oikeeseen paikkaan ja ei kun odottelemaan. Ajattaminen suju reippaasti, henkilökuntaaa ei ollut mitenkään valtavasti mut kaikki ties paikkansa ja hommansa. Paitsi tietty me, mut me ei oltukaan henkilökuntaa.

    Järjestäjä, eli Power Magazinen Kjelle touhus joka paikassa. Kävi varikolla juttelemassa ja kyselemässä kuulumisia, heilu siellä sun täällä, hoiti kuulutusta langattomalla mikrofoonilla "kentältä" jne. Tehokkaasti ja positiivisesti, eikä maailman tärkeimpänä oliona naama norsunvi...ssiin jotenkin vähän vihasena, niinku on ajoittain ollut täällä aistittavissa?

    Eka lähtö, melkoset värinät ja Jussi joutu himmaa pari kertaa ja ajo aika rauhallisesti loppuun, ajalla 5.9 kuitenkin kakkoseksi 0.2 sekkaa viimevuoden kakkosta, '78 cadillacia perässä. Varikolla Pale äkkää pikku vuodon: takagontsa auki ja alsatankki vuotaa bensaa useemmasta saumasta. Ei kun funsimaan mitä sille pystyis tekemään, erilaisia virityksiä käväs mielessä ja yritettiin metsästellä uutta tankkia. Vastapäisestä pro mod tiimistä joku mekatsu sanoo, että hänellä on Malmön keskustassa tankkeja, sieltä sitte löytykin lähdöiltään, vaan ei muuten sopiva. Kyselin, et mitä toi maksaa, ni lähtö oli 990 euroo, mut olis meille myynyt viiteen sataan! Oli kait se joku hifimalli, mut suht suolanen hinta silti. No, se sano kuitenkin ettei meidän kannata sitä ostaa kun ei oikeen oo edes sopiva käyttötarkoitukseen, et voidaan vaan lainatakin sitä ja niin sitte tehtiin. Moralla ja vasaralla suoritettiin kontin lattiaan uus suunnittelu, saatiin liittimet kii ja tankki yhellä liinalla konttiin roikkumaan. Ei lasten nähtävää, eikä etenkään katsastusmiesten. Kaikki ok seuraavaa rundia varten ja viivalle, nyt löyty oikee line uppijonokin, ne meni ryhmittäin.

    Seuraava lähtö ja etufillarit ilmaan, Jussi höllää ja painaa uudelleen jolloin ne nousee sitte todella reippaasti. K-palkki maahan alastullessa ja rauhassa maaliin. Paluutiellä auto on ihan lintallaan, apparin kulma alempana. Siinä sitte ruvetaan asiaa ihmettelee ja ollaan keksivinämme et eturunko on vääntynyt. Mittailujen perusteella sitte väännellään vähän pyöräkulmii, keulan korkeuksii jne. Sillä tuloksella, ettei autolla enää oikeen pysy ladulla. Illalla vähän luulotteluu ja yks tai ehkä kaks kaljaa, ja hotellille. Lomamatkalaiset jäi kisaalueelle leireilemään.

    Fressin aamupalan jälkeen takas radalle, tuloksissa edelleen lajittelukakkosina, mut pystyyks laitteella vetää? Ei oikeen pystynyt, ekan rundin vastustaja oli toista sekuntii hitaampi, mut ei siihenkään vauhtiin pystynyt vastaamaan. Aina kaasua painettaessa laite käänty jyrkästi oikeella ja oli kippaamassa milloin kummallekin kyljelle, kaasusta oikeelle ja vastaheitoista vasemmalle. Kun ei oo takavakaajaa ni toi wishbone antaa taka-aksilan kierähdellä melko estoitta.

    No, kisat oli sitte ajamisen osalta siinä, siirryttiin sitten tohon paremmin harjoteltuun, eli virvotusjuomaosastoon. Naapuruston Imapalakuskilta saatiin siihen hyvää tukea, siltä oli mennyt motista laakerit heti ekassa lähdössä ja tuntu maistuvan niin bisset, salmiakkikossut kun jopa "pussydrink" irish creamitkin. "You Finnish motherfuckers, I don't like you, I hate people". :rotfl: Oikeesti mahtava hemmo joka haukku suunnilleen kaiken mikä liikkuu, Malmön "AliBaboista" lähtien, varmaan ainoo joka ei saanu haukkuja olin ma. :rotfl:

    Loppukierrokset sitte kävin kattomassakin, ei niistä kyl just mitään muista. Tais sen vapaamman luokan voittaa turbocamaro ja meidän heavyluokan lajitteluykkönen, cadillacci. Myös kolmansista sijoista ajettiin ja palkintojen jako oli heti sijoituslähtöjen jälkeen paluutiellä kalustoineen päivineen. Mun mielestä aika hieno toteutus, yleisö seuras myös palkintojen jaon ja kalustokin oli vieressä nähtävillä. Tossa voittajat varikolla kuvattuina:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vimevuoden voittaja, '72 Duster ei ollut paikalla konerikon takia, mut jos meillä olis mennyt niinku leffoissa olis todennäkösesti siltä tullut turpaan. Dusteri oli parhaimmillaan kulkenut 5.2 aikoja kun meillä on menty 5.1 puolelle, mut toi turboviive olis varmaan mitätöinyt pudotuksessa noin pienen teoreettisen suorituskykyeron. Caddya vastaan olis hyvänä päivänä ollut saumaakin, mut nyt kävi tällä kertaa näin.

    Tossa pari muta kuvatusta, kalustoo oli paikalla n. 60 autokuntaa, yks pyörä ja yks junnu. eurovessoi oli kaks, 1 gen Celica volvon turbovadilla ja kupla vw:n remmiahdetulla metanolipannulla. Mut toissa noita kötöksiä, vamrasti aito gasseri letukka. Pyöräripustukset kromatut, ainakin joskus olleet, sivupleksit liki maatumispisteessä ja muutenkin ehkä viimiset 40 vuotta jossain puun alla istunut, aitoa patinaa:
    [​IMG]

    Vähän siistimpi virkaveli, vähintäänkin täkäläistä näyttelyvoittajatasoa:
    [​IMG]

    Ei sentään ihan ainoita mopareita oltu, tässä '71 'cuda B1-TS metskupadalla:
    [​IMG]

    Ja tost vielä "diisselioldsi", taitaa olla duramaxilla?
    [​IMG]

    Ei kun lainatankki irti ja palautukseen ja oma takas. Pikkasen bensaa sisään, ei se ihan alhaalta asti vuotanut ja homma toimi taas. Paitsi et ei toiminu; ku lähettiin pois siitä ni oli joku bensaletkukin päättäny ruveta vuotamaan ja bensaa maassa riittävästi. No, se on simmottii, enää sille ei mitään voinut. Jonkunaikaa sitte vielä jatkettiin viihteelläoloo ennenku tuli komento tyhjentää alue, jatkettiin sitte vielä kadun varressa kunnes aamulla taas hotlaan pesulle ja aamupalalle.

    Klo 07.15 sitten ponkastiinki jo kohti tukholmaa, tällä kertaa Jussi chaföörinä. Puolvälissä suunnilleen vaihdettiin kun alko toi oma ajokuntokin olee kohallaan ja tukholma löydettiin hyvissä ajoin ennen laivan lähtöä. Takastulomatka suju perinteisen laivamatkan malliin, siis hyvin rauhallisesti eikä juurikaan pilkkuu pidempään baarissa. Vahva itsekuri kuitenkin takas ajokunnon, himaan RP:n kautta uus tankki kyydissä ja nyt on taas vehjes omin voimin liikuteltavissa.

    Just tossa kuun vaihteessa muutettiin tallia, uudessa ei vielä oo oikeen mikään valmiina ja mm. ovet niin kapeet, ettei esimerkiks vippi mahu sinne ovest sisään. Pitäis ne ovet saada levennettyy ja parvi ripustettuu et sais kamat pois lattialta, vasta sitte pääsee tarkemmin mittailee, säätelee, kiinnittelee ja tutkii. Vaikuttais kuitenkin siltä, ettei siellä nyt mitään kovin dramaattista vauriota ole ja saattaa olla, et etupään ruuvailuilla vaan ite aiheutettiin toi tilanne. Keulapeltien kiinnitysputket vaan on taipunut niin, että sen takia ilmeisesti auto näytti olevan lintallaan. Ihan hyvä rytkäytyksen on kuitenkin täytynyt olla kun pystyin tunkilla nostaa etupään ilmaan eikä toi putki oiennut. Mut nyt siis ekakas pitäis saada toi talli kuosiin et pääsis autoo tutkiin.

    Onneks tossa on kaikki kolme viikkoo ennen finaaleita, eikä välissä oo kun ens viikonloppuna Porille jonne mahdollisesti lähetään Jukan autolla, ja sit Kiikala. Eli ei yhtään viikonloppua. No, ehkä tossa ainakin sen verta saa tilaa ja ovikin levenee, et pääsee tallissa edes käymään ja tsekkaamaan, mittaamaan ja korjaamaan tarvittavat asiat. Ei oikeen tossa himapihallakaan autokatoksessa onnistu.
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    "Loppukierrokset sitte kävin kattomassakin, ei niistä kyl just mitään muista."

    Repesin. Työkaverikin tossa jo huuteli että mitä sie siellä hihität.

    Kiitti raportista, täytyy lukea vielä ajan kanssa uudelleen.
     
  17. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Cooli kisaraportti. 8) Harmi ettei päässy ajaa voitosta. :D
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, oli kyll hienoo enkä matkasta huolimatta pitäis uudelleenosallistumistakaan mahdottomana. Jos Nikke saa joskus mulle lähetetttyy omia kuviaan ja videota, ni yritän niitäkin laittaa esille, ellei sitten itse laita. Siellä on kyllä vissiin vähän K18 aineistoakin kun yks heppu ei taas voinut olla esiintymättä erään pukunsa kanssa. :rotfl: Mut se huoli on nyt ohi, lopullisesti! :rotfl:
    Tossa linkki Niken ottamiin kuviin:
    http://kuvablogi.com/blog/17717/4/
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tuanoi, tuli muuten tollanenkin vastaan tossa jolloin muistu mieleen yhtä & toista tosta Malmön reissusta.
    Nimittäin raskas kilpailupäivä ei yksistään riittänyt, vaan sen perään oli vielä vakavahenkisempi kilpailu. Ensin käytiin lajittelu, ja sitten eliminaattori 16 kaavioon päässeiden kesken normi dragrace tyyliin. Suomalaiset tosin hylättiin jo alkutöhinöissä rankkojen dopingepäilysten takia. :rotfl:
    http://powerstreetfinals.blogg.se/
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

Kerro tästä muillekin!