67 Fury VIP-Street&Race projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Henski, 20.10.2005.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä päädyin tohon samaan huomioon kun oikeen monta kertaa tota videoo katoin. Kumpienkin asioiden suhteen. :rotfl: VIPin suoritukset tossa isossa videossa 5:00 ja 8:34 kohdista ettenpäin. Tarjoon pullakal...ffeet ku joku kertoo mistä toi johtuu ja millä se korjataan. :rotfl:
     
  2. Henski

    Henski 1st gear

    Ehtottaisin 1:1 linkkikarttojen piirtämistä trailerin lattiaan ja perehtymään niihin selvinpäin.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Eiks teillä oo siinä trailerin kyljessä ne linkkikartat? :rotfl:

    Toi johtuu siitä että on liikaa tehoo, kakkosnelonen kaasupolkimen alle niin johan kiihtyy suoraan. Onks pakko ajaa täysii?
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja nyt teillä alkoi heti aamusta. :rotfl:
    Linkkikartat trailerin lattiaan selvinpäin. :rotfl:
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Olisko se takavakaajan paikka ny? :odroll:

    Onks muuten varma että kaikki linkkitangot ja toivomusluu on vielä suoria?

    Linkkisäädöthän löytyyy nykyään wikipediasta, copy/paste vaan, luuk mama nou dööti hands! :rotfl:
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eilen onltiin just mittailemassa, eikä mitään varsinaista vikaa löydetty. Se antaaks joku tanko myöten voiman alla; vaikee sanoo, mut merkkejä sellasesta ei kyllä näkynyt. Aksila oli pikkasen vinossa ja pyörkulmissa oli kanssa vähän sanomista, mut ei mitään kauheen radikaalia, millipeliä. No, enää ei oo nekään. Josko tossa vielä puntitukset suorittais ja sitten vaan innokkaana finaaleihin kattoo kuka haluu tulla viereiselle radalle? :rotfl: Joo, ja se takavakaaja tulee niinku apupyörätkin, mut vast ens kesäks ku on niin laiska.
     
  7. 383

    383 Gearhead

    olisiko iskari/coilover sanonut sopimuksen irti ??????
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Niin, mistähän senkin tietää? Kyll ne eilen tossa oli irtikin, eikä niis mitään kummallista huomannut.
     
  9. martiar

    martiar 1st gear

    Timolla korjatiin hieman samaa ongelmaa "HEMI Barracusta" kunnollisella takavakaajalla ....
    Tätä jo esitettiin aiemmin jo tuolla (taka vakaajan lisäys)....
    Mutta toi että vinoon kääntää auton niin huh huh .... saa rattia pyöritellä kuski ihan tosissaan ....

    Tarkemmin kun ajattelin että auto niiaa repsikan puolella voimakkaasti niin linkkien leikkauspistet eivät kohtaa samoissa paikosssa ja tämä saa ihmeellisä kiertymisongelmia joka suuntaan ....

    Itse lähtisin ainakin kokeilemaan kunnollista vakaajaa taakse ....
    (linkkien säätö menee uusiksi siten ettei niissä ole enää sen jälkeen esijännityksiä ja jne ....)

    Toivottavasti saat ongelman ratkottua ....

    AM-Racing
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tokihan voidaan ja varmaan pakitetaankin ennen tota kisaa tehdyt muutokset. Linkkiasetuksiin ei nyt tossa välissä oo koskettu, ja korin keiryessähän ne pisteet joka tapauksessa muuttuu. Mittausten mukaan tuolla ei mikään ole pielessä, käsivoimilla ei myöskään mikään näytä antavan periksi eikä esimerkiks tukivarsien/wishbonen maalissa ole merkkejä sellasesta. Yks vaihtoehto ja ainakin lisä tohon ilmiöön vois olla se, ettei ikinä olla tollasella radalla ajettu. Ehkei täkäläisillä baanoilla vaan olla koskaan "ylletty" tollasiin efekteihin? Takavakaaja oli jo hankittunakin, mut meni toiseen autoon (niinku wheeliebarsitkin); ens talvena sellanen tulee myös.
     
  11. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Anteeks päivän tyhmin kysymys mutta vetääkö molemmat takapyörät...? :oops:
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sama käväs mielessä. Tarttee kattoo. Kyll melkeen luulis ku spooli on, ellei sitte vetari oo katkipoikki. Ei se kyll itseasiassa tarkemmin ajatellen oo, sen verran joutu tota vekslaa edestakasin sekä himapihalla, että tuolla korjaamolla. :rotfl:
     
  13. Mopar

    Mopar Gearhead

    Laitoitteko ne samolle paikolle vai vaihdoitteko keskenään?
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Samoille paikoille. Mut nyt vaihdetaan.
     
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    negatiivinen preload?
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei muuten olis eka kerta. Ja jos niin, ni olis helvetin hyvä juttu. Enää sitä ei kuitenkaan voi todentaa kun korjattiin 4mm heitto akselivälissä. Keitto Helmisen jollain lailla tuntien olettaisin kyllä, että se olis saattanut tällä kertaa olla oikeessa suunnassa, tai sitten ei. 2/3 tai puol kierrosta sitä kuitenkin oli. :rotfl:
     
  17. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ei se niin juttiinta ole työntääkö se tanko vai vetääkö se, se on kumminki nopsasti ohi ja tunnelma pilalla. :rotfl:

    Mulla teki Barracuda sillon alkuun tota samaa, no akseli oli puoltoistasenttiä vinossa ja toinen etuiskari kokonaan irti yläpäästä, mut varsinainen vika oli sit toisessa taka coilöverissä. Sieltä oli sisältä se kaasupussi puhjennu ja vaahdottanu öljyn. Uus pierupussi ja rypsit sisään ni rupes totteleen Morganin Davelta luntattuja oppeja.

    Mullon jossain tosta hyvä incar pätkäkin kun meinaan keilata joulukuusta, kyllon hytti täynnä käpäliä.
     
  18. Hate

    Hate 3rd gear

    Tämä nyt ei varmaankaan liity tohon teidän onkelmaan mut nitronatikoiden jälkeen tuli lainattua vaakat tallille ku kampes senverran
    oikeelle ja nostatteli kuskin etukulmaa suhteellisen paljo enempi kun toista.
    Kuskin takakulma oli 97kg! painavampi kun apparin puoli vaikken ookkaan syöny enempää pullaa ku normaalisti.
    Apparin etutolpassa oli jousi noin 3-4cm tiukemmalla kun kuskin puolella ja linkit takana tönkkönä.
    Muuta syytä en keksiny moiseen kuin että kolmessa ekassa kisassa
    kääntyillään kaiken aikaa varikoilla ja paluuteillä vasurille ja kun etutolpissa ei oo lukitusrenkaita niin kääntäessä jousen alla oleva kierreholkki on kiristyny muttei sarvia oikastaessa oo löystyny.
    Nyt ei kyllä tiedä mihin se ampuu finaaleis kun nitronatsien jälkeen on tullu lähinnä suditeltua kesä-ja nahkataivaskisoissa.
    Ja sen verran kommenttia tämän kesän ratojen pidoista omalta kuskinpukilta koettuna että Motoparkis piti vasen rata,Kamasas oikee eikä vasemmassakaan moitittavaa ollut,Nitrois vasen,Kalajoella ja Pudasjävellä oli yhtä hyv..PARAS pito molemmilla radoilla.
    Sen verran työlästä hommaa tuo säätäminen vaakojen ja linkkien kans ettei laiska mies jaksa sitä tehdä joka kaistalle uudestaan,varsinkaa kun ei välttämättä aina tiedä kummalle uralle joutuu seuraavaks.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Multa saatte kyllä vaa'at lainaksi tarvittaessa :rotfl:
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, tarvitaan kyllä, oisko keskiviikkona mitään jos jossain treffattais?
     

Kerro tästä muillekin!